PDA

View Full Version : Probleem met m'n LC comet



Lourens
29 september 2006, 19:13
Hee,
ik heb een vaag probleem met m'n LC comet (voor mij vaag in ieder geval;))
Ik heb er een tijd terug een SD little '59 in gezet waar ik zeer tevreden over ben.
Maar nu komt er een vreemde brom/ruis als ik de metalen delen van de gitaar niet aanraak (snaren, inputkapje, strip waar de switch en potmeters opzitten).
Als ik het daarna wel aanraak is het geluid weg.
wat is dit, slecht geaard ofzo? en wat moet ik er aan doen:dontgeti:

Alvast bedankt!!:D

Lourens

vulvasonic
29 september 2006, 21:43
Dat moet de aarde zijn ja. Bij een tele zit het aardedraadje vaak op een nogal lastige plek. Maar goed, ik weet vrijwel zeker dat dit het probleem is.

Goeie keus trouwens, de Little 59 op de tele.

Lucluc
29 september 2006, 21:51
Eh, dit is een normaal verschijnsel. Als het echt te extreem is, dan haal je de brug even los, dan zie je het aarde draadje. Dat zit op een bepaalde manier onder de plaat geklemd en misschien heb je hem (onbewust) verlegd toen je van brugpickup verwisselde. Succes!

Lourens
30 september 2006, 09:16
Eh, dit is een normaal verschijnsel. Als het echt te extreem is, dan haal je de brug even los, dan zie je het aarde draadje. Dat zit op een bepaalde manier onder de plaat geklemd en misschien heb je hem (onbewust) verlegd toen je van brugpickup verwisselde. Succes!
Dus als ik hem korter maak dan zou het over/minder moeten zijn?
Thanks :satisfie:..ga 't direct ff uitproberen!

G.G.
30 september 2006, 10:10
Dus als ik hem korter maak dan zou het over/minder moeten zijn?
Thanks :satisfie:..ga 't direct ff uitproberen!

NEE, hij zegt "verlegd", niet "verleNgd".

Je aarde draadje maakt waarschijnlijk geen contact meer met je brug.

Doordat de draad in verbinding met de brug staat, staat deze ook in verbinding met je snaren en wordt de boel geaard op het moment dat je aan het spelen bent.

Maar je zegt zelf al: "Maar nu komt er een vreemde brom/ruis als ik de metalen delen van de gitaar niet aanraak (snaren, inputkapje, strip waar de switch en potmeters opzitten)."

Ik zou eens kijken bij je plug ingang of daar nog alles goed zit, aangezien het aardeprobleem ook bij de plaat waar de potmeters aan zitten voorkomt.

Lourens
30 september 2006, 10:24
Hmm...ik heb ff naar de input gekeken, en volgens mij is daar niks mis mee:confused:...of ik zie wat over het hoofd..
maar het rare is dat 't gebrom ook stop als ik een van m'n pedalen aanraak (die met metalen behuizing dan):confused::confused:...

Brammibal
30 september 2006, 10:59
heb je je versterker wel in een geaard stopcontact ?

Lourens
30 september 2006, 11:40
Nee,
heb er zelf ook aan gedacht of het daaraan kon liggen, maar welke slaapkamer heeft nou een geaard stopcontact?

Heb het ondertussen ff gecheckt, en in het geaarde stopcontact van de vaatwasser is het geheel over.

hoe hebben jullie dit dan gedaan met jullie slaapkamergear?

jimihattricks
30 september 2006, 12:12
Nee,
heb er zelf ook aan gedacht of het daaraan kon liggen, maar welke slaapkamer heeft nou een geaard stopcontact?

Heb het ondertussen ff gecheckt, en in het geaarde stopcontact van de vaatwasser is het geheel over.

hoe hebben jullie dit dan gedaan met jullie slaapkamergear?

onze slaapkamers hebben vrijwel allemaal een geaard stopcontact (muv eentje)..? ik ga dan weer met verlengsnoeren kutten natuurlijk, maar dan moet je zorgen dat die ook geaard zijn...

Hector_Tsolodimos
30 september 2006, 14:21
zal idd zijn omdat je niet via een geaard stopcontact speelt, ik heb het zelfde probleem, echt klote kut, ook met pedaaltjes voeden via adapter..
http://img.photobucket.com/albums/v171/Maaika/Weblog/M154.jpg
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Stopcontact%20-%20randaardedubbelarsys-polarwit.jpg
eerste is ongeaard (kut dus)
tweede is geaard, zijn vaak ook een stuk 'lomper' aan de buitenkant
en ze hebben 2 van die pinnetjes..

H.Manback
30 september 2006, 14:49
Let wel, als je de wandcontact doos met aarde hebt wil dat nog niet zeggen dat die aarde daadwerkelijk verbonden is. Om daar achter te komen zou je m even open moeten schroeven en kijken of er 3 draden zitten. Blauw en bruin zijn de nul en fase draad, geel groen is aarde (bij echt oudere bedrading heb je wel andere kleuren).

Uiteraard wel eerst de spanning er af halen in de meterkast.

Lourens
30 september 2006, 20:47
Let wel, als je de wandcontact doos met aarde hebt wil dat nog niet zeggen dat die aarde daadwerkelijk verbonden is. Om daar achter te komen zou je m even open moeten schroeven en kijken of er 3 draden zitten. Blauw en bruin zijn de nul en fase draad, geel groen is aarde (bij echt oudere bedrading heb je wel andere kleuren).

Uiteraard wel eerst de spanning er af halen in de meterkast.
Ja, dat heb ik direct ff gecheckt toen ik erachter kwam dat het inderdaad aan de wandcontactdoos lag... nou is het probleem dat er geen aardedraad in zit:(..
heb nu nog 2 keuzes:
1: kloten met een verlengsnoer, wat niet echt fijn is het halve huis door,
2: het schijnt dat je kan 'aarden' als je de aardedraad van een stekker verbind met het koperen gedeelte van de cv.
Dat ga ik maar eens proberen denk ik dan...
andere mogelijkheden zijn er niet he...