PDA

View Full Version : Dean Evo/Vendetta



Reel Big Fish
29 september 2006, 18:28
Hallo,

omdat mijn Epiphone LP voor in België is, heb ik voor bij het repeteren met de band een budget gitaar nodig. Nu zie ik bij Feedback:

Dean Evo XM: €99
Dean Vendetta XM: €129

Iemand ervaring met deze gitaren in kwestie? Hij moet mij gaan helpen bij het maken van hardrock/metal. Iemand suggesties?

Bedankt!

Danny Drug
29 september 2006, 18:40
bugetgitaar?

jahoor dan kan je wel zo'n deantje nemen.. of misschien een goedkope ibanez ofzo. net wat je lekker vind

cardinal
29 september 2006, 19:06
doen, kan je geen buil aan vallen. Lekker volkalken met verf en sticker en wellicht wordt het nog wat.

hendrix_appendix
29 september 2006, 21:45
Die Evo vind ik zwaar kloten, die Vendetta lijkt me een betere keuze.
Probeer misschien eens een Richwood Les PAul. Die vond ik voor et geld zo slecht nog niet.

vester86
29 september 2006, 21:47
ik heb juist erg goeie ervaringen met die dean, zit nog een best leuke klank in, en 99 euro is geeeen geld

Reel Big Fish
29 september 2006, 23:46
Verder nog mensen? :)

Herman
29 september 2006, 23:47
Ik heb ooit eens een Vendetta geprobeerd, was niet echt verkeerd ofzo, maar hij had een beetje een "tremolo-hals" , erger dan de andere gitaren die ik getest had...

Reel Big Fish
29 september 2006, 23:57
Verklaar je nader... met die term ben ik niet bekend :o

hendrix_appendix
30 september 2006, 17:45
Volgens mij betekend dat dat je je toonhoogte kunt veranderen door de hals van de body weg te drukken. Lijkt me niet echt een teken van goede bouw.

Herman
30 september 2006, 17:56
Klopt, als je met een hand de hals vast pakt, en de andere plat op de boddy legt, en je zet steeds wat kracht op de hals zegmaar (tis NIET de bedoeling dat de hals breekt ;) ) dan kon je best wel veel verschil in hoogte krijgen...en als ik dus zo'n tremolo achtig iets wil, dan heb ik er liever gewoon een tremolo op, ipv dat de hals wat gammelig is..

BLOK182
30 september 2006, 18:45
Tremolo'en met de hals lukt me ook op goeie LP's:p

Herman
30 september 2006, 19:16
Het was in ieder geval bij die gitaar ziek erg :P En helemaal omdat ik toen een gitaar uit ging kiezen schrikt dat wat af...en 'tuurlijk, volgens mij lukt het op ELKE gitaar wel...alleen op de ene dus meer als de andere...

Reel Big Fish
30 september 2006, 19:44
Aha, goed om te weten! Iemand anders nog ervaringen/tips?

MetalPunk
1 oktober 2006, 12:11
Ik heb die vendetta thuis staan. Tijdje terug bij feedback rotterdam gekocht, maar er is echt helemaal niks mis mee. Speelt lekker, gewoon chille sound en een geil kleurtje.
Thuis speel ik ermee op een klein versterkertje ( die line6 spider II 30w). In de oefenruimte gaat het wat harder en zit ik al snel over de 100w met h&k amps en grotere line6's, geen gepiep of andere bullshit.
Ik heb nu dan een esp ec-400 alleen ik speel zeker nog wel op die dean, lekker metallen en focking snelle solo's, werkt goed!

http://img303.imageshack.us/img303/4035/dsc00489smallav6.jpg

Reel Big Fish
4 oktober 2006, 13:01
Vette foto en bedankt dat je je ervaring deelt! :)

Danny Drug
4 oktober 2006, 13:04
zeker een mooi gitaartje... wil ik ook nog een keer mee spelen..

de kop is tenminste niet zo'n walgelijk dean ding..

even over het geluid? denk je dat hij met een zoot distortion een geluid aankan als een Cradle/Cannibal corpse? of zal ik dan echt de elementen moeten veranderen?

Reel Big Fish
4 oktober 2006, 13:23
Dezelfde vraag voor mij, maar dan voor stijlen als Trivium/Metallica...

Danny Drug
4 oktober 2006, 14:07
ik weet heeel zeker dat hij metallica haalt ... 2 humbuckers en het is dean... :cooler:

Nickname
4 oktober 2006, 15:03
Bij mn pa thuis staat er een Dean evo XM... fijn gitaartje en een leuke sound. Vooral de hals is wel lekker dun. Voor de rest is het een lelijk gedrocht waar je niet fatsoenlijk zittend mee kan spelen maar dat is een kwestie van smaak. :)

MetalPunk
5 oktober 2006, 15:38
Dezelfde vraag voor mij, maar dan voor stijlen als Trivium/Metallica...

Geeeen probleem, ik speel zelf niks anders dan trivium, metallica en cradle. Je moet alleen goeie settings vinden omdat ie nog wel eens de neiging heeft teveel te gaan piepen als je er bizar veel gain op gooit, maja dat is nogal standaard.

Enigste benodigdheden:

Amp die goed hard kan
Heel dik dist pedaal
Een slecht humeur

Danny Drug
5 oktober 2006, 16:00
Een slecht humeur

altijd present... :rockon:

thanks voor het antwoord.. dan ga ik hem zeker proberen volgende week...

Reel Big Fish
5 oktober 2006, 18:53
Naja het meeste speel ik over Guitarport, maar met mn band gebruik ik een Behringer GMX210,... beetje crappy naar mijn mening maarja..

Danny Drug
5 oktober 2006, 19:11
kheb hier een Boss MT-2 pedaal staan.. ben nog altijd op zoek naar zo'n digitech metalen bak van vroeger :)

http://www.andrew.cmu.edu/user/sonorato/music/RP-12.gif

zo'n rp 12

Reel Big Fish
8 oktober 2006, 11:48
Ik heb gister een Dean Vendetta gehaald (€129) en ben er tot nu toe toch tevreden mee. Het eerste wat me op viel was dat hij super licht is. Echt waar, dat is zó lekker! Zeker omdat ik hem voor de band wil gaan gebruiken :)

Binnekort wat foto's en een review!

MetalPunk
8 oktober 2006, 11:57
inderdaad he :p dat vond ik nou ook al zo chill, dat ding is gewoon lucht als ie om je nek heen hangt.. stukken beter als die ec-400 wat ik heb, die is te zwaar voor mijn tedere schoudertjes :p

fotooo's!!!