PDA

View Full Version : Keuze info



}{Metalmaster}{
29 september 2006, 16:49
Yo mensies:)

En helaas..Ik heb me elektrische gitaar nogsteeds niet.
Maargoed, me moeder wil ook weten wat voor gitaar ik koop wat betreft met kwaliteit. Nu kan ik dus een nieuwe rechtstreeks van de fabriek Richwood Les Paul RE-129 BK krijgen voor 230,- inc. verzendkosten, maar ik wil eigenlijk toch wel een SG model, ik ben namelijk echt helemaal verliefd op die modellen (zal ik maar niet tegen me vriendin vertellen:p
Maar me moeder wil ook eigenlijk dat ik een ''NIEUWE'' koop en mijn budget loopt rond de 320,-. Nu zit ik tussen de Epiphone SG G400, Epiphone SG Special en dus de Richwood RE-129 BK. Ik ben van plan als ik een SG neem naar Dijkman muziek in Alkmaar te gaan. Bij Dijkmanmuziek is de Epiphone SG G400 350,- en de Epiphone SG special 199,-.
Ik heb ze allebij bespeelt. Maar het verschil vind ik nog best mee vallen en het scheelt toch weer 151,-.

Zouden jullie een lijstje kunnen maken of van het internet kunnen plukken wat de verschillen zijn tussen deze 3 gitaren en wat uit eindelijk wel de beste keus voor me is?

Sorry voor de lange lap tekst:p

Greetz Wieger

Eko
29 september 2006, 17:27
Ik heb even voor je op de Gibsonsite gekeken. ( Gibson.com). Daar kun je de bij Epiphone zien dat de 2 SG`s verschillen in de elementen en het bodymateriaal. De duurdere versie heeft een massieve mahoniebody en andere humbuckerelementen. Die zal later ook beter in te ruilen of te verkopen zijn.
Bij instrumenten, en dus ook bij gitaren, geld dat hoe beter je instrument hoe meer plezier bij het spelen. Je speelt al op de acoustische gitaar zag ik. Probeer gewoon eens een gitaar uit in de winkel.Wat bevalt wel en wat niet? Ik kan het slecht zeggen voor je.
Als het mijn keuze zou moeten zijn dan liever de SG 400. massief hout heeft meer toon.

Philippe
29 september 2006, 17:37
Die Richwood rechtstreeks van de fabriek zal wel niet meer lukken ben ik bang met dat gibson-richwood les paul gedoe.

}{Metalmaster}{
29 september 2006, 17:40
met rechtstreeks uit de fabriek bedoel ik voor de inkoopsprijs:p niet de verkoopsprijs.. Maar kunnen jullie dus nu nog ff wat zeggen over de richwood re-129 bk?
Wat ik dan verschil is tussen de richwood en de epiphone sg g400?


Greetz Wieger.. Misschien word het toch wel de sg:D die komt dan waarschijnlijk volgende week vrijdag:D:D