PDA

View Full Version : Kabels/pluggen



the feable
29 september 2006, 15:42
Heej ik wil een paar goede nieuwe kabels solderen voor mijn pedalenplank! Ik wil goede haakse pluggen en goede kabel...

Ik kwam twee pluggen die me wel goed leken...

Zijn dit goede pluggen of weten jullie betere opties!
Deze had ik gevonden:

http://www.banzaieffects.com/Pro-Audio-Plug-Mono-Right-Angle-pr-17623.html

http://www.thomann.de/de/hicon_klinke_hij63ma01.htm

Qua kabel zat ik aan tasker te denken, alternatieven zijn welkom!

future2future
29 september 2006, 15:45
George L, hoef je niet eens te solderen

Kim Wilson
29 september 2006, 15:46
Voor pluggen kun je ook kijken bij je lokale elektronica-boer, en daar vragen om Neutrik. Neutrik pluggen zijn erg goed en bij een elektrozaak niet te duur.

Ik heb Klotz LaGrange kabel, errug goed maar ook erg stug. Daar zijn misschien betere alternatieven voor.

the feable
29 september 2006, 15:47
George L heb ik al... Wil nu een paar gesoldeerd hebben, want george L is ideaal voor kleine stukjes, Dit zijn langere stukken en deze haal ik nog wel eens los en bewegen veel. Dat is nietz o goed voor de Gl's en ik wil het graag betrouwbaar houden! George L is helaas geen optie...
Toch bedankt!

zoon van Piet
29 september 2006, 17:33
Ik sta bij Kim: Neutrik. Hte is alweer 20 jaar geleden dat ze met hun huidige model kwamen. De plugge die ik toen kocht, heb ik onlangs voor de zoveelste keer aan een nwe kabel gesoldeerd. want kabels vergaan, maar de Neutriks zijn nog steeds 100%!-
wel tikkie lastig solderen...maar goed

Mike McCready
3 oktober 2006, 19:51
Heb ook George L's op mijn board zitten, maar aangezien ik nogal wat schuif met mijn pedalen en geen geluid op het podium zo ongeveer mijn grootste angst is, wil ik toch overstappen naar iets met meer zekerheid.

Heeft iemand ervaring met de Planet Waves solderless cables? Hoe werken die precies? Ik heb de instructie-animatie gezien op de site, maar daar wordt ik over de manier van aansluiten op de plug niet veel wijzer van.

Zelf niet solderen en dus kabel op lengte kunnen maken heeft mijn voorkeur.
Zijn George L en PW de enigen die dit hebben?

future2future
3 oktober 2006, 19:56
Waar je rekening mee moet houden als je van kabels switch is de klankkleur van kabels. Ik heb gister voor mijn snoer naar gitaar een A/B/C vergelijking gehouden met George L, Planet Waves en Spectraflex. De george L's zijn duidelijk het helderst, planet waves iets donkerder en met spectra's was mijn sound echt heeel donker. Kwestie van smaak wat het meest bevalt

Mike McCready
3 oktober 2006, 20:05
Waar je rekening mee moet houden als je van kabels switch is de klankkleur van kabels. Ik heb gister voor mijn snoer naar gitaar een A/B/C vergelijking gehouden met George L, Planet Waves en Spectraflex. De george L's zijn duidelijk het helderst, planet waves iets donkerder en met spectra's was mijn sound echt heeel donker. Kwestie van smaak wat het meest bevalt
Nou, heb tussen mijn gitaar-board, board-amp, fxloop-board-fxloop ook gewoon Planet Waves (zo'n 20 meter in totaal) zitten, dus lijkt me niet zo heel erg veel uitmaken als ik dat halve metertje George L op mijn board vervang door Planet Waves solderless cables.

Heb trouwens net een ander filmpje gezien. Gewoon schroefje eruit draaien, kabel erin en in de hoofdpin duwen en draaien (net als bij George L) en dan de schroef zover mogelijk weer indraaien (dat vind ik al een fijner idee dan die George L "op gevoel" een eindje in de kabel draaien).

Maar heeft iemand er dus ervaring mee met die Planet Waves?