PDA

View Full Version : Take Root Fest Assen --> RYAN ADAMS!



Sliver
29 september 2006, 14:48
mijn kaartjes zijn reeds aangeschaft, wie gaan er nog meer naar dit "eendagsfestival" met Ryan Adams als hopelijk geweldige headliner?

http://www.takeroot.nl
http://www.ryan-adams.com

Aragorn
4 oktober 2006, 10:38
Naar assen ga ik niet, maar ik wilde wel heel graag naar A'dam gisteren, maar heb door onoplettenheid heb ik naast de kaartjes gegrepen (ik was dus te laat)....ben jij gisteren wel geweest? hoe was het?

Sliver
4 oktober 2006, 15:53
I wish :) Nee, ik was op vakantie toen de paradisokaartjes in de verkoop gingen dus ik was ook te laat, na zaterdag hoor je mn oordeel k?

ps. wat vond je van Josh Ritter afgelopen Mei?

Aragorn
4 oktober 2006, 16:21
I wish :) Nee, ik was op vakantie toen de paradisokaartjes in de verkoop gingen dus ik was ook te laat, na zaterdag hoor je mn oordeel k?

ps. wat vond je van Josh Ritter afgelopen Mei?

Haha...ik was dus ook op vakantie. Josh Ritter kon ik net op het laatste moment niet meer naar toe vanwege persoonlijke omstandigheden zoals dat zo mooi heet. Heb wel later het concert via de fabchannel.com gekeken (toch minder zo, maar het hoogst haalbare). Vond het voorprogramma tegenvallen, maar Josh Ritter was goed, wel wat tammetjes ( de preformance, maar goed: webcast geeft altijd een vertekend beeld). Hoopte eigenlijk dat ryan adams ook via fabchannel te bewonderen was, maar helaas.

Veel plezier in assen!

Sliver
4 oktober 2006, 20:20
Bedankt!

Live was het concert van Josh Ritter idd een stuk mooier nog dan via de stream, hoewel je kon zien dat de band al maanden aan het touren was. Gelukkig vind ik zo'n stem met een rauw randje wel heel tof dus dat kwam dan nog goed uit. Over het optreden van Ryan Adams in de Paradiso las ik net dit, het belooft niet verschrikkelijk veel goeds (gelukkig zijn recensies per definitie subjectief):

› ROTHUMEUR VAN RYAN ADAMS :: 4-10-2006

Ze beginnen net lekker op stoom te komen, als RYAN ADAMS en zijn muzikale kardinalen rondom het drumstel overleggen. Na een paar minuten draaien ze zich terug, zwaaien naar het publiek en lopen van het podium. Om de bezoekers niet de illusie te geven dat er nog iets gaat komen gaan meteen de lichten aan. Een vreemd einde van een optreden…

Ryan Adams & The Cardinals hebben zeker niet meteen de smaak te pakken. Adams lijkt er weinig zin in te hebben en staart verveeld voor zich uit. Dat terwijl de samenwerking met zijn band soepel loopt. De tweestemmige zang met Neal Casal, die als singer-songwriter een beroerd voorprogramma speelde, klopt en The Cardinals spelen keurig. Al hebben ze moeite met de techniek en worden er veel boze blikken naar de zijkant geworpen. De setlist van de avond is ook degelijk en afwisselend. Veel nummers van Cold Roses en Jacksonville City Nights, maar ook van vrijwel elk ander album plus nieuw werk.

Toch blijft het saai. Pas wanneer de ingetogen country plaatsmaakt voor meer rock komen de bandleden tot leven. Hoogtepunt is het rammelende Beautiful Sorta, waarbij de energie opeens van het podium spat. Het blijkt een uitzondering, want verder vlamt er weinig. Ongetwijfeld een direct gevolg van de apathische houding van de heren. Er valt geen woord tussen de liedjes door en nergens probeert de zanger contact te maken. Alleen de bassist lijkt zich bewust te zijn van de volle zaal, de rest van de band - inclusief Adams - staart naar de navel.

Zijn melodieën en liedjes zijn er niet minder mooi door, maar Adams geeft ze maar af en toe een extra live-tintje door buiten de lijntjes te zingen. Zo brengt hij bijna schreeuwend en vol passie een ode aan zijn geboorteplaats Jacksonville in The End. De tekst lijkt rechtstreeks uit de krochten van zijn ziel te komen en laat een intieme kant van Adams zien. Ook daarna, tijdens To Be Young Is To Be Sad, weet hij met valse zangnoten de juiste snaar te raken. Helaas gebeurt dat te weinig en blijft het optreden in Paradiso weinig memorabel. Zodra Ryan Adams weer een goed humeur heeft, mag hij nog eens terug komen. RIANNE VAN DER MOLEN

Gezien: PARADISO, AMSTERDAM (3 OKTOBER 2006)

via: http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=391

Aragorn
5 oktober 2006, 23:50
Blij dta ik e rniet geweest ben dan...kijk dit maar eens (http://www.youtube.com/watch?v=e0nDt7rRZQY)

Sliver
6 oktober 2006, 14:15
Shit he, ik denk dat ik mijn regenjas meeneem ;)
Toch schijnt de muziek an sich dik in orde te zijn geweest heb ik van meerdere kanten gehoord en dat is voor mij het belangrijkst, hoewel een paar van die wonderschone hitjes ook niet zouden misstaan. We zullen zien!

Sliver
8 oktober 2006, 13:35
Bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!

dus, wat blijkt; het zijn geen eikels maar heel toffe muzikanten, in Paradiso moesten ze stoppen omdat er na hen nog een band speelde in de bovenzaal. In Assen speelden ze dik 2 uur lang als geweldenaren, mooie improvisaties, geweldige haardracht en een goede sfeer. Wat mooi!