PDA

View Full Version : je zelf verkopen ??



zenabi
29 september 2006, 08:36
hoe doen jullie dat , staat er een advertentie band zoekt gitarist .....
wil wel reageren maar ik heb géén idee hoe zoiets in z'n werk gaat
heb alleen nog maar gejamd met vrienden ,die al een goede band hebben .
krijg je bijvoorbeeld een setlist die je eerst even in kunt zien of ...
of gewoon niet aan beginnen en altijd zelf een band proberen te vormen ?

B~Rock
29 september 2006, 08:57
Jezelf verkopen doe je gewoon met je spel (en een professionele houding, dingen zoals op tijd komen voor een repetitie (althans de eerste). Verder moet je jezelf afvragen wat je muzikaal wil, zodat je een idee hebt of een band bij je wensen aansluit. Daarnaast is het ook wel fijn als je goed met de bandleden overweg kan.

Ik zou van tevoren ook een setlist vragen en evt. mp-3s (als het gaat om eigen werk) zodat je je ook kan voorbereiden.

Verder...gewoon reageren als je iets leuks ziet, of zelf een advertentie plaatsen waarin je wat over jezelf, je wensen en je muzikale voorkeuren aangeeft.

zenabi
29 september 2006, 09:49
ik vindt dit nog niet zo makkelijk ik voel mij gouw opgelaten bij onbekenden
en dan weet ook niet zo gouw wat ik moet spelen , het liefst zou ik gewoon m'n gitaar inpluggen en mééspelen .Gaat het zo meestal of laten jullie een nieuwe gitarist eerst een stukje alleen spelen ?

B~Rock
29 september 2006, 10:16
Ik stuur normaalgesproken iets op qua materiaal en setlist met het verzoek het in te studeren en gewoon mee te spelen. En die drempelangst hebben wel meer mensen, maar dat is op te lossen door het gewoon te doen. Ik zou als ik jou was gewoon om een setlist vragen en gewoon open en eerlijk ergens in te stappen en ook te vragen wat anderen van je verwachten (als je bijvoorbeeld de basis qua ritme-werk onder de knie hebt dan zou ik niet op auditie gaan bij een band die een Vai-kloon wil inlijven).

De enige manier om verder te komen (met wat dan ook) is met een frisse blik en moed een nieuwe ervaring in te stappen. Als het een keer niet uitpakt zoals je verwacht, jammer dan, je kunt er alleen maar beter van worden.

Gast
29 september 2006, 10:17
ik vindt dit nog niet zo makkelijk ik voel mij gouw opgelaten bij onbekenden
en dan weet ook niet zo gouw wat ik moet spelen , het liefst zou ik gewoon m'n gitaar inpluggen en mééspelen .Gaat het zo meestal of laten jullie een nieuwe gitarist eerst een stukje alleen spelen ?
Maak je niet al te druk man. Iedereen is in z'n blote reet geboren hoor. Zij zitten verlegen om een gitarist en jij bent een gitarist. Dat komt al goed uit! Bel ze even, vraag inderdaad om een setlist en wat mp3tjes en kijk hoever je komt met uitzoeken.
Ze laten je echt niet in je eentje spelen hoor, anders zijn het sukkels en dan kun je misschien beter meteen weer gaan.
Succes en vooral veel plezier!

pol
29 september 2006, 15:55
bij ons is het de gewoonte dat een nieuw groeplid bier meebrengt, dat komt altijd goed over en zo is het ijs dadelijk gebroken :)

Ga eens kennismaken he, zo zie je toch snel of het de moeite is.

Helter Skelter
29 september 2006, 17:52
hoe doen jullie dat , staat er een advertentie band zoekt gitarist .....
wil wel reageren maar ik heb géén idee hoe zoiets in z'n werk gaat
heb alleen nog maar gejamd met vrienden ,die al een goede band hebben .
krijg je bijvoorbeeld een setlist die je eerst even in kunt zien of ...
of gewoon niet aan beginnen en altijd zelf een band proberen te vormen ?

ik heb in de 25 jaar dat ik op 'bandniveau' speel nog nooit gesolliciteerd naar een plekje bij een andere band, altijd heb ik zelf of samen met wat vrienden een band opgericht en vervolgens ging ik in de vrienden/kennissenkring muzikanten recruteren. Ik heb gelukkig de luxe veel muzikanten te kennen dus het oprichten van een bandje op niveau was nooit een probleem.

tja, belangrijk is ook hoe ambitieus je bent. Is de band echt goed en heb je het idee daar ver mee te komen dan moet je het gewoon doen. Je zou idd een setlist kunnen vragen en een nummertje of vijf goed instuderen :rockon:

hendrix2
30 september 2006, 16:46
vraag eens of je mee mag jammen, kijk dan of het klinkt. Als er iets inzit, dan klinkt het meestal al van bij het begin.
Ga ook iets drinken met de band, zodat je elkaar wat leert kennen.

Daevren
30 september 2006, 21:23
Je kunt Ebay of Marktplaats proberen.