PDA

View Full Version : hout combinaties



kiem
28 september 2006, 21:52
ik heb wat vraagjes...

stel, je hebt een body van mahony, en je meer hoog erin, dan neem je bv een esdoorn top. maakt t dan uit of je die top aan de voorkant doet?? of zou je die top ook aan de achterkant van de body kunnen doen met hetzelfde resultaat??, of bv, de body splitsen, en dan de voor en achterkant van mahony en stuk esdoorn ertussen?? datsoort dingen, zou t uitmaken??

bij t hierboven genoemde dr voor t gemak ff vanuitgaan dat de body bij elke voorbeel even dik is en t stuk esdoor ook.

iemand hier ervaring mee.

Keesz
28 september 2006, 22:49
ha! ik zat hier laatst zelf over te denken, om bijvoorbeeld een mahonie kamer te maken, en die bijvoorbeeld op te vullen met esdoorn oid....

lijkt mij dat de positionering niet veel uitmaakt bij een solidbody, maar bij een semi hollow cker wel

kiem
29 september 2006, 00:17
weet iemand of t uitmaakt of je brug op een bepaalde houtsoort geschroeft zit voor de toon??

bv, je hebt een hele body van mahony, maar in t midden ene streep esdoorn van zegmaar 2 cm ofzow, aleen waar je pu's zitten en je brug.

kheb ergens t idee dat t dan wel uitmaakt, maar kheb dr geen ervaring mee vandaar.

Orpheo
29 september 2006, 20:54
ha! ik zat hier laatst zelf over te denken, om bijvoorbeeld een mahonie kamer te maken, en die bijvoorbeeld op te vullen met esdoorn oid....

lijkt mij dat de positionering niet veel uitmaakt bij een solidbody, maar bij een semi hollow cker wel

maakt wel uit :) je brug steekt door t tophout, en verschillend tophout heeft effect op tone. hout heeft meer effect op tone bij een solidbody dan de meeste mensen denken.....

AART
30 september 2006, 11:16
mijn gitaar heeft een neck through maple hals en maple top van ruim een halve cm.

De wings zijn van mahonie, maar je merkt toch dat de agressiviteit van maple de overhand heeft.
Ik vind het zelf erg vet.

kiem
30 september 2006, 16:52
mijn gitaar heeft een neck through maple hals en maple top van ruim een halve cm.

De wings zijn van mahonie, maar je merkt toch dat de agressiviteit van maple de overhand heeft.
Ik vind het zelf erg vet.das logisch neck through klinkt altijd al agressiever, aangezien dr pickups en brug op 1 blok maple zijn geschoefd, die body wings doen niet erg veel meer dan.

Keesz
30 september 2006, 20:44
dus is een neck through van mahonie, met maple wings dus een leuke uitdaging!

Mattia
30 september 2006, 20:57
maakt wel uit :) je brug steekt door t tophout, en verschillend tophout heeft effect op tone. hout heeft meer effect op tone bij een solidbody dan de meeste mensen denken.....

Nouja, of veel minder dan sommigen denken. Het is maar hoe je het bekijkt...

;-)