PDA

View Full Version : Red Box van H&K, iemand ervaring ?



Jeroen[Izegrim]
28 september 2006, 21:31
Heeft hier iemand ervaring met de Red Box van Hughes & Kettner ?
Wil deze in eerste instantie inzetten voor opnames en eventueel tijdens live-situaties.
Uiteraard wil ik mijn cabinet regulier opnemen via micing, wellicht dat de Red Box hier een toegevoegde waarde in kan bieden (signaal van de Red Box direct naar de mengtafel).
Ik gebruik overigens een Engl Powerball.

Reviews op Harmony Central laten nogal verschillende meningen zien.

Meer info op http://www.amptone.com/hkredbox.htm

boss
28 september 2006, 21:53
Ik heb er een tijdje twee gebruikt voor live gebruik.
Als bron diende een Boss GT-3 die stereo uit in de 2 H&K doosjes ging. Uit 1 van de H&K's ging dan een lijntje voor monitoring.
Uiteindelijk gaat er niets boven een mic voor een speaker, daarom worden ze nu ook niet meer gebruikt.
Maar het werkt, dat is zeker.
De Red-boxes zitten trouwens nog steeds tussen mijn overige spullen die meegaan naar live optredens voor het geval dat....
Toch wel handig als een soort van back-up.

Jeroen[Izegrim]
28 september 2006, 22:07
Uiteraard gaat er niets boven een mic voor het cabinet. Het gaat mij ook meer om het mixen van de 2 signalen.
Het moet dan echter wel een goed 2e signaal zijn, anders heeft het wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
'kleurt' de Red Box je geluid nog ? Extra ruis wellicht ?

bluegate
28 september 2006, 22:09
Ik heb er ook altijd 1 bij me voor backup.

Microfoon voor de speaker is altijd wat levendiger, maar qua gemak zij die
RedBox dingen ideaal.
Geluid is redelijk goed, op HRI zijn er ook een aantal fans van de RedBox.

boss
28 september 2006, 22:22
']Uiteraard gaat er niets boven een mic voor het cabinet. Het gaat mij ook meer om het mixen van de 2 signalen.Dus zowel een mic als de red-box gebruiken?
Dat is volgens mij een mooie combinatie.


Het moet dan echter wel een goed 2e signaal zijn, anders heeft het wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
'kleurt' de Red Box je geluid nog ? Extra ruis wellicht ?Kleuren? Tja, het klinkt anders... Maar of die "kleur" je bevalt is natuurlijk persoonlijk.
Ruis is er in ieder geval bij mij nooit geweest.
Ik vindt die Red-Box in ieder geval een prima kastje.

up-guitarman
28 september 2006, 23:14
Hoeveel kost zo'n RedBox?
Ik ben op zoek naar een backup die handig mee te nemen is ...

Kan ik gewoon mijn gitaar door de pedalen sturen, dan naar een red box en zo rechtstreeks naar de mengtafel ??? Lijkt me ideaal als backup ...

boss
28 september 2006, 23:35
Hoeveel kost zo'n RedBox?
Ik ben op zoek naar een backup die handig mee te nemen is ...Ik meen dat een Red-Box tussen de 80 en de 100 euro kost. Maar kijk anders even op www.wils.nl importeur van H&K, daar vindt je vast wel een dealer of prijs lijst.

Kan ik gewoon mijn gitaar door de pedalen sturen, dan naar een red box en zo rechtstreeks naar de mengtafel ??? Lijkt me ideaal als backup ...Zo doe je dat inderdaad :) In geval van nood ideale oplossing.

Lord Abortion
29 september 2006, 00:37
Ik ben nog aan het wachten op een ADA MicroCab. Dat toestel doet hetzelfde maar heeft enkele regelbare controls en 2 kanalen. Het plan is om uiteindelijk de mogelijkheid te hebben om in stereo te spelen over de DI terwijl mijn setup (Framus Dragon) eigenlijk mono is.

pol
29 september 2006, 10:02
Ik heb zelf een palmer pdi3, die klinkt erg goed als speakersim.
Iemand de redbox hier al mee vergeleken ?
de kleine pdi9 heb ik ook nog liggen, maar die gaat weg nu ik de pdi3 (rackversie met meer instellingen + load) heb.

Jeroen[Izegrim]
29 september 2006, 11:29
Pol,

jou Palmer krijgt inderdaad goede reacties in vergelijking tot de Red Box.
Heb je deze ook wel eens gebruikt in opnames ? Dus cabinet micen + 1 spoor gebruiken via de Palmer. Later deze 2 signalen goed afmixen.

pol
29 september 2006, 11:43
nee, opnames heb ik er zo nog niet mee gedaan, wel live een paar keer gebruikt samen met een micro, en dat klonk prima in de zaal.