PDA

View Full Version : mijn eerste pogin om (thuis) een eens "eigen nummer" te maken !!



DTmaster
28 september 2006, 20:36
Hallo

zoals jullie weten ben ik een gitarist die vaak wat post op het gitaarnet forum (met name mijn gitaarriedels , maar een ding klopt niet aan die zin en dat is "MIJN". Ik ben altijd bezig met coveren van andere bands omdat ik dat zelf leuk vind en omdat ik nooit echt zelf dingen schrijf.

Ik ben hier vaak op aangesproken en ik heb nu eens gekeken naar al mijn werk... en ik kom erachter dat wat ik zelf geschreven heb barweinig is, behalve dan mijn ouwe bandwerk.

Dus bij deze wil ik jullie eens wat laten horen wat ik zelf geschreven heb , ik vind het nog niet zo goed , daarom had ik even de bass er bij gehaald als solo ,,, maar dat had ik eigenlijk niet moeten doen , maar ja ik had geen microfoon dus ik kon het ook niet inzingen wat ik had, dus als je het nummer hoort moet je even op de gitaar letten en bij jezelf denken "o hey :) hier kan je wel bij zingen .. of als je er anders over denkt kan moet je dat gewoon even zeggen. !!

de opbouw zou is ongeveer zo.

intro (begin was eigenlijk meer om te laten zien welke accoorden ik had dus op 0:24 sec begin ECHT. )

0:33 (begin zang)

1:11 (take it to the bridge !! :)

1:31 is eigenlijk iets anders maar ik kwam op het idee toen ik nog met het nummer bezig was maar of het erbij past...... dat mogen jullie zeggen ,zelf dacht ik dat hier dan drums in zouden moeten.

Ik hoop op aardig wat reacties want de eerste keer for real is altijd moeilijk en dat weer iedereen.

Accoordenschema: (is niet compleet)

F#add9 - Badd9 - D#min7#5 - Bmin7 - F#maj7b9 - Dmajeur7b9 - E6 - G7Madd11+/G# ( ik speel het op capo 2)

en ik zie nu zelf dat ik een erg lastige keuze qua accoorden heb gemaakt , ik kan bijvoorbeeld ook niet weten hoe het volgens de boekjes moet om over de gaan naar een ander accoord of hoe ze dat ook zeggen , dus ik heb gewoon wat gepingeld en kwam erachter dat ik dit speelde toen ik ze ging analyseren....

http://www.sendspace.com/file/vneed3


Dus kortom ik weet zelf dat het mischien bij sommige mensen niet in de keel gaat omdat het is niet comercieel want G7Madd11+/G# accoorden hoor je niet echt op de radio hahaha :) maar ik hoor het wel


laterzz

DT

ExRxIxC
28 september 2006, 20:59
dus die andere dingen zijn wel "nep" en dit niet?

dit klinkt wel aardig trouwens

DTmaster
28 september 2006, 21:07
nee de covers zijn nep de rest niet maar als mensen trouwens luisteren naar mijn dingen dan zet ik meestal covers neer maar op mijn putfile.com staan ook eigen dingen maar niet voor singer songwriter en guitar dingen dus das anders !


hey nog sugesties ? :)

ExRxIxC
28 september 2006, 21:20
met watvoor spulletjes neem jij op?

en het volume van het nummer mag wel wat hoger, als ik andere muziek aan doe schrik ik me weet kapot :P

DTmaster
28 september 2006, 21:40
ok dan , maar ik neem op met een Line 6 POD XT (hoe kan ook anders uhm :) !

DTmaster
28 september 2006, 21:40
nog iets te zeggen over het nummer zelf qua inhoud en of er zang er kan enzo !!

Koekjes zijn lekker
28 september 2006, 21:43
Ik vind t wel een leuk akoordenschema, maar de solo mag wel wat interessanter. En zang kan er natuurlijk altijd wel over, t is maar net hoe je de zang wilt hebben ;)

DTmaster
28 september 2006, 21:54
ik moet je zeggen dat ik de solo er alleen bij dee om het beetje breder te maken dus da klopt 100% maar als ik een mic heb dan kan ik echt beginnen !!

meul
28 september 2006, 22:17
Hey daar,

ik kan je niet zo goed volgen.
het contrast is enorm, ik bedoel de covers die je hebt geplaatst klinken behoorlijk compleet, gitaar, keys, solo's en de hele shit. ik kan me niet voorstellen dat je zo veel moeite en advies nodig hebt om dit nieuw voorbeeld in een constructie te gieten? je kan hier alle kanten mee op. zowel ritmisch als qua melodische invulling van gitaar lijnen.

ik zou je ff niet gaan zitten afwachten wat een ander hiermee zou doen want ander zit je straks weer een cover (idee van een ander) in te spelen :-) de basis heb je al verzonnen, nu de rest nog!
als je in je nest ligt, of zit te schijten hoor je vast een waanzinnig eidnproduct op dit voorbeeld in je hoofd... nou zo moet het dus worden

groetjes,
jan

benwave
28 september 2006, 22:31
Dan wel eerst je kond afvegen ...handen wassen .... en dan pas weer aan de gitaar he.

DTmaster
28 september 2006, 22:57
ok hey bedankt, en weet je, ik kan er van alles bij bedenken maar alles sterft altijd af omdat ik geen drumstel heb dus ik ga als ik geld heb er maar eens een kopen maar besides that ...vertel nou eens mensen is de muziek nou luisterwaardig , omdat dat is wat ik wil weten.

Thanx jullie 2 trouwens voor een reactie !!


Laterzz

DTmaster
28 september 2006, 23:02
ik zal nu trouwens even de slaggitaarversie erbij doen want , aangezien die ander nu eigenlijk meer voor me zelf was zal ik NU de comercielere versie erop doen :)

Jeroensnake
29 september 2006, 13:18
Zang kan er bijna altijd wel bij. Het is inderdaad maar net wat je ermee wilt. Ik zou alleen niet de solo (als je het zo kunt noemen) en zang tegelijk laten beginnen. Misschien aan het einde van de solo de brug nog niet laten beginnen, maar de akkoorden van het begin herhalen en erbij zingen.
Ik vind die "solo" er trouwens wel perfect bij passen, JUIST omdat het niet zo overdreven is. Sommige solo's voelen alsof de gitarist zijn (over)grote ego er doorheen wil drukken (veel solo zijn daarom over-done!)

Het nummer klinkt redelijk jazzy en experimenteel. Oftewel; veel te moeilijk in het gehoor voor de gemiddelde mens. Juist de meest simpele nummers zijn (top40) hits geworden. Maar ja, 't is maar net wat je wilt. Van mij hoef je echt niet in de top40 hoor, zolang je maar mooie muziek blijft maken. Trouwens; ik vind het geweldig dat je (weer) begonnen bent met zelf muziek maken. Het nummer klinkt wel mooi als 1 geheel, alle stukken passen er dus goed in.

Niet alles sterft meteen zonder drum. En je kan natuurlijk ook de drum softwarematig toevoegen ( hydrogen (http://www.hydrogen-music.org/) is een gratis "drum machine" ). Ik weet dat het altijd minder is dan echte drums, maar beter iets dan niets!

Hoop dat je er wat aan hebt...

DTmaster
29 september 2006, 13:34
thanx voor je info ik zal eens kijken naar die drums, :)

DTmaster
30 september 2006, 15:20
nou ik heb weer eens het nummer onder de loop genomen en kwam hier op uit ..

alles onder voorbehoud natuurlijk :)

http://z23.zupload.com/download.php?file=getfile&filepath=42727