PDA

View Full Version : Peavey; Classic 30 vs Delta blues



JimFenderix
28 september 2006, 19:39
Heeft er iemand ervaring met beide versterkers?
Het is voornamelijk om blues te spelen.

Gaan ze beide luid genoeg om met band te spelen?
Is het cleane geluig hetzelfde bij de twee versterkers?
Hebben ze biede evenveel body?

Wie kan me wat helpen met nuttige tips?

BartL
28 september 2006, 22:17
Tips? Heb ik niet echt, aangezien ik de classic nooit gehoord heb. Heb zelf een Delta Blues en ik wil best wel een soundfile voor je maken als je wil ;) (en als ik tijd heb...hehehe)

frekie
29 september 2006, 11:25
Ik heb een Classic 30 gehad. Voor thuis een heerlijke versterker, vooral het cleane geluid en de galm zijn prima, eigenlijk beter dan de Fender Hotrod Deluxe die ik nu heb. Het scheur geluid vd 30 vond ik FF wennen, meer Vox achtig zeg maar. Kwestie van smaak.
M.i. trekt de C30 het NIET in een band, ik heb hem eens meegehad naar een oefenruimte met een extra box erbij nota bene. Ik werd begraven in het lawaai. De Fender gaat zo hard dat ik altijd het vriendelijke verzoek krijg om DAT KL*TEDING WAT ZACHTER TE ZETTEN :)

Marco5150
29 september 2006, 16:51
Ik heb lang een classic 30 in de oefenruimte gehad. Ik vond het prima gaan met een band hoor. Het hangt natuurlijk wel een beetje af van de band waarin je speelt.

Fox
30 september 2006, 09:34
Zelf heb ik ook een classic 30. Het clean is inderdaad erg mooi zoals al werd gezegd en is wel te vergelijken met het clean van de Delta Blues! Maar ik vraag me dan echter wel af hoe het kan dat je vond dat hij niet hard genoeg ging, Frekie. In wat voor band speel je dan? Het is natuurlijk niet echt een geschikte versterker om hardcore of heavy metal ofzo mee te spelen, maar je kunt er echter nog wel hardrock mee spelen. Maar verder dan hardrock zal je niet echt geraken zonder een pedaaltje, vrees ik.

Fox

a.c.
30 september 2006, 15:43
ik heb beide gehad. De delta blues is beter, vetter. Aardig mooi clean en texas scheur. Hij blijft texas en wordt nooit echt marshall of vox, naar mijn mening.
Heeeeel veel meegezeuld voor optredens en nooit problemen mee gehad.
Opgelet, ze vreten niet goed pedalen. Alleen tube screamers klinken o.k. erop.
Ze gaan hard genoeg in een band en in kroegen.

BartL
1 oktober 2006, 20:47
...ik vind de DB juist HEEL ERG richting Marshall gaan eigenlijk, de overdrive.

psturing
1 oktober 2006, 22:11
Hallo,

Ik ken de Peavey classic 30 niet, maar heb zelf de Delta Blues.
Ik gebruik de DB vooral in de oefenruimte. Onlangs nog even opnieuw laten afstellen. Ik wilde dat ie wat langer clean blijft. Daar is ie wel beter van geworden. Ik gebruik alleen het cleane kanaal. Voor scheuren gebruik ik een Jekyll & Hyde en dat werkt prima. Volgens mij moet je optredens in kroegen genoeg volume hebben met dit ding.
Met de DB heb je voor weinig geld een goed buizengeluid en hij ziet er cool uit.

JimFenderix
4 oktober 2006, 20:19
Bedankt voor de reacties. Ik ga eens ergens testen waar ze beide modellen hebben staan en dan zien we wel.

BartL
4 oktober 2006, 21:46
Voor scheuren gebruik ik een Jekyll & Hyde en dat werkt prima. Volgens mij moet je optredens in kroegen genoeg volume hebben met dit ding.
Leuk hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb net mijn J&H 2 verkocht, omdat ik de overdrive van de versterker stukken beter vond! :)


Met de DB heb je voor weinig geld een goed buizengeluid en hij ziet er cool uit.
Helemaal waar :cooler: