PDA

View Full Version : favoriete Magazine



Lkan
28 september 2006, 17:01
aloha,

ik ben van plan een abbonement op een gitaarmag. te nemen..
ik weet alleen nog niet welke.
wat is jullie favoriete blad? en waarom?
brand maar los zou ik zeggen :satisfie:

BamBuFan1
28 september 2006, 22:49
aloha,

ik ben van plan een abbonement op een gitaarmag. te nemen..
ik weet alleen nog niet welke.
wat is jullie favoriete blad? en waarom?
brand maar los zou ik zeggen :satisfie:

Gitarre und Bass. Beste info/advertentie-ratio van alle bladen die ik ken. Ook erg compleet en dik met zowel reviews als artiesteninterviews, workshops en tabs. En met €4 in Mofrika en €4,50 hiero ook nog eens spotgoedkoop.

Pais
28 september 2006, 23:07
Leuk toppic! Als iemand iets nederlands/engels weet waar vooral dingetjes voor en over akoestisch in staan, hoor ik dat graag! Er zijn best veel bladen maar degene die ik tot nu toe gezien heb, gingen minstens voor 3/4 over elektrisch.

Aron Maiden
3 oktober 2006, 21:55
K heb nog een totalguitar. Is ook best leuk!

Ik zat laatst iets te denken,
als er mensen zijn die het teminste ook leuk vinden dat we gewoon elkaar ze bladen aan elkaar uitlenen, gewoon dat ik bijv naar 1 van jullie een bladje op sturen en jullie weer 1 naar mij en naar 3 weken sturen we het weer terug

kunnen we even wat tabs enzo kopieren:)

wie vind het nog meer een leuk idee?

groetjes

GunMetalBlue
18 oktober 2006, 12:33
goh, dat doet mijn oma met de kranten...

Harm
18 oktober 2006, 12:43
Guitar Techniques...

Technisch blad, met veel nummers, verschillende stijlen en goede instructors... Cd erbij en soms een dvd of cd-rom

Harm

rocker_71
19 oktober 2006, 13:43
Ik heb 2 jaar lang elke maand de Total Guitar gekocht. Gaaf magazine, met wat lessen, reviews van de gear (goed voor GAS :)) en vooral veel nummers.
Wel prijzig, maar de prijs is juist gedaald van 12,60 naar 10 euro. Heeft mss te maken met de koers van de pleuro ofzo. Ik heb er heel veel van geleerd; ook allerlei stylen. Ook heel gaaf is dat er soms een extra cd bij zit met backing trax, die echt lekker klinken.

Maar nu koop ik hem niet meer. Ik kwam er niet doorheen in een maand. Was ik nog niet eens klaar met de ene, dan was de volgende al weer uit. Ook stonden er te vaak nummers in waar ik niet zoveel mee heb (drop c emo music :mad:). Verder had ik ook nog een 20-tal oude nummers via marktplaats gekocht, dus ik kan even vooruit. Verder doe ik niet zoveel meer met tab, ik ben steeds meer gaan pielen en experimenteren op mijn gitaar. Meestal begon ik wel met een riff oid, maar verzon er talloze variaties, thema's ed op.

Guitar Techniques is wat gevarieerder, maar vind ik soms nogal moeilijk. Die koop ik alleen als er een blues-issue is.

Laatste tijd koop ik vaak Gitarist (http://www.gitarist.nl/). Lekker nederlandstalig blad met info over gear, artiesten en eigenlijk weinig tab. Best wel een goed blad en kost 6 euri.

Lkan
26 augustus 2007, 19:06
gitarre & bass heb ik ook eentje van.. maar.. dat is Deutsch.. en bepaald niet mijn lievelingstaal :dontgeti: ;)

iemand nog meer suggesties?

YannickH
26 augustus 2007, 20:27
ik heb elke maand de rock tribune :dance:

BamBuFan1
26 augustus 2007, 23:42
gitarre & bass heb ik ook eentje van.. maar.. dat is Deutsch.. en bepaald niet mijn lievelingstaal :dontgeti: ;)
iemand nog meer suggesties?

Da's dan dus meteen DE reden om zo snel mogelijk Duits te leren!http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/read.gif

jasper159
27 augustus 2007, 13:35
ik heb elke maand de rock tribune :dance:

Tgoh Rock Tribune, daar kan je wel heel lang in lezen, persoonlijk vind ik het wat te veel lappen tekst.

Ik koop me af en toe wel eens de Gitarist.

zeppo
30 augustus 2007, 10:26
Ook hier +1 voor Gitarre & Bass.
Al eerder opgemerkt: veel reviews, veel artiesten

En cheap as hell (goedkoper dan gitaarplus en gitarist)

En Duits is echt niet zo moeilijk