PDA

View Full Version : Wat vind je van deze sound?



Negative K3 fan
28 september 2006, 14:59
http://www.myjonesmusic.com/code/music/wimpywindow.php/s5984

mooi of niet? zo ja, hoe mooi en zo nee, waarom niet??

Mr.Bluesbreaker
28 september 2006, 15:35
Ik heb hier het gevoel dat als ik zeg dat ik het niet mooi vind, dat het stiekem toch die vette Shiva is, en wanneer ik zeg dat ik het mooi vind, het een V-amp over een Attax is of iets in die geest.

Nu wat ik er echt van vind...
Het klinkt best ok, maar er zit ergens iets in het mid-hoog wat een beetje knarst, wat ik niet heel mooi vind. Een beetje het G1275-T syndroom zegmaar.
Nu luister ik het even snel op mijn pc speakertjes, en er kan ook wat aan bewerkt zijn achteraf. In eerste instantie klinkt het wat vlak verder, alsof het wat weinig dynamiek heeft. Maar al met al niet slecht.

Cris
28 september 2006, 17:22
Nou ik vind het een lekkere sound moet ik zeggen. Wat is het?

wytz
28 september 2006, 17:29
niet zo mooi eigenlijk....

AART
28 september 2006, 17:33
geen mooie sound.

Te schreeuwerig, ook niet heel punchy of strak. dus een -.

bovendien klinkt het laag een beetje dood, nie echt wat ik zoek.

sinneD
28 september 2006, 17:50
zo klonk de JCM800 combo die ik gister in een oefenruimte bespeeld heb :O
(en damn, wat had dat ding een dun en iel geluid...)
(alleen die buizenoverdrive had wel iets...)

pol
28 september 2006, 17:59
Ik vind het wel lekker klinken.
En dun en iel ? Misschien als je door crappy computerspeakers luistert, hier door mijn stereo klinkt het niet slecht.

Het blijft wel een pokkesaaie riff natuurlijk, de muziek is waardeloos.

robert-gitarist
28 september 2006, 18:14
Ik vind het niet echt wat.Beetje saai en droog.Ik vind het moeilijk te bepalen omdat de gain echt net in zit tussen overdrive en een randje zeg maar.Voor een randje vind ik het wel leuk maar klinkt zo droog.Liever een subtiel chorusje of reverb er achter gehoord.

sinneD
28 september 2006, 19:00
Ik vind het wel lekker klinken.
En dun en iel ? Misschien als je door crappy computerspeakers luistert, hier door mijn stereo klinkt het niet slecht.

Het blijft wel een pokkesaaie riff natuurlijk, de muziek is waardeloos.

dun en iel, die JCM800 combo waar ik over speelde

Negative K3 fan
28 september 2006, 19:54
ok apart, genoeg reacties...

Ik heb deze gepost nadat iemand onder andere deze soundfile had gepost op harmony central. Daar werd de tone redelijk afgekraakt door een paar members, net zoals hier. Dat vond ik supervreemd aangezien ik deze toon echt heel mooi vind klinken, ik dacht dat er was mis was met mijn oren ofzo. Hier geven wat meer mensen het toe dat ze het een mooie toon vinden, maar ook veel mensen vinden hem dun en iel en dat begrijp ik absoluut niet. Ik vind hem mooi, punchy en supergedefinieerd EN vol??? Zelf zou ik ervoor tekenen.

de amp in kwestie is trouwens een Fuchs Lucky 7, behoorlijk onbetaalbaar denk ik dus... maar daar ging het eigenlijk ook niet om.

Negative K3 fan
28 september 2006, 19:57
bovendien klinkt het laag een beetje dood,

het laag is lekker droog en duidelijk, niet overdreven verzadigd... heerlijk juist, op die manier kun je door je manier van spelen de heaveyness bepalen. Zoals in het main riff van deze clip wordt er heel ingetogen aangeslagen.

Negative K3 fan
28 september 2006, 19:58
Ik vind het moeilijk te bepalen omdat de gain echt net in zit tussen overdrive en een randje zeg maar.

ik vind dat er hier toch wel een behoorlijke rand aan het geluid zit, maar dat wat je noemt vind ik juist erg mooi

Tristan
28 september 2006, 20:14
ok apart, genoeg reacties...

Ik heb deze gepost nadat iemand onder andere deze soundfile had gepost op harmony central. Daar werd de tone redelijk afgekraakt door een paar members, net zoals hier. Dat vond ik supervreemd aangezien ik deze toon echt heel mooi vind klinken, ik dacht dat er was mis was met mijn oren ofzo. Hier geven wat meer mensen het toe dat ze het een mooie toon vinden, maar ook veel mensen vinden hem dun en iel en dat begrijp ik absoluut niet. Ik vind hem mooi, punchy en supergedefinieerd EN vol??? Zelf zou ik ervoor tekenen.

de amp in kwestie is trouwens een Fuchs Lucky 7, behoorlijk onbetaalbaar denk ik dus... maar daar ging het eigenlijk ook niet om.

Hee, een Fuchs, dat kan inderdaad best kloppen...
Ik vond het geluid op de soundclip niet echt ballen hebben en niet echt goed doorkomen, een leuke imitatie van een crunch sound, maar net niet, geen Marshall maar een Marshall wannabe zeg maar...
Ik heb de Fuchs zelf ook getest en vond het helemaal niets, geen ballen terwijl de amp toch vrij stijf voelt, weinig lekkere crunch uit te halen...
Ze zijn trouwens helemaal niet duur, volgens mij heb je zo'n lucky 7 nog voor onder de 1000 euro, maar dan zou ik voor dat geld 100 keer liever een AC30CCH hebben...

Die Amerikanen zijn gewoon idioten, de een zegt dat Fuchs te gek is en de anderen rennen er achteraan, oren hebben die gasten niet, want als ze dan een soundclip ervan horen dan vinden ze het ineens kut, omdat ze dan wel kunnen horen hoe de amp in werkelijkheid reageert...
Ik denk ook dat het veel te maken heeft met het feit dat die gasten meestal dingen zo van internet bestellen en de amps dan onderling doorverkopen als blijkt dat het toch niet echt hun cup of tea is, ze gaan zo'n ding dan niet helemaal de grond inschrijven omdat ze het nog moeten verkopen en degene die dat ding dan weer koopt vind het dan weer de beste amp ter wereld etc. etc.
Laat ik het zo zeggen, er zijn vele amps die veel beter klinken dan de Fuchs amps, de Fuchs amps zijn leuke middelmoters, maar als je echte topklasse wil dan moet je geen Fuchs nemen, gelukkig zijn die Fuchs dingen ook niet zo duur...
Valvetech (vooral de Hayseed) vind ik echter veel beter en die zijn goedkoper, meer toon en veel meer bang for the buck dus...

zjanke
28 september 2006, 20:15
de amp in kwestie is trouwens een Fuchs Lucky 7, behoorlijk onbetaalbaar denk ik dus... maar daar ging het eigenlijk ook niet om.

Onbetaalbaar valt wel mee, een dikke 900 euro (wat natuurlijk toch een behoorlijk bedrag is voor een 7 wattertje). Ik wilde deze versterker proberen bij Jukebox, maar zij hadden hem niet meer staan omdat het niet het bijzondere aparte geluid was wat op zou vallen tussen het overige aanbod laagvermogende eenkanaligen. Ik moet het dus doen met soundclipjes en die vind ik niet onprettig...

AART
28 september 2006, 20:15
tja, niet mijn type amp he.

dus dan krijg je dat :satisfie:

ropp
28 september 2006, 20:19
Het is toch niet zo heel vreemd dat een low-wattage amp wat minder stevig is in het laag?

En zo onbetaalbaar is die nou ook weer niet, us retail is $899(http://www.fuchsaudiotechnology.com/html/lucky_7.html)

Verder vind ik de tone niet slecht, maar ook niet echt bijzonder.
De Fuchs Overdrive Supreme 30 heb ik eens in het echt mogen horen en die vond ik wel ongelofelijk lekker klinken.

edit: er staat er ook nog eentje op gitaarmarkt voor 695 http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=66916

Negative K3 fan
28 september 2006, 20:43
ah ik dacht altijd dat fuchs een erg boutique merk was, weer wat geleerd...

Dude
28 september 2006, 20:50
ik vind dat er hier toch wel een behoorlijke rand aan het geluid zit, maar dat wat je noemt vind ik juist erg mooi

vooral die eerste 2 keer dat die het loopje speelt hoor je het,

ik krijg er een stijve lul van, heerlijk, net een 800... net mijn 800 muhahaha


geil !

sinneD
28 september 2006, 21:05
ok, ik beken, over me profi koptelefoon klinkt het alweer stuk beter dan over me desktop boxjes

maar dan nog blijf ik het geluid een beetje dun vinden, niet echt veel ballen...

als ik op me plexi het 2e kanaal open draai dan krijg je een bas erbij dat wil je niet weten, echt die hendrix sound :D

heavy-metal-thunder
28 september 2006, 21:39
ff draaien aan de tone knoppen van gitaarversterker en ik kom al aardig in de buurt. Aangezien ik mijn amp een leukerd vind, moet ik dit ook wel goed vinden.

Echter, mijn oefenamp = VOX valvetronix vt30 (plexi stand, vol gain vol mastervolume) van 280 euro. Ik ben zeker dat ik een minstens even goed geluid haal moest ik de valvetronix op een goede 2*12 zetten. Mijn gitaar is een Les Paul model.

heavy-metal-thunder
28 september 2006, 21:45
nu jullie toch aan het luisteren zijn, doe eens een gokje naar het volgende.

http://media.putfile.com/wat-vinden-jullie-hier-van

Negative K3 fan
28 september 2006, 21:54
vooral die eerste 2 keer dat die het loopje speelt hoor je het,

ik krijg er een stijve lul van, heerlijk, net een 800... net mijn 800 muhahaha


geil !

wow hebben we toch nog overeenkomsten bart, ik denk dat jij mijn zelfbouwamp ook wel kunt waarderen :)

Negative K3 fan
28 september 2006, 21:56
nu jullie toch aan het luisteren zijn, doe eens een gokje naar het volgende.

http://media.putfile.com/wat-vinden-jullie-hier-van

veel te veel delay, te dof en niet altijd even zuiver gespeeld

maar niet slecht

Chroxy
28 september 2006, 21:57
ik moet eerlijk gezegd ook toegeven dat ik met name wanneer hij begint het enorm lekker vind klinken!..

heavy-metal-thunder
28 september 2006, 22:00
de delay is er achteraf opgezet (in het opnameprogramma) en ik ben het ermee eens dat er teveel opzitzitzitzit :-)

nou ja, doe eens een gokje ivm de gear, kan ik zeggen wat het is en lopen jullie wellicht nog weken rond met een stijf plassertje :-)

heavy-metal-thunder
28 september 2006, 22:04
met mijn gitaar zou het alvast minder dof zijn. Dit is gespeeld met Gibson LP studio.

sinneD
28 september 2006, 22:07
als je dat geluid met die VOX van je haalt dan _O_

Negative K3 fan
28 september 2006, 22:11
de delay is er achteraf opgezet (in het opnameprogramma) en ik ben het ermee eens dat er teveel opzitzitzitzit :-)

nou ja, doe eens een gokje ivm de gear, kan ik zeggen wat het is en lopen jullie wellicht nog weken rond met een stijf plassertje :-)

geen idee wat de gear is, vast iets goedkoops, maar ik vind het niet zo bijzonder om heel eerlijk te zijn

heavy-metal-thunder
28 september 2006, 22:15
deze sample is gemaakt met een f*cking Marshall Lead 12, full transistor!! Ja, ik denk wel dat ik dit uit mijn vox krijg, ja.

En het sampletje dat K3 linkte kom ik ook aardig in de buurt: gain en master van de UK 70's stand vol open. En met een goed cab gaat het even goed zijn. Nu kan het wel zijn dat live die Fuchs meer dynamiek heeft, dat weet ik niet. Ik baseer me enkel op wat ik hier hoor.

Tristan
29 september 2006, 00:28
deze sample is gemaakt met een f*cking Marshall Lead 12, full transistor!! Ja, ik denk wel dat ik dit uit mijn vox krijg, ja.

En het sampletje dat K3 linkte kom ik ook aardig in de buurt: gain en master van de UK 70's stand vol open. En met een goed cab gaat het even goed zijn. Nu kan het wel zijn dat live die Fuchs meer dynamiek heeft, dat weet ik niet. Ik baseer me enkel op wat ik hier hoor.

Een Fuchs amp met dynamiek, die moet ik nog tegenkomen...

Tristan
29 september 2006, 00:32
vooral die eerste 2 keer dat die het loopje speelt hoor je het,

ik krijg er een stijve lul van, heerlijk, net een 800... net mijn 800 muhahaha


geil !

Net niet jouw 800, veel minder ballen...
Die sound van dat loopje krijg ik ook precies met mijn 2061x, maar dan met ballen, veel vetter laag en veel opener van klank...
De drop D tuning doet ook een duit in het zakje en in drop D tuning hebben een 800 en een 2061x veel meer ballen in het laag en ze klinken minder gecompressed dan een Fuchs...

Dude
29 september 2006, 01:04
tis altijd zo makkelijk afkraken wanneer de amp niet direct naast je beeldscherm staat te schreeuwen, ik geloof zo dat dat ding ballen heeft en lekker klinkt..

en heavy metal thunder, ik heb ook een lead 12 en dat zijn ZEER ondergewaardeerde ampjes, alles op 10 en klinkt als een ERG lekkere marshall MET ballen !

Tristan
29 september 2006, 01:14
Ik heb de Fuchs amps ook daadwerkelijk zelf getest en ik vind een Marshall Lead 12 een betere amp, die heeft inderdaad meer ballen...

heavy-metal-thunder
29 september 2006, 08:18
Een Fuchs amp met dynamiek, die moet ik nog tegenkomen...

ik ook, want ik heb nog nooit een fuchs gehoord.

als ik de link van k3 hoorde, dan vond ik het goed, de 2de keer ook, maar na een keer of 4 vond ik het toch al wit minder. ZIt ergens een iets of wat vervelend klankje bij (vooral in het laag). Dus ben ik wat wezen draaien aan mijn vox vt30 en dan vond ik dat ik heel snel dicht in de buurt kwam (met ook dat iets-of-wat-vervelend laag. Bij mijn Vox komt dit imo door een goedkope speakertje. Ik denk op een 4*12 greenback ( of met mijn 2*12 G12h30's 1936) dat het al heel wat aangenamer zou zijn. Nu wil ik hier direct enig voorbehoud aantekenen mbt de Vox. Dit is een heel aangename oefenversterker, op repetitieniveau kan dat niet op tegen een goeie lampenversterker met goed cab. Maar op laag niveau overtreft deze een 50W lampenversterker.

Wat de Lead 12 betreft, hier geldt ook het verhaal van de Vox. Dit zijn low budget oefenversterkers, maar waar toch toffe zaken uit komen. Jongens, dit was opgenomen in een slaapkamer, eenvoudig microotje ervoor, behringer mengpaneelte van 58 euro in een ouwe mac pc. De LP studio van mijn makker klinkt wat dikker, maar anderzijds minder gedefinieerd dan mijn eigen Les Paul. Ik denk, met een goed cab in Han S zijn studio, dat we dan toch wel wat anders te horen krijgen.

Michael AE
29 september 2006, 08:43
Ik had het idee dat ik naar een modeler zat te luisteren. Het frequentiespectrum zelf is wel okay, maar het is IMO echt een levenloos geluid.

Dude
29 september 2006, 09:51
wow hebben we toch nog overeenkomsten bart, ik denk dat jij mijn zelfbouwamp ook wel kunt waarderen :)

zou alleen zo bang zijn dat de toko af fikt als ik hem ging uitproberen !

peter_heijnen
29 september 2006, 10:07
mooi of niet? zo ja, hoe mooi en zo nee, waarom niet??

Lekker droog en vet.

taylor
29 september 2006, 10:11
ik vind het ook wel wat hebben een soort classic-rock geluid in een moderner jasje,wat de fuck is dat eigenlijk dan?(heb niet het hele topic door gelezen)

Josdevos
29 september 2006, 10:22
Een Fuchs. Ik vond het ook wel lekker droog en strak klinken!
Dacht zelf dat het een VHT was...

Tristan
29 september 2006, 10:34
ik vind het ook wel wat hebben een soort classic-rock geluid in een moderner jasje,wat de fuck is dat eigenlijk dan?(heb niet het hele topic door gelezen)

Dan kan je wat mij betreft veel beter een CMW amp zoals de StudioCage kopen, die vind ik veel beter klinken dan de Fuchs amps die ik getest heb en heeft ook dat vintage karakter in een modern jasje...

taylor
29 september 2006, 10:43
oh het was maar een opmerking wat ik van de sound ong vond,meer buizenamps heb ik niet nodig heb er al een stuk of 5 :)

Tristan
29 september 2006, 10:44
Ik had het idee dat ik naar een modeler zat te luisteren. Het frequentiespectrum zelf is wel okay, maar het is IMO echt een levenloos geluid.

Dat is precies wat ik ook dacht te horen, een modelingamp, geen buizenamp...
Het is niet dat ik die Fuchs amps wil afkraken ofzo, maar ze gaven mij inderdaad hetzelfde gevoel, weinig ballen, weinig direct geluid, veel compressie...

Ik heb getest:
Fuchs Overdrive Supreme 50 top
Fuchs Lucky 7 top
Fuchs Black Jack 21 top
En allemaal hadden ze dit "karakter"...

Tristan
29 september 2006, 10:45
oh het was maar een opmerking wat ik van de sound ong vond,meer buizenamps heb ik niet nodig heb er al een stuk of 5 :)

Wat voor amps heb je zelf dan?

taylor
29 september 2006, 10:54
-2204 jmp
-2203 jmp
-1976 superlead
-tube 12 bronx
-supercity dea 120

ik heb ook nog een modeller en een boel ander troep zoals (vintage)effecten ,19" zooi.....

wytz
29 september 2006, 11:34
-2204 jmp
-2203 jmp
-1976 superlead
-tube 12 bronx
-supercity dea 120

ik heb ook nog een modeller en een boel ander troep zoals (vintage)effecten ,19" zooi.....

daar hoef je je niet voor te schamen hoor!

taylor
29 september 2006, 12:20
mha, ik noem het gewoon altijd zooi maar wel goed bedoelt hoor :)

het ik het meeste spul heb ik al tig jaren,de 2203 en 2204 zijn mij main baby's.
die gebruik ik zonder enige effecten(meestal), alleen een EQ van een roland gp8.

wytz
29 september 2006, 18:21
mha, ik noem het gewoon altijd zooi maar wel goed bedoelt hoor :)

het ik het meeste spul heb ik al tig jaren,de 2203 en 2204 zijn mij main baby's.
die gebruik ik zonder enige effecten(meestal), alleen een EQ van een roland gp8.

haha ja dat snap ik! maar het is gewoon een mooie verzameling!

Punt
29 september 2006, 20:24
Ik hoor het net.
Ik vind het steriel klinken, niet mijn toon.
Ik hou van korrel en harmonics.

Tristan
29 september 2006, 22:06
-2204 jmp
-2203 jmp
-1976 superlead
-tube 12 bronx
-supercity dea 120

ik heb ook nog een modeller en een boel ander troep zoals (vintage)effecten ,19" zooi.....

Met zo'n verzameling heb je echt geen Fuchs nodig lijkt me... :D
Wel een beetje veel Marshall (achtige) amps...
Welke zijn je favoriete amps?

taylor
30 september 2006, 11:00
de 2203 en 2204 zijn mij main amps.
gebruik ze ook in stereo set-up.

Tristan
30 september 2006, 11:23
Gaaf! Ik zou dan ook eens een keer Wet/Dry gaan draaien als ik jou was...

taylor
30 september 2006, 11:25
dat doe ik soms ook ligt aan de situatie.

Tristan
30 september 2006, 11:25
Erik Van De Haar heeft overigens nog een paar Fuchs amps staan tegen lagere prijzen volgens mij, dus voor de mensen die het wel een lekkere sound vinden, sla je slag...
Hij heeft onder andere de Lucky 7, BlackJack 21 en Train 45 in de aanbieding geloof ik...

Tristan
30 september 2006, 11:27
dat doe ik soms ook ligt aan de situatie.

Dat zal vast wel vet klinken... :)
Je kan als je minder met spullen wil slepen ook gewoon een extra poweramp gebruiken...

taylor
30 september 2006, 11:37
dat heb ik ook wel eens gehad vroeger zo'n marshall poweramp(buizen) uit de 900 serie ofzo zo'n zwarte,was niet echt mijn ding.

ik gebruikte hem in combinatie met ada -mp1 maar dat was te veel gain voor mij dan,op huiskamer volumes was het wel wat maar veder nee...

Tristan
30 september 2006, 12:45
Nee, ik bedoel dat je de poweramp alleen gebruikt voor je effecten, dus je voedt de poweramp eerst met een signaal uit je JMP 2204 of 2203, van daaruit ga je naar de effecten en daarna naar de poweramp etc...
Zo hou je de droge sound van je JMP ook intact en dat geeft je maximale ballen met maximale breedte en diepte van het geluid en hoef je toch niet met twee tops te zeulen...

BLOK182
30 september 2006, 13:46
Ik vind soundclips beoordelen het lastigste wat er is. Met simpele amps heb je soms te gekke clips, en goeie amps komen slecht uit de verf. Hier nog een clipje met een lucky 7 van Fuchs:

http://www.fuchsaudiotechnology.com/michael-lewis-grits2-lucky7.mp3

new deep
30 september 2006, 13:54
Klinkt zeer chill!

Tristan
30 september 2006, 14:34
Goede clips, geven duidelijk het karakter van de Fuchs weer...
In deze clip hoor je nog beter dat de Fuchs nogal stijf is en geen echte volledige crunch geeft, er zit altijd nog een soort van droog clean achtig signaal in wat me irriteert en wat de sustain vermindert, vandaar dat de clips ook met veel delay en nog wat galm zijn opgenomen zodat de sustain beter is...
Ook kan je duidelijk het klinische net niet neuzige maar voor mij wel irritante middengebied horen...

Mitch
30 september 2006, 16:39
OK, beetje laat, maar toch: ik vind de rhtythm sound aan het begin wel aardig, de lead met wah vrij irritant, maar dan meer door de manier van spelen, erg onrustig. Zit geen lijn in. EDIT: voor de duidelijkheid, ik reageer op de eerste clip.
Ik vind wel in zijn algemeenheid dat er te veel gezeurd wordt over clips. Zus in het laag, zo in het hoog... het resultaat dat je hoort in clips is van zo ontzettend veel factoren afhankelijk ! Het enige dat ik qua amp clips nog iets vindt zeggen is als je meerdere amps hoort met vor de rest dezelfde omstandigheden (speler, gitaar, cab). De verschillen maken vaak nog wel iets duidelijk, maar zo de kale sound: blèh.
Dan nog is de sound van clips alleen interessant als je er mee wil gaan opnemen. Als live-speler die zelden opneemt vind ik het echt niet belangrijk als mijn sound vrij mid heavy is of te weinig laag: da's juist alleen maar lekker in een bandsituatie. Maar misschien ben ik nu iets te no-nonsense voor het forum :D

taylor
30 september 2006, 20:36
Nee, ik bedoel dat je de poweramp alleen gebruikt voor je effecten, dus je voedt de poweramp eerst met een signaal uit je JMP 2204 of 2203, van daaruit ga je naar de effecten en daarna naar de poweramp etc...
Zo hou je de droge sound van je JMP ook intact en dat geeft je maximale ballen met maximale breedte en diepte van het geluid en hoef je toch niet met twee tops te zeulen...

ja ,zou kunnen maar ik heb dat spul niet meer,ik geloof dat ik wel eens op die manier in de oefenruimte heb opgezet als experiment wat ik er van vond weet ik zo niet meer.