PDA

View Full Version : Multieffect op moddeling



Wimvdb
28 september 2006, 08:03
Gaat dit dan ? Ik zou een zoom gfx-8 aan een Vox valvetronix willen hangen...

B~Rock
28 september 2006, 10:35
Ja, waarom niet. Ik neem aan dat je amp ook een fx-loop heeft ?

johantipker
28 september 2006, 11:16
ja dat kan zeker.... je weet vast wel dat de classic amps vaak nog werden opgeleukt door een overdrive / distortion / booster pedaaltje om bepaalde classic gitaarsounds te verkrijgen, bijv combi marshall met boss ds1 of superoverdrive... de fender twin met de rat... ga zo maar door...

op dit forum zie je ook een lichte tendens dat mensen helemaal gaan gassen voor liefst handmade point to point wired single channel amps icm een "boetiek" overdrive pedaaltje en daar de sound van hun leven mee vinden.

mijn ervaring met modeling:

ik vind op de diverse soorten modelingamps de zgn "high gain" amp modellen vaak een beetje te veel van het goeie... op een gegeven moment ben ik uitgegaan van classic "low gain" amp modellen en heb die middels een pedaaltje of multi fx geval voorzien van
flinke scheut boost en beetje extra gain......

met zeer fraaie zingende resultaten (voorzover daarbij modeling sprake van kan zijn).... bijv de VOX AD50VT reageert heel fijn met een pedaaltje icm de classic amp models....

het rare is, dat ik zelf door dit soort expirementen toch weer een neiging voel om te gaan gassen op handmade single channel boetiek ampjes a la fender vox en marshall style (het liefst dus alle 3!!!) icm pedaaltjes, loopers , wet /dry speakers.... (kwijl)

ipv van gassen op de multichannel "alleskunner " amps, waar bij je bij minstens 1 of 2 channels het gevoel hebt van, dit is een compromis.....

Wimvdb
28 september 2006, 12:51
Is het dan geen zonde dat ik de FX van de Vox niet gebruik ?

De drives van de vox zou ik waarschijnlijk blijven gebruiken

FruscianteFan
28 september 2006, 14:03
Moet je zelf weten, of dat zonde is. En je kunt ze toch wel blijven gebruiken. Bijvoorbeeld de reverb of chorus van de Vox en dan een multieffecten ervoor.