PDA

View Full Version : metal technieken



JimiDylan
27 september 2006, 22:01
Heeft iemand een aantal goeie riffs (geen solo's) die echt metal zijn, en wat technieken gebruiken, die niet gebruikt word in andere stijlen? Mijn drummer vraagt namelijk om die technieken en ik weet niet hoe ik ze moet spelen. Voorbeeld, Crazy train - Ozzy osbourne, couplet. alvast bedankt...

gorgasm
27 september 2006, 22:12
veel wisselen van snaar, op de E bv picken, en (onderbroken)melodietjes spelen op de A en D. heavy metal enzo...

Mauser
28 september 2006, 09:05
Legato's worden ook veel gebruikt, vooral slides en hammer-on's.

JimiDylan
28 september 2006, 11:55
Legato's worden ook veel gebruikt, vooral slides en hammer-on's.
klopt, maar die worden zelfs in folk gebruikt dus die vat ik wel :P Dat distortion stukje van one - metallica, is zkr gewoon raggen ofnie? :satisfie: :hippie: :gitarist:

Mauser
28 september 2006, 12:00
Wat misschien handig om te weten is... wat voor metal wil je gaan spelen? Heavy? Thrash? death? Black? Doom?

JimiDylan
28 september 2006, 12:29
Wat misschien handig om te weten is... wat voor metal wil je gaan spelen? Heavy? Thrash? death? Black? Doom?
Nou, de bands' invloeden, liggen bij Metallica, Motörhead, Nickelback (ja ze maken echt vette metal :P) en nog wat meer van dat soort bandjes, alles behalve waar grunting in zit (ik ben zanger en gitarist, en als ik ergens een hekel aan heb is t wel grunten :P)

Mauser
28 september 2006, 12:58
Nou, de bands' invloeden, liggen bij Metallica, Motörhead, Nickelback (ja ze maken echt vette metal :P) en nog wat meer van dat soort bandjes, alles behalve waar grunting in zit (ik ben zanger en gitarist, en als ik ergens een hekel aan heb is t wel grunten :P)

Nickelback metal..? :???:

En alles behalve grunten.. dus je houdt wel van true norwegian black metal? :lol:

JimiDylan
28 september 2006, 13:25
ja echt waar, zorg maar is dat je aan never again komt, echt coole shit. die gasten doen een beetje hetzelfde als nirvana, ze zijn dikke rockers, maar om wat populairder te worden, maken ze een paar mainstream nummers waardoor ze veel meer aandacht krijgen, helaas worden ze vervolgens gezien als softrockers :P
ennuhm, dat ken ik niet, dus als je me een nummer noemt kan ik t is checken :P :hippie:

Mauser
28 september 2006, 14:36
Nirvana heeft al helemaal geen zak met metal te maken :P Toevallig was ik van plan binnenkort eens een album van Nickelback te beluisteren, maar als het zoiets als Nirvana is.. nee bedankt :P

JimiDylan
28 september 2006, 15:16
Nirvana heeft al helemaal geen zak met metal te maken :P Toevallig was ik van plan binnenkort eens een album van Nickelback te beluisteren, maar als het zoiets als Nirvana is.. nee bedankt :P
ik vergelijk het ook niet met de muziek van nirvana, maar met de manier van mainstreamers aantrekken...

Mauser
28 september 2006, 15:45
Aaah, ok, mijn fout.. :D

MaxR
28 september 2006, 17:13
dan heb jij geen zak begrepen van nirvana..

metaltechnieken zou je kunnen denken aan tappen en sweepen.

JimiDylan
28 september 2006, 19:15
dan heb jij geen zak begrepen van nirvana..

metaltechnieken zou je kunnen denken aan tappen en sweepen.
wie niet? en hoezo niet? ennuhm, ja, met tapping ben ik bezig, lukt aardig, kwil t alleen nog wat cleaner kunnen met wat minder noise erom heen snap je? en sweeping, tja, dat ligt volgens mij nog niet iets boven niveau, kheb net fade to black solo onder de knie.

Bl44t44p
28 september 2006, 19:30
Palm muting!!!!

JimiDylan
28 september 2006, 19:34
Palm muting!!!!
die heb ik ook al, maar das cool, kan je echt gave dingen mee doen

Bl44t44p
28 september 2006, 21:07
En goed snel natuurlijk ;)

kiem
28 september 2006, 22:22
ga voor de grap es metal luisteren en zelf uitvinden wat ze spelen, of tabs zoeken van metal nummers die je vet vind, leer ze spelen, en je hebt de technieken, simpel zat ;)

JimiDylan
29 september 2006, 00:44
ga voor de grap es metal luisteren en zelf uitvinden wat ze spelen, of tabs zoeken van metal nummers die je vet vind, leer ze spelen, en je hebt de technieken, simpel zat ;)
ja heb ik natuurlijk gedaan, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat er iets mis, mmh, misschien one toch maar ff proberen :rockon:

kiem
29 september 2006, 01:21
ja heb ik natuurlijk gedaan, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat er iets mis, mmh, misschien one toch maar ff proberen :rockon:hmm, wat mist er volgens jouw dan??

als we dat weten word t mischien makkelijker om je verder te helpen

JimiDylan
29 september 2006, 08:46
hmm, wat mist er volgens jouw dan??

als we dat weten word t mischien makkelijker om je verder te helpen
ik maak wel ff een audioclip ;)