PDA

View Full Version : filmpie van moi!



drap
27 september 2006, 20:51
Was vanmiddag een beetje aan het spelen met m'n digitale fototoestel. Blond als ik ben, ben ik er na een maand of drie achter gekomen dat ie ook kleine filmpjes kan opnemen. Nou, dat moest dan maar gebeuren ook. Bij deze, freestyle drap :cooler:

Ik zag trouwens op het filmpje pas dat ik m'n haar niet eens gekamt had. Nou ja, boeiuuuh!

http://s90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/?action=view&current=S8000080.flv

jaspie
27 september 2006, 21:21
klinkt leuk hoor, maar technisch nie super indrukwekkend ofzo.

drap
27 september 2006, 21:25
klinkt leuk hoor, maar technisch nie super indrukwekkend ofzo.

Neuh, weet ik, maar dat was de bedoeling ook niet. Nou ben ik ook geen enorme technicus ofzo.

benwave
27 september 2006, 21:49
Nou ben ik toevalig ook blond... dus vraag ik mezelf af kan je dan ook audio opnemen met jou fototoestel ?

drap
27 september 2006, 21:50
Nou ben ik toevalig ook blond... dus vraag ik mezelf af kan je dan ook audio opnemen met jou fototoestel ?

Dat blijkt he, anders had ik geen geluid :seriousf: :cheerup: :dance:

Ritch
27 september 2006, 21:54
klinkt leuk hoor, maar technisch nie super indrukwekkend ofzo.

Je hoeft niet technisch oke te zijn om een goede gitarist te zijn; lees m'n onderschrift maar eens.

Drap: klinkt oke, maar ik zou er wat meer variatie in aanbrengen. Wordt wel erg eentonig na 16 maten :o

drap
27 september 2006, 22:39
Je hoeft niet technisch oke te zijn om een goede gitarist te zijn; lees m'n onderschrift maar eens.

Drap: klinkt oke, maar ik zou er wat meer variatie in aanbrengen. Wordt wel erg eentonig na 16 maten :o

Het is ook een soort van ideetje voor een nummer. Nog lang niet af. Ik was d'r een beetje mee aan het prutten. Het is ook een beetje m'n rol in de band waar ik in speel, ik speel de accoorden en de rest wordt ingevult door onze andere gitarist. Veel meer kan ik eigenlijk ook niet :)

Brammibal
27 september 2006, 22:42
ik vinnet wel gaaf dat ik je plectrum de snaren kan horen raken, net als bij akoestische gitaar. Ik vind je distortion ook lekker transparant. hoe heb je dat gedaan ?

Helter Skelter
27 september 2006, 22:43
is dat een Vaillant ketel?

drap
27 september 2006, 22:47
ik vinnet wel gaaf dat ik je plectrum de snaren kan horen raken, net als bij akoestische gitaar. Ik vind je distortion ook lekker transparant. hoe heb je dat gedaan ?

De distortion doe ik met een MXR Micro Amp, een Digitech DF-7 op de TS9 stand en een beetje het geluid modden. Dat is het voordeel van de Digitech, bij een echte Tubescreamer kan dat niet. En als klapper op de vuurpijl een Pro Co Rat. De truuk is dan de Rat nog niet eens op de helft te doen en de filter van dat ding helemaal open. De overdrive die je hoort is alleen de Micro Amp met de Digitech.

De snaren die je hoort is de veel te harde aanslag die boven het geluid van de versterker uitkomt :D

drap
27 september 2006, 22:50
is dat een Vaillant ketel?

:seriousf: Hij is fijn Helter!

Davidian
28 september 2006, 09:39
Ik wil geen noob zijn maar welk akkoord is dat die je daar als een soort appegio speeld?

drap
28 september 2006, 11:45
Ik wil geen noob zijn maar welk akkoord is dat die je daar als een soort appegio speeld?

Euh.... geen idee om eerlijk te zijn. Ik weet wat je bedoelt, maar ik ben zo autodidakt als wat en kan het je echt niet vertellen.

Davidian
28 september 2006, 12:41
Euh.... geen idee om eerlijk te zijn. Ik weet wat je bedoelt, maar ik ben zo autodidakt als wat en kan het je echt niet vertellen.
Haha i ook, daarom vroeg ik het want ik gebruik die akkoorden ook vaak maar ik weet nooit de naam ervan.

jaspie
28 september 2006, 15:51
ik hoor Cmaj die hammert naar een Dsus4 en een Emin7 met wat variaties. Als je dat stukje bedoelt ten minste??( met minder gain)

En btw het hoeft voor mij ook niet technisch te zijn..ik zei dat het leuk vond klinken ook.

Helter Skelter
28 september 2006, 16:06
technisch spel is alleen leuk voor collega-muzikanten en wat nerds, dit is The Real Deal!

zet hier een beukende drummer uit Vlagtwedde en een knallende bassist uit Appingedam bij en Groningen zinkt na iedere gig weer 2 meter verder af :rockon:

drap
28 september 2006, 16:16
technisch spel is alleen leuk voor collega-muzikanten en wat nerds, dit is The Real Deal!

zet hier een beukende drummer uit Vlagtwedde en een knallende bassist uit Appingedam bij en Groningen zinkt na iedere gig weer 2 meter verder af :rockon:

Hahaha, mooi verwoord Helter :seriousf: Maar eh... drapske heeft al een band. Check m'n andere topic in dit subforum, of makkelijker, klik op de onderste link in m'n sig :cooler:

jaspie
28 september 2006, 22:32
post het deuntje es met je band erbij dan;)

drap
28 september 2006, 23:09
post het deuntje es met je band erbij dan;)

Komt nog, komt nog... heb geduld :cooler:

peter_heijnen
2 oktober 2006, 14:28
De snaren die je hoort is de veel te harde aanslag die boven het geluid van de versterker uitkomt :D

Helemaal niks mis met die harde aanslag! :)

lackofsanity
17 oktober 2006, 22:01
KOM OP JEROEN JE KAN TOCH VEEL MEER DAN ALLEEN DAT!!!

voor de duidelijkheid ---> ik ben leadgitarist van varicose veinz de band van drap en hij kan veel meer dan alleen dit.

ateng
17 oktober 2006, 22:13
Was vanmiddag een beetje aan het spelen met m'n digitale fototoestel. Blond als ik ben, ben ik er na een maand of drie achter gekomen dat ie ook kleine filmpjes kan opnemen. Nou, dat moest dan maar gebeuren ook. Bij deze, freestyle drap :cooler:

Ik zag trouwens op het filmpje pas dat ik m'n haar niet eens gekamt had. Nou ja, boeiuuuh!

http://s90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/?action=view&current=S8000080.flv
Heee Drap,

Cool hoor!

Volgende meeting weer jammen?!!! Ha ha ha ha

Groetjes Martin

walkin' j. blue
19 oktober 2006, 14:30
hahahaha, zo zie je maar dat je je criticasters niet serieus moet nemen, droom maar lekker verder boy

drap
22 oktober 2006, 02:01
KOM OP JEROEN JE KAN TOCH VEEL MEER DAN ALLEEN DAT!!!

voor de duidelijkheid ---> ik ben leadgitarist van varicose veinz de band van drap en hij kan veel meer dan alleen dit.

Hahaha, jij hier? Sinds wanneer kan ik meer dan dit :seriousf:

drap
22 oktober 2006, 02:03
hahahaha, zo zie je maar dat je je criticasters niet serieus moet nemen, droom maar lekker verder boy

Ghehe, grapjas, ik weet niet wat jij allemaal in je hoofd haalt.

@Ateng: Zeker! :rockon:

Negative K3 fan
22 oktober 2006, 14:10
Ik vind je distortion ook lekker transparant. hoe heb je dat gedaan ?

dat meen je toch niet?

heinz3110
24 oktober 2006, 11:30
Geinig riffie,saai filmpje :) Kon je niet ondertussen een dubbele flikflak doen om het een beetje op te leuken? :seriousf:

Ik doe het ook niet beter hoor-tis een beetje inherent aan dit soort filmpjes. Laatste filmpje om mijn webcam uit te proberen en mijn nieuw speeltje te demonstreren stond ik er bij als een saaie soepstengel,haha.

Wel grappig om dan te zien wie der achter zijn "nick" schuilt.:)

drap
10 november 2006, 12:52
Deze is stukken minder saai :D Vooral de belichting is erg goed gelukt 8-)

http://s90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/?action=view&current=S8000089.flv