PDA

View Full Version : Gepimpte V terug!



Veekeren
27 september 2006, 17:33
Ik had een zwarte V waar met dikke witte verf strepen op waren gezet. Vond het maar niks, en gelukkig wilde medeforummer Fred Dons hem wel opknappen voor me. Na ongeveer een jaar heeft ie hem af :D Samen met mede-forum-vriend Akira kwamen ze vanmiddag gezellig langs, bedankt!

Hier het resultaat, naast het spuiten van een burst top is er ook binding op gekomen, ik vind het enorm cool!

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/FlyingV1.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/FlyingV2.jpg

Veekeren
27 september 2006, 17:33
En nog 1:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/FlyingV3.jpg

schizo910
27 september 2006, 17:34
ik vind hem ook cool!

jappiej
27 september 2006, 17:35
zéér chic!! echt supermooi met die binding.

marter544
27 september 2006, 17:38
Prachtig gewoon! Hulde aan de spuiter!

Nickname
27 september 2006, 17:42
Mijn eerste reactie: WHOOOOWW!! echt waar.. erg netjes gedaan!... maar is een jaar niet wat lang :p heb je ook een foto van hoe ie ervoor uitzag?

Veekeren
27 september 2006, 17:53
Mijn eerste reactie: WHOOOOWW!! echt waar.. erg netjes gedaan!... maar is een jaar niet wat lang :p heb je ook een foto van hoe ie ervoor uitzag?

Een jaar is lang ja :D Maar het was een vriendendienst, ik had hem niet nodig (genoeg ander speelgoed), hij had het druk, ik ging er niet achteraan; het is nu eenmaal zo gelopen - geen probleem.

Ik heb nog wel een plaatje van hoe het was... alleen zie je op het plaatje niet hoe slecht het er van dichtbij uit zag, dat het gewoon dikke verf was die het haast een braille gitaar maakte, dat de strepen over de randjes liepen. Kortom van een afstandje misschien nog wel lachen, van dichterbij erg jammer:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/FlyingV.jpg

Wicked Willy
27 september 2006, 17:53
Erg mooie V.....poehee nogeens wat anders dan de 'metalversie' die je tegenwoordig zo vaak ziet.

MaxR
27 september 2006, 17:57
hij is zeer classy, have phun shredding!

Luke-wannabe
27 september 2006, 18:01
Vet ding gast!

blademan
27 september 2006, 18:08
Goed gedaan zeg, wat een plaatje, en die binding, echt wel super hoor! Complimenten

Hector_Tsolodimos
27 september 2006, 18:10
mooi hoor, netjes

Mauser
27 september 2006, 18:10
Gruwelijk :D

Harm
27 september 2006, 18:15
Mooi mooi mooi!!!!

Super!! De meeste V's vind ik dus niet mooi, dit is mooi gedaan!!!

Had ik al gezegd dat ik het een mooie gitaar vind??

Harm

Rude Perception
27 september 2006, 18:31
dit is serieus de eerste flying v die ik echt mooi vindt. Alleen de slagplaat mag wat mij betreft wat minder groot, maar verder is hij echt perfect!

Rormo
27 september 2006, 18:44
HOLY FUCK!!! Dit is pas een gitaar zeg! Jeez, wat een ding. Als ik die in de winkel zou zien hangen en hij speelt lekker (en dat doen de Flying V's in principe wel) dan zou ik dus niet naar huis kunnen gaan zonder dat ding mee te nemen. Echt super!

Tupelo
27 september 2006, 18:51
Respect! Mooi gedaan door Fred. Ben geen extreme modellen liefhebber, met schaamte moet ik bekennen. Ik vind 'm mooooooi! :sssh:

AART
27 september 2006, 18:55
Zit Fred midden in zijn verhuizing nu ofzo?

Hij is al 3 of 4 dagen al niet meer op het forum geweest(shocking) :chicken:

Aron Maiden
27 september 2006, 19:30
GODVER!

wat een super mooi ding!
laaste tijd zit k echt te gassen op V's hoewel ik die metal v's van jackson enzo spuug spuug llelijk vind, dit is echt een pareltje, zoiezo die gibsons

Jehuty
27 september 2006, 19:56
Wat een ongelovelijk sexy gitaar.

vulvasonic
27 september 2006, 19:56
Het ding is niet eens lelijk!

drap
27 september 2006, 20:01
Dat is me verdomme een pracht van een gitaar man! Wat is die sjiek gemaakt. Ik vind normaal gesproken een V wel een leuke gitaar en meer ook niet, maar deze ziet er echt prachtig uit man.

Veekeren
27 september 2006, 20:04
Bedankt voor alle reacties :D Ik moet zelf zeggen dat ik een V normaal ook niet zo geweldig vind, vaak toch wel fout... Maar deze gitaar is precies geworden zoals ik gehoopt had, hier durf ik best mee het podium op :D

Die slagplaat had ik zelf ook wel wat kleiner gewild, maar dat was helaas niet te doen ivm de holtes er onder dacht ik...

vulvasonic
27 september 2006, 20:05
.....hier durf ik best mee het podium op :D

Nu moet je het niet gaan overdrijven! :D

Anders Destium
27 september 2006, 20:08
Erg mooi geworden, gefeliciteerd!


Puik werk, Fred!

Veekeren
27 september 2006, 20:08
Nu moet je het niet gaan overdrijven! :D

Haha nou ja kans is groot dat ik er liever een andere voor pak. Maar toch. Ik ben ook de zwakmoedigste niet.

Danny Drug
27 september 2006, 20:11
mooier dan dat hij was ;)

Dweezman
27 september 2006, 20:31
wát een lekker ding!



'Hey schatje.... ken ik jou niet ergens van? Hmmm?'

Noid
27 september 2006, 21:25
Dat heeft Fred heel netjes gedaan. Door die binding, de mooie sunburst en het vele wit in de slagplaat krijgt het ding een heel mooie uitstraling. Ik vind alleen dat die V's zittend zo belabberd te bespelen zijn, daar zouden ze eens wat op moeten vinden!

Ritch
27 september 2006, 22:01
Erg classy, zo'n sunburst op een V! Vind het erg knap gedaan van ons aller dons, maar de rode laag van de burst aan de 'bovenste' kant van de gitaar is net wat te ver omhoog gespoten. (Naar mijn idee, en ik hoop dat jullie mijn uitleg snappen)




http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/FlyingV1.jpg

schizo910
27 september 2006, 22:44
Die V ruled gewoon, punt. Ik vind maar één ding raar aan het ontwerp van de slagplaat en dat is dat de bovenste kant niet evenwijdig aan de gitaar loopt zoals de onderkant van de slagplaat wel doet.

maar serieus, dat is de mooiste V die ik ooit heb gezien...

Chris Winsemius
27 september 2006, 23:18
Prachtig!!!

Sunburst + binding vind ik bij Teles zeer cool maar dit is ook zeer cool.

Petje af voor de spuiter!

Squier4ever
27 september 2006, 23:34
Gibson Flying V's zijn normaal al redelijk cool maar dit :o:o:o

gimme gimme gimme....

btw al die andere V-modellen vink nix
verneukte versies van een origineel... (jackson poep enzo)

Cris
28 september 2006, 00:30
Ziet er goed uit.

California Jam
28 september 2006, 08:03
dit is serieus de eerste flying v die ik echt mooi vindt. Alleen de slagplaat mag wat mij betreft wat minder groot, maar verder is hij echt perfect!

Precies wat ik er van vind. Die grote slagplaat is een beetje zonde omdat je nu die mooie sunburst minder ziet.

fred dons
28 september 2006, 08:11
I'm back ;) (en de verhuizing is bijna afgerond, hier een plaatje van 1 muur van de gitaarkamer, inmiddels is het een stuk voller geworden en zijn alle gitaren over http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=144&page=18&ktw=054dd23f82fb4f0cce14af157d2fdf62&sid=r4wz5dc69f531fcb0a3d1929c79227b7 )

het heeft inderdaad nogal lang geduurd met name omdat er steeds weer dingen tussendoor kwamen en ik nogal moeite heb met nee zeggen :D
probleem in mijn oude huis was ook dat ik in principe maar 2 gitaren tegelijkertijd kan lakken omdat ik gewoon niet meer ruimte (over) had om ze op te hangen en er daarnaast altijd zo'n 5 gitaren klaarstonden (naast mijn eigen projectjes) om gelakt te worden (ik trek in principe 1 maand uit voor lakken inclusief het uitharden wat 3 weken duurt en met 5 gitaren ben je dus al snel zo'n 5 maanden verder)

maar in ieder geval vond ik het leuk om dit voor Veekeren te doen, we hadden eerder al wat gitaren uitgewisseld en daar een prettig kontakt aan overgehouden, de binding was het meest vervelende stukje omdat je met je frees niet de gehele body kunt doen (de neck zit een beetje in de weg) en dit was ook nog eens een 4 delige binding (wit/zwart/zwart/wit) wat weer heel vervelend is met lijmen

het het rood in de burst was eigenlijk nogal noodzakelijk, in eerste instantie had ik ik alleen amber geprobeerd maar toen leek de top gewoon op donker mahonie, door er een rode rand aan toe te voegen kwam er wat meer contrast in de top

California Jam
28 september 2006, 08:23
Woooowww!!! Mooi muurtje zo! Het lijkt wel een museum man!

almarvk
28 september 2006, 08:45
Weer vakwerk van je Fred!

Ik vind de slagplaat alleen wat minders maar das puur m'n eigen smaak. Die binding maakt het geheel wel mooi af!

piezo
28 september 2006, 08:56
Mooi werk, Fred.
Ik heb jou ook in gedachten om mijn zelfbouw te spuiten, geen haastklus, hoor!

En Veekeren, wat heb jij voor de plaatjes van je sjieke gitaren met die bank toch eigenlijk een mooie neutrale achtergrond.

Kim Wilson
28 september 2006, 08:57
Wat een vreselijk vet ding zeg! Complimenten!

Veekeren
28 september 2006, 09:02
Jezes Fred wat een muur. Niet stiekem een foto in een winkel genomen?

Ben al aardig trots op mijn muurtje... Maar ja, wacht maar tot ik jouw leeftijd en inkomen heb :D ;)

Veekeren
28 september 2006, 09:06
En Veekeren, wat heb jij voor de plaatjes van je sjieke gitaren met die bank toch eigenlijk een mooie neutrale achtergrond.

Ja goed he ;) Zo goed ben ik ook weer niet, maar een van de geheimen van mooie plaatjes is een achtergrond die geen aandacht opeist. Ik heb niet superveel plaats hier, en vaak vind ik mn foto's (zeker totaalplaatjes van boven) net iets te overbelicht, maar ik ben blij dat mn slaapbank zo voor het raam staat dat het bijna de perfecte ondergrond is.

fred dons
28 september 2006, 09:11
Veekeren kan in geval ieder hele mooie foto's maken !

de slagplaat vonden wij beide dat hij vervangen zou kunnen worden alleen hadden we het probleem dat deze serie V's een nogal specifiele slagplaat heeft die je niet snel los kan kopen maar mocht je dat lukken was de vraag welk materiaal en dan welke kleur, hij mocht namelijk niet te pimperig worden

drap
28 september 2006, 09:23
Veekeren kan in geval ieder hele mooie foto's maken !

de slagplaat vonden wij beide dat hij vervangen zou kunnen worden alleen hadden we het probleem dat deze serie V's een nogal specifiele slagplaat heeft die je niet snel los kan kopen maar mocht je dat lukken was de vraag welk materiaal en dan welke kleur, hij mocht namelijk niet te pimperig worden

Nou heb ik persoonlijk niks tegen de slagplaat en ik zou 'm sowieso wit houden, maar is zo'n plaat niet heel makkelijk zelf te maken? Dat materiaal is gewoon los verkrijgbaar in vele kleuren of zelfs met zo'n zwart streepje aan de zijkant. Beetje zaagwerk en klaar is clara.

Kim Wilson
28 september 2006, 09:26
Nee Drap, dat is heeeel lastig hoor. Want je moet een goeie zaag hebben, en er moeten ook schuine kantjes aan komen. Dat is echt heel lastig. Dat kun je beter aan mij overlaten!




:D

fred dons
28 september 2006, 09:33
wat Kim zegt klopt, je eerst een mal maken en dan moet je de schuine kantjes netjes infrezen
maar dan zaten we nog steeds met het kleur/materiaal probleem

drap
28 september 2006, 09:34
Nee Drap, dat is heeeel lastig hoor. Want je moet een goeie zaag hebben, en er moeten ook schuine kantjes aan komen. Dat is echt heel lastig. Dat kun je beter aan mij overlaten!




:D


!!!SPAM!!! :seriousf:

Metalthrashing_rens
28 september 2006, 09:38
Erg strak gitaartje geworden! :cooler:

drap
28 september 2006, 09:43
wat Kim zegt klopt, je eerst een mal maken en dan moet je de schuine kantjes netjes infrezen
maar dan zaten we nog steeds met het kleur/materiaal probleem

Dat materiaal is volgens mij in meerdere kleuren te verkrijgen. Ik weet zo niet meer van welk merk dat dat spul is, maar je kan er van die vierkante platen van kopen in verschillende kleuren. Ik ga es ff zoeken, moet te vinden zijn.

Kim Wilson
28 september 2006, 09:47
Tonefactory.nl...

Zie je nou hoe lastig het is? :)

drap
28 september 2006, 09:50
Tonefactory.nl...

Zie je nou hoe lastig het is? :)

Ik wilde het net zeggen :) En er zijn nog legio aanbieders in Nederland die verschillende kleuren aanbieden.

Google, voor al uw zoekopdrachten! :D

duckman
28 september 2006, 09:56
damn , mooie gitaar en erg goed gedaan Fred!!

frekie
28 september 2006, 10:25
(Heb net een lapsteel verknald met een spuitbus Flexa goudglitter dus ik weet nu hoe moeilijk spuiten is).
Ik ga nu op mijn knietjes voor Fred: I'M NOT WORTHY:blast:

fred dons
28 september 2006, 11:55
het vinden van het materiaal is niet het probleem (ik heb wel wat meer adressen) maar Veekeren wilde bijvoorbeeld geen wit parelmoer, zwart wisten we niet zeker of dat een verbetering zou zijn, traanplaat was te cliche
en dan blijven er niet zo veel opties over die bij deze kleur passen

fred dons
28 september 2006, 11:56
en oh ja als je met spuitbussen werkt in het begin 30 cm afstand houden (naarmate de druk op de spuitbus minder wordt kun je dichterbij spuiten)
dunne lagen (eerste laag hoeft niet gelijk dekkend te zijn) en maar 1 laag per dag spuiten en dan moet het goed gaan

Franc
28 september 2006, 13:03
Fred: prachtig werk.

Dit is zoals een V hoort te zijn :cooler:

gerrekat
29 september 2006, 12:07
Zier er goed uit hoor!