PDA

View Full Version : goede en betaalbare 7 snaar gitaar?



cardinal
27 september 2006, 17:32
Gooi eens een aantal in de ring svp met adviezen erbij. Waarom die en voor welke prijs en waar. Heb zelf nu een virgin bc rich 7 snaar en dat is het niet helemaal voor mij.

Zit zelf te denken aan een ibanez en de bc rich de deur uit te doen (dat mag van mezelf omdat het een koreaantje is:-)

Oh ja, het is voor deathmetal, prog metal, industrial metal (metal dus)

Meadow
27 september 2006, 17:35
Kheb op verschillende zeven-snaars van Ibanez gespeelt, De goedkope van 4/500 euro vond ik niet zo veel aan, die vaste brug enzo, maar die versies van 800/900 euro vond ik wel fijn spelen, en nog op 1 van 1700 euro gespeelt, en die speelt echt enorm fijn, en hij klinkt nog lkkr lomp ook, Ik weet alleen niet meer welke versies het waren :S

Tho
27 september 2006, 18:19
Oooooow.. Check dan de Christian Olde Wolbers signature van Jackson eens! rond de 1100 euro denk ik?

Mauser
27 september 2006, 18:41
Die vind ik persoonlijk wel het gaafst van alle standaard te krijgen 7 snarigen. Veel mooier dan die van Ibanez.

minas
27 september 2006, 21:26
Bo~el MC-7
Super 7 snarige

De Beer
28 september 2006, 12:31
Ik heb een Ibanez RG1527....geweldig apparaat. nieuw zo'n 800,- euro s geloof ik)
En een Epi 7 string V, kwalitatief mischien iets minder, maar klinkt geweldig lomp. heerlijke gitaar voor solo's.

timgte
28 september 2006, 13:13
Ik heb zelf heel lang een Aria Mac v/7 gehad. Meeste hierboven genoemde gitaren zijn beter, maar de Aria is wat goedkoper en zeker degelijk! (Ik denk zeg het maar, aangezien je je budget niet echt aangeeft)

Heeft wel zwevende trem. Anders stemmen en nieuwe snaren dus een rotkarwei, maar kan wel leuke dingen doen bij solo's en zo... kent het wel.

Nickname
28 september 2006, 15:52
De ibanez RG 1527 is echt geweldig.. die moet je eens proberen :)

Jimi75
28 september 2006, 16:00
Heb jij al de Jack & Denny van Music Store in Koeln gezien?
Dat is een heel erg goede 7-string.

Jay Cal
28 september 2006, 16:08
Ik heb een 2027X van ibanez (nieuw gekocht voor 800 euro maar de kans dat je die nog kan vinden is nihil). Mijn RG7321 heb ik 2e hands (in nieuwstaat) gekocht voor 200 euro en dan heb je vast en zeker nog wel ergens een ouwe sok liggen met wat geld voor een beter setje pups...

Voor 350 euro heb je dan een hele goeie axe.

Mzzltov

jorrit
28 september 2006, 18:14
Heb jij al de Jack & Denny van Music Store in Koeln gezien?
Dat is een heel erg goede 7-string.

grapjas


de ibanez rg7321 beviel mij (kwartiertje getest) wel, vond de hals wat dikker en dus fijner dan de andere ibbies. heb zelf jaren een 7620 gehad, nog steeds spijt van dat die weg is...

iwamoto
28 september 2006, 18:35
ik heb laatst ook op een 1527 gespeeld, nog voor dit jaar om is heb ik m, maargoed, wat me opviel, ik schrok eerst van de nek, heb hier op mn schoot namelijk een RG 570, echt eeh sneetje brood neck, maargoed, ik laat me niet uit het veld slaan!

allereerst de afwerking, nou, wat moet ik zeggen? geweldig? ultiem? orgasmisch? die woorden doen de gitaar geen eer aan, zo mooi afgewerkt, zo perfect, maargoed, die nek nog steeds

ik pak hem vast, en toen, ja toen wist ik het eigenlijk al, toen had ik m al kunnen terugleggen, wat een ultiem ding, de nek lijkt dik, maar ik vond hem niet dik aanvoelen, niet eens breed, maar precies goed, die edge pro is trouwens ultiem gaaf afgewerkt!

ding klonk heerlijk, zelfs met vervelende testomgeving klonk het echt heerlijk, de 7e snaar voegde ook wel echt iets toe in mn spel, had m op B gestemd, en dat speelde lekker, binnen 10 minuten had ik de snaar stem door, heel prettig, en geen last van buzz, gewoon prachtding,

ook kleine details als de mini markers maakten het een instrument wat ik gewoon moet hebben, simpel als wat!

een echte aanrader!

Nickname
28 september 2006, 21:34
Heb jij al de Jack & Denny van Music Store in Koeln gezien?
Dat is een heel erg goede 7-string.

:seriousf: laat me niet lachen....

iwamoto
28 september 2006, 21:42
:seriousf: laat me niet lachen....
http://www.musicstorekoeln.de/en/E-Gitarren/3_42_GEGIT_0_GIT0002571-000/0/0/0/detail/musicstore.html kijk eens hoe goedkoop! dat moet wel echt top zijn :D

Pegasus
28 september 2006, 23:24
Ik heb een RG1527RB (http://www.ibanez.co.jp/img/eg/l/RG1527_RB_00_06.jpg) en ik sluit me aan bij louter positieve reacties die over deze gitaar op het internet te vinden zijn.

Anders Destium
29 september 2006, 00:05
Ik heb een 2027X van ibanez (nieuw gekocht voor 800 euro maar de kans dat je die nog kan vinden is nihil). Mijn RG7321 heb ik 2e hands (in nieuwstaat) gekocht voor 200 euro en dan heb je vast en zeker nog wel ergens een ouwe sok liggen met wat geld voor een beter setje pups...

Voor 350 euro heb je dan een hele goeie axe.

Mzzltov

De kans dat je hem vindt is al nihil, en dan ook nog voor dat geld... Je blijft een lucky bastard ;) Ik heb destijds 1300 betaald of zoiets, en die was/is hij dubbel en dwars waard.

Ik ben alleen aan het overwegen hem te laten hertoppen, maar weg gaat hij nooit meer :cheerup:

Flipkoos
29 september 2006, 00:19
Of je koopt een Carvin. Strakke gitaren!
www.carvin.nl

check voor een promo-filmpje en mp3
www.nemesea.com en dan kijken bij bandlid Hendrik J.

iwamoto
29 september 2006, 00:26
Ik heb een RG1527RB (http://www.ibanez.co.jp/img/eg/l/RG1527_RB_00_06.jpg) en ik sluit me aan bij louter positieve reacties die over deze gitaar op het internet te vinden zijn.
ik vind overigens de finish ook echt te gek, ik dacht eerst dat het een soort zwart was, tot ik hem goed in het licht hield, en zo lekker gelakt, aargh! wil hem NU!

Nickname
29 september 2006, 13:06
ik vind overigens de finish ook echt te gek, ik dacht eerst dat het een soort zwart was, tot ik hem goed in het licht hield, en zo lekker gelakt, aargh! wil hem NU!

De RB (royal blue) is echt NIET zwart hoor.. ik snap ook even niet hoe je het daar mee kan verwarren.. dat ding is gewoon blauwer dan blauw :???:

Heb je het toevallig niet over de kleur MRB (mirage blue) van de RG 1570 (een 6-string) die ik heb. Die lijkt in het donker aardig zwart.. totdat je hem in het licht houdt indd. :satisfie:

newbreed
29 september 2006, 14:06
Gooi eens een aantal in de ring svp met adviezen erbij. Waarom die en voor welke prijs en waar. Heb zelf nu een virgin bc rich 7 snaar en dat is het niet helemaal voor mij.

Zit zelf te denken aan een ibanez en de bc rich de deur uit te doen (dat mag van mezelf omdat het een koreaantje is:-)

Oh ja, het is voor deathmetal, prog metal, industrial metal (metal dus)


BO-EL MC7

Waarom: omdat het een topkwaliteit instrument is voor een zeer redelijke prijs, omdat het een gitaar is die ontworpen is door een gitarist met verstand van zaken in samenwerking met een de beste gitaarbouwers in nederland en omdat Huub Boel superservice geeft.

De Beer
29 september 2006, 14:44
De RB (royal blue) is echt NIET zwart hoor.. ik snap ook even niet hoe je het daar mee kan verwarren.. dat ding is gewoon blauwer dan blauw :???:Ik heb ook een zwarte (met van die sparcles) Royal Blue is niet de enige finish.

hij gaat van grijs naar zwart met alle kleuren er bij die ook maar iest in in de lak reflecteren......erg moeilijk te fotograferen ook.

cardinal
29 september 2006, 19:10
tot nu toe vind ik de bo el wel ok maar ook prijzig, het is een bijgitaartje. Anders moet ik maar gaan sparen (of de gtpro niet moeten kopen).

Ga wel eens bij huub langs om te kijken, leek me toch al sowiezo eens wat.

newbreed
30 september 2006, 19:20
tot nu toe vind ik de bo el wel ok maar ook prijzig, het is een bijgitaartje. Anders moet ik maar gaan sparen (of de gtpro niet moeten kopen).

Ga wel eens bij huub langs om te kijken, leek me toch al sowiezo eens wat.


bijgitaartje....Ik denk dat als je een Bo-El hebt dat je al je andere gitaren tot bijgitaartjes maakt. Sinds ik Bo-el speel heb ik echt geen andere gitaar meer aangeraakt (ok om de stof ervanaf te poetsen)

Baco
30 september 2006, 19:46
Schecter C7 Hellraiser?

Soulflyhigh
30 september 2006, 19:51
Schecter C7 Hellraiser?
Goeie! maar hoe zat dat nou met die importeur??? Ik zou ze ook wel eens willen testen. Als het goed genoeg voor Jeff Loomis (Nevermore) dan waarschijnlijk ook wel voor mij ;)

Baco
30 september 2006, 20:27
Ik heb me indertijd een C1 Hellraiser uit Amerika laten overkomen, wsch ga ik binnenkort een C1 Hellraiser FR laten overkomen. Kan helaas niks zeggen over die C7 :(

Maiden Michiel
1 oktober 2006, 11:06
Of je koopt een Carvin. Strakke gitaren!
www.carvin.nl

check voor een promo-filmpje en mp3
www.nemesea.com en dan kijken bij bandlid Hendrik J.

http://www.daveterry.com/guitars/DC727/

Deze vond ik supervet maar volgens mij moet die toch wel rond de 2000 euro kosten...