PDA

View Full Version : Superamp: CMW Studiocage



Les Paul
27 september 2006, 17:31
Sinds vanmiddag mag ik mij ook tot de elite van CMW eigenaren rekenen. De Studiocage die Tristan voorbij liet gaan is nu van mij :dance:
Net een uurtje zitten spelen en ik kan alleen maar zeggen dat dit echt een superamp is. Naarmate je langer aan het spelen bent, wil je steeds meer uitproberen.
De sound is vintage, maar wel heel rijk. De boost functie werkt als een soort exciter en geeft een extra sprankelend geluid. Dit werkt zowel clean als met een overdrive er voor. Overdrives werken overigens heel goed samen met de Studiocage.
Morgen neem ik hem mee naar de oefenruimte. Ik ben erg benieuwd of het geluidsniveau hoog genoeg is. Uiteraard post ik de resultaten dan ook weer.

bluegate
27 september 2006, 17:40
Gefeliciteerd!

:cooler:

Tristan
27 september 2006, 22:44
Haha, ik wist het wel, gefeliciteerd!
Tsja, als ik het geld had, of als de StudioCage lekker had geklonken met de Marshall kast dan had ik het wel geweten, maar nu komt er eerst een Matchless of Bad Cat amp voor clean/solo crunch sounds...
De StudioCage vind ik evenals de Marshall 2061x het sterkste in lead en rhythm crunch sounds...
Heb je de CMW Zeppo ook nog geprobeerd?
Die vond ik ook heel mooi klinken, vergelijkbaar met de StudioCage, maar met een net iets ander karakter...

Mitch
28 september 2006, 09:14
Brotha ! 8-)
Als low-power-big-tone amp fan was het ook niet te voorkomen dat je aan de CMW zou geraken. Héél veel plezier ermee !

almarvk
28 september 2006, 09:50
Ik mis wel foto's? ;)

Maaruh; feli ermee!

Anders Destium
28 september 2006, 09:55
Gefeliciteerd!

heavy-metal-thunder
28 september 2006, 10:14
clips & Pics, pleeezzzzz!

en wat voor een versterker is het precies? Details of link aub.

Wizz
28 september 2006, 10:45
Naarmate je langer aan het spelen bent, wil je steeds meer uitproberen.

Naarmate "de mijne" warmer wordt, gaat 'ie ook ècht beter klinken ! Ik hoop zelfs dat ik hem niet te snel verkoop, want de "blauwe beul" is misschien wel de beste gitaarverkoper die we hier hebben...

Wizz

Mitch
28 september 2006, 11:02
Ik hoop zelfs dat ik hem niet te snel verkoop, want de "blauwe beul" is misschien wel de beste gitaarverkoper die we hier hebben...


:seriousf:

Franc
28 september 2006, 13:07
Wizz, mooie omschrijving :D


Les Paul: gefeliciteerd!

gerrekat
28 september 2006, 13:36
nog nooit van gehoord, heb je foto's?

gefeliciteerd!

Chris Winsemius
28 september 2006, 15:08
nog nooit van gehoord, heb je foto's?

gefeliciteerd!

PM me even :)

@Allemaal:
Thanks!!! 't Doet me zeer goed om dit soort berichten hier te lezen. De gitaren bij Wizz zijn trouwens allemaal zeer puik (het "GAS-imperium"!) en de verkopers doen zeker niet onder voor die amp IMHO*! Zeer prettige crew met 'n eerlijke, uit eigen ervaring, no-nonsense aanpak!

@Les Paul
'k Zit zelf nog te denken over 'n "betere" aanduiding van die boost-functie; misschien "sizzle" of "sparkle"?

*Ok, mijn amp drinkt minder koffie :D

Franc
28 september 2006, 15:14
Wat Chris zelf niet durft te noemen is zijn website: http://www.cmwamps.com (http://www.cmwamps.com/) ;)

Als ik dan ook wat andere merken noem is het geen reclame he? Fender, Marshall, ENGL, Mesa, Marble, Metro, Vernet ;), Teardrop

Chris Winsemius
28 september 2006, 15:28
Wat Chris zelf niet durft te noemen is zijn website: http://www.cmwamps.com (http://www.cmwamps.com/) ;)
Als ik dan ook wat andere merken noem is het geen reclame he? Fender, Marshall, ENGL, Mesa, Marble, Metro, Vernet ;), Teardrop

En vergeet Vernet, Marble, Koch, Van Weelden, Ernst Fliek, Teardrop (nogmaals) niet!

Ik vond het zelf net iets te "spammig" om m'n eigen bedrijfs-site te noemen hoewel die ook/wel via m'n homepage te vinden is.

Les Paul
30 september 2006, 09:10
Afgelopen donderdag had de Studiocage de vuurdoop met mijn band. Voor mij was de grote vraag of de 15 watt genoeg zou zijn om de 100 watt DSL te vervangen.

2 gitaren mee: LP R8 en LP DC, beide uit de CS (even patserig doen :D )
cab: 1960 met 4 x G12H30 Anniversary

Eerste reactie bij binnenkomen: Wat heb je nou weer voor raars bij je? Telefooncentrale gekocht? En ik maar denken: wacht maar........

Alles aangesloten. Pedalboard op dezelfde instelling als altijd. R8 gepakt. Eerste nummers ingezet....Klonk wel aardig, maar ik miste toch volume. Het klonk allemaal wat vlak. Snel last van feedback.

Na een paar nummers de DC gepakt. De nummers waren wat rustiger, dus overdrives uitgeschakeld. En toen bleek pas wat de Studiocage in huis had.
Een mooie warme eindbuisoversturing met een enorme openheid. Het volume leek een stuk hoger. De sound kwam echt geweldig door de mix heen.

Toen toch de R8 weer gepakt. Booster van de T-Rex Moller aan en de rest uit. Phantom of the Opera, Crazy Train. Geweldig hoe de Studiocage overeind bleef. 15 watt en met alleen een booster is het een beest!
Niet alleen ik ging beter spelen, de hele band was beter. We zijn een uur langer doorgegaan, puur omdat het allemaal zo lekker klonk.

Mijn conclusie:Overdrives zijn voor mietjes: een Studiocage klinkt nog mooier zonder

De Boost functie staat steeds aan. de naam is wat mij betreft OK. Het resultaat is vergelijkbaar met bepaalde overdrives als de Klon, OCD en Moller.

bluegate
30 september 2006, 09:45
Een versterker waarbij de eindbuis(zen) overstuurd geeft met overdrive-effect
op de input vaak geen goed geluid.
Wat vaak goed samengaat is een Boost of Fuzz pedaal.
De Boost omdat hij bijna geen eigen vervorming meegeeft en een Fuzz omdat
deze de hoge tonen veranderd.

Met de Univalve heb ik dit ook, zet ik de OCD ervoor zoals ik hem normaal instel
dan klinkt het niet.
Indien ik hem instel als Boost (drive en tone helemaal dicht) dan klinkt dit ineens
wel.
Mijn Bluefuzz (van HWA) geeft ook een goed resultaat op de Univalve, maakt de
oversturing mooi rond.

Tristan
30 september 2006, 10:35
@Les Paul:
Op lage volumes vond ik de StudioCage wel te gek werken met overdrive pedalen, zoals we bij jou thuis hebben getest...
Op hogere volumes vind ik de StudioCage beter klinken als je hem flink opendraait, eventueel met een booster ervoor, maar dat heeft hij niet echt nodig omdat het geluid al van zichzelf heel mooi vloeiend en rond is...
De tone control geeft je nog wat meer oversturing en grit als je deze voorbij het midden draait, tot 3/4 ofzo...
Dat is zowiezo mijn favoriete instelling, alles zo rond 3/4 met de boost switch aan...
Vind je je cab niet slecht klinken i.c.m. de StudioCage?
Ik vind de G12H anniversary speakers in mijn Marshall 2x12 echt een vreselijke match bij de StudioCage, niet rond en vloeiend genoeg en ze krijgt er een papierig rafeltje van, dat is ook de voornaamste reden dat ik de StudioCage niet gekocht heb, ze matcht niet met mijn cab...

Mitch
30 september 2006, 16:19
Cool hoor ! Ach ja, je zou na 100W al gaan denken dat net iets boven de 10W het moeilijk trekt, maar niets blijkt minder waar hè ? Zeker met een 4x12 heb je niets te vrezen.

Dat overdrives beter werken op lager volume of beter combineren met amps die minder op hun power amp leunen onderschrijf ik wel, maar niet helemaal. Mijn D_H modded Ibanez SML gebruik ik eignelijk standaard als extra scheur voor mijn CMW. Wat wel nodig is: andere instellinge op andere volumes. Het level van het pedaal moet drastisch worden aangepast met hogere of lagere mastervolume standen op de amp. Het karakter ervan wordt echter niet anders.
Wel is het zo dat de natuurlijke scheur van de amp heerlijk wordt opgepept met een clean boost. Mijn combinatie Catalinbread SCP en Barber Tone Press blijft een absolute winnaar.

Les Paul
30 september 2006, 18:40
Het was voor mij dus nog helemaal nieuw, hoe je met eindbuisoversturing om moest gaan. Maar een beetje erover nadenkend, de nanoamp is ook erg lastig met overdrives.

Qua cleanboost doet de Moller het uitstekend. Maar het is nu wel een raar idee dat ik waarschijnlijk de Red Snapper en de Alberta van mijn pedalboard af kan halen. Ik hou gewoon niets meer over :D

Naar aanleiding van de verhalen van Michael over WDW zit ik ook daaraan te denken, alleen op een totaal andere manier: SM57 voor de 4x12. Die naar een ART Tube preamp ->G-sharp -> zanginstallatie. Volgens mij gaat dat werelds klinken. Is niet zo fancy als Michael's setup, maar volgens mij heel doeltreffend.

PeeVee
30 september 2006, 19:40
Sinds vanmiddag mag ik mij ook tot de elite van CMW eigenaren rekenen. De Studiocage die Tristan voorbij liet gaan is nu van mij
Is dat die omgebouwde Geloso? Wat kost dat als ik vragen mag? Biedt op zich leuke mogelijkheden. Ze waren in de "beat tijd" (60's) ook al populair in Europa en een goed alternatief voor bandjes die geen "merk amps" (Fender, Ampeg, Marshall, Vox etc.) konden betalen. Tegenwoordig grappig genoeg precies andersom.

Chris Winsemius
30 september 2006, 19:51
Is dat die opgeleukte Geloso? Wat kost dat als ik vragen mag? Biedt op zich leuke mogelijkheden. Ze waren in de "beat tijd" (60's) ook al populair in Europa en een goed alternatief voor bandjes met een budget die geen "merk amps" (Fender, Ampeg, Marshall, Vox etc.)

Wat het kost: VEEL :)

Tristan
30 september 2006, 22:04
Het was voor mij dus nog helemaal nieuw, hoe je met eindbuisoversturing om moest gaan. Maar een beetje erover nadenkend, de nanoamp is ook erg lastig met overdrives.

Qua cleanboost doet de Moller het uitstekend. Maar het is nu wel een raar idee dat ik waarschijnlijk de Red Snapper en de Alberta van mijn pedalboard af kan halen. Ik hou gewoon niets meer over :D

Naar aanleiding van de verhalen van Michael over WDW zit ik ook daaraan te denken, alleen op een totaal andere manier: SM57 voor de 4x12. Die naar een ART Tube preamp ->G-sharp -> zanginstallatie. Volgens mij gaat dat werelds klinken. Is niet zo fancy als Michael's setup, maar volgens mij heel doeltreffend.

Dat kan nog simpeler, de StudioCage heeft een Direct out, daarmee kan je je G sharp voeden en dat signaal kan je naar de zanginstallatie sturen, ik zou er echter een poweramp en een cab tussen hangen, of misschien een van je kleine combotjes gebruiken als wet amp...
Werelds lijkt me dat...

Vind je die G12H anniversary speakers wel lekker combineren met de StudioCage?

marc_o
30 september 2006, 22:08
Welke versterker was die studiocage nu ook alweer, was ie er ook met de meeting in Amsterdam bij? Was het die kleine groene met roostertjesmetaal enzo/


Laat eens een foto zien?

Tristan
30 september 2006, 22:09
Is dat die opgeleukte Geloso? Wat kost dat als ik vragen mag? Biedt op zich leuke mogelijkheden. Ze waren in de "beat tijd" (60's) ook al populair in Europa en een goed alternatief voor bandjes die geen "merk amps" (Fender, Ampeg, Marshall, Vox etc.) konden betalen. Tegenwoordig grappig genoeg precies andersom.

Een opgeleukte Geloso kan je het niet meer noemen...
Volgens mij is behalve de behuizing niets meer "origineel", misschien de voedingstrafo nog...
Als je dat opleuken wil noemen ga je gang, maar het is wel wat anders dan de knutselpraktijken die sommigen wel eens doen aan amps...

Tristan
30 september 2006, 22:12
Welke versterker was die studiocage nu ook alweer, was ie er ook met de meeting in Amsterdam bij? Was het die kleine groene met roostertjesmetaal enzo/


Laat eens een foto zien?

Je hebt de Private Paisley en die is blauwgroen/turquoise achtig en dan met een paisley print frontpaneel, deze staat nu bij Nederland Muziek...
De StudioCage is metaalkleurig met een blauwgroen achtig controle paneel...

Chris Winsemius
30 september 2006, 22:17
De StudioCage was op de A'dam meeting (als ik het goed heb op 'n Marshall-kastje, saturday night :) ici).
Bij de StudioCage zijn alléén de behuizing, de buisvoeten en nog 'n paar onderdeeltjes v/d originele Geloso gebruikt. Circuit is anders (ha ha), nieuwe buizen, potmeters, elko's en 'n veel betere uitgangstrafo en voedingstrafo.

Line-out zit er inderdaad op.

Boven alles; tijdens het ontwerp en bouw zijn niet of nauwelijks hippies en/of zeehondjes mishandelt.

:D

Edit: de huidige en reeds verkochte ampjes zijn allemaal one-offs. Hoop zsm. met wat deskundigen aan 'n eigen/vaste look te werken. Waarschijnlijk breng ik ook 'n soort upgraded replica (of meer) op de markt die de looks hebben van bestaande oude en gewilde amps.

Les Paul
30 september 2006, 22:37
Dat kan nog simpeler, de StudioCage heeft een Direct out, daarmee kan je je G sharp voeden en dat signaal kan je naar de zanginstallatie sturen, ik zou er echter een poweramp en een cab tussen hangen, of misschien een van je kleine combotjes gebruiken als wet amp...
Werelds lijkt me dat...

Vind je die G12H anniversary speakers wel lekker combineren met de StudioCage?

Die combo's zijn zorgvuldig uitgezocht en hebben vaak niet eens een line-in of send return. De enige uitzondering daarop is de Silver Jubilee, maar die ga ik echt niet degraderen tot wet poweramp.
Het nadeel van 1 of 2 combo's is dat ik dan weer zo veel moet sjouwen.

Direct vanuit de G-sharp naar de zang is wel mogelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat lekker klinkt. Maar ik kan het natuurlijk makkelijk proberen.
De SM57 ervoor is ook makkelijk uit te proberen.

De Anniversary's klinken werelds met de SC. Ik denk dat Greenbacks te weinig rendement zouden hebben. Die paar dB scheelt echt in volume.

marc_o
30 september 2006, 23:12
Je hebt de Private Paisley en die is blauwgroen/turquoise achtig en dan met een paisley print frontpaneel, deze staat nu bij Nederland Muziek...
De StudioCage is metaalkleurig met een blauwgroen achtig controle paneel...


Uhm, het is me nog niet duidelijk eigenlijk. Is het dat versterkertje met 2 knoppen op een schuin paneeltje? Of ziet ie er zo niet uit? BertK heeft er nog een tijd op staan spelen met mijn p-90 monster....en er stonden daar wel meer Marshallcabs...

Tristan
30 september 2006, 23:18
De StudioCage heeft twee knoppen, volume en tone, de Private Paisley heeft drie knoppen, gain, tone en volume...
Dus waarschijnlijk bedoel je inderdaad de StudioCage...
Kijk anders even op de site van Nederland Muziek (www.nederlandmuziek.com), daar staat de Private Paisley op...

Tristan
30 september 2006, 23:22
Die combo's zijn zorgvuldig uitgezocht en hebben vaak niet eens een line-in of send return. De enige uitzondering daarop is de Silver Jubilee, maar die ga ik echt niet degraderen tot wet poweramp.
Het nadeel van 1 of 2 combo's is dat ik dan weer zo veel moet sjouwen.

Direct vanuit de G-sharp naar de zang is wel mogelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat lekker klinkt. Maar ik kan het natuurlijk makkelijk proberen.
De SM57 ervoor is ook makkelijk uit te proberen.

De Anniversary's klinken werelds met de SC. Ik denk dat Greenbacks te weinig rendement zouden hebben. Die paar dB scheelt echt in volume.

Het is niet een kwestie van degradatie, het is gewoon een kwestie van gebruik en zo je gebruik je de amps nog eens buitenshuis, op echte volumes... :)

Ik vond die Anniversary's niet matchen met de StudioCage, die G12T75's vond ik beter, maar die hebben dan weer een beetje weinig ballen...

zjanke
30 september 2006, 23:26
Dus eigenlijk zijn een private paisley en de studiocage hetzelfde? Wellicht moet ik dan nog eens terug naar Nederland muziek en testen met andere speakers/cabs, ik was nog niet 100% overtuigd met de 2061CX (2*G12H30)....

Solidkick
30 september 2006, 23:47
Boven alles; tijdens het ontwerp en bouw zijn niet of nauwelijks hippies mishandelt.


Jammer.


8 9 10

Tristan
1 oktober 2006, 00:27
Dus eigenlijk zijn een private paisley en de studiocage hetzelfde? Wellicht moet ik dan nog eens terug naar Nederland muziek en testen met andere speakers/cabs, ik was nog niet 100% overtuigd met de 2061CX (2*G12H30)....

Nee, nee, dat zijn heel andere amps...
Ik vond zelf de StudioCage nog veel lekkerder klinken dan de Private Paisley toen ik ze testte op de Meeting...

Chris Winsemius
1 oktober 2006, 08:50
Jammer.


8 9 10

:) , kan wel maar is 'n custom-optie :D

Chris Winsemius
1 oktober 2006, 08:56
Dus eigenlijk zijn een private paisley en de studiocage hetzelfde? Wellicht moet ik dan nog eens terug naar Nederland muziek en testen met andere speakers/cabs, ik was nog niet 100% overtuigd met de 2061CX (2*G12H30)....

Met oude Htjes of Mmetjes of ingespeelde Heritages zullen ze (nog) lekkerder klinken vermoed ik. Of vraag anders even om 'n andere cab aan Wouter of andere NLM crewleden.

@Marc O.: StudioCage is die grijze met schuin paneeltje en 2 draaiknoppen. Volgens mij heb ik BertK daar in ieder geval met m'n Esquire te gek over horen spelen. Hij stond 'n beetje links voor het drumstel.

't Zijn andere ampjes:
De blauwe is met EL84s en 'n EF86 in de pre-amp (tot 70s rockcrunch, "in your face"), de grijze is 2x6V6 en met 12AX7s in de preamp (wat langer clean en 'n wat "ronder karakter"). Wouter had de grijze niet gehoord toen ik bij NLM was omdat die amp toen even bij Tristan (en ook nog bij LesPaul) was.
De grijze heb ik ook in koperkleur met het 6973-type eindbuizen (zoals oude Gretsch en Supro amps) en 'n MercuryMagnetics OT.

Squier4ever
1 oktober 2006, 12:01
http://www.nederlandmuziek.com/assets/cmw_15watt_paisley.jpg

plaatje van NL Muziek

Mitch
1 oktober 2006, 15:05
Ja Marc, als onze amps rechts van het drumstel stonden dan stond de Studiocage links van het drumstel. Je vond 'm toen erg vet, volgens mij toen we met vier man tegelijk aan het jammen waren, zat ik daarop ingeprikt.

Negative K3 fan
2 oktober 2006, 14:25
Boven alles; tijdens het ontwerp en bouw zijn niet of nauwelijks hippies mishandeld.

drugs are bad, because when you do drugs, you're a hippy and hippies suck!!!

Wizz
2 oktober 2006, 15:32
Het grappige was, ik ging er zelf van tevoren vanuit dat ik een op 6V6 lopende versterker mooier zou vinden -al mijn lievelingsversterkers hebben 6V6- maar toen Chris me de mogelijkheid gaf verschillende versterkers te horen, viel ik vooral voor het dynamische "in your face" karakter van de Private Paisley. Niks "Britpop", gewoon rock 'n'roll van de bovenste plank !

Wizz

Mitch
2 oktober 2006, 17:07
Zo was ik op zoek naar een EL84 amp, kocht toen toch een EL34 amp en eindigde ik met 6V6 :D It's all about voicing...

Les Paul
2 oktober 2006, 22:14
Het grappige was, ik ging er zelf van tevoren vanuit dat ik een op 6V6 lopende versterker mooier zou vinden -al mijn lievelingsversterkers hebben 6V6- maar toen Chris me de mogelijkheid gaf verschillende versterkers te horen, viel ik vooral voor het dynamische "in your face" karakter van de Private Paisley. Niks "Britpop", gewoon rock 'n'roll van de bovenste plank !

Wizz

Heb je de studiocage dan niet gehoord op de meeting?

Tristan
2 oktober 2006, 22:23
Volgens mij was Wouter te druk bezig met bier drinken, gezellig ouwehoeren e.d. :D

@Wizz:
Zijn die JMI dingen alweer terug naar Engeland? :D
Ik zag ze niet in de winkel staan...
(geintje)...

Chris Winsemius
2 oktober 2006, 23:37
Ik weet niet of Wouter de StudioCage tijdens de meeting had gehoord, 'k hing toen aan de bar :D

Orpheo
14 oktober 2006, 08:26
Naarmate "de mijne" warmer wordt, gaat 'ie ook ècht beter klinken ! Ik hoop zelfs dat ik hem niet te snel verkoop, want de "blauwe beul" is misschien wel de beste gitaarverkoper die we hier hebben...

Wizz

en die blauwe beul raak je wellicht heel heel rap kwijt!

Ik was gisteren in almere (nog een bedankje naar de buschauffeurs in almere! 9292ov stuurde me compleet de verkeerde kant op!!) bij nederland muziek, en ik heb die kleine blauwe getest op een orange kast. wow. WOWWW!!!!!! Ik begon met een USA tele. heerlijk viezig, lichte crunch, gewoon lekker bluesen, beetje rockabilly. heerlijk! lichte sprankel in t hoog, scheurend mid, en lekker laag.

Daarna een gretsch. zie tele, maar dan iets extremer.

daarna een les paul... (jammer dat die witte supreme t niet goed deed!). De ace Frehley. Oh oh oh wat een ziekelijk lekkere combinatie! Instant rock! Gain op 11, Volume lekker open, tone net niet helemaal open, en gaaaaaan met die banaan!

Dit ampje komt zeker bij me thuis. ik zit nu nog met zo'n debiele kinderlijke lach op mn gezicht nu ik dit verhaal op schrijf!

De klapper was wel denk ik de zakk wylde speaker. Ik heb dat aspect van de toneketen zo onderschat. Ik speelde op een hiwatt custom amp (die rooie, voor de mensen die NL muziek n beetje kennen), met eerst een 412je met g12t75. Dat klonk lekker! maar iets te spikey in t hoog, en niet duidelijk genoeg in de mids.

Daarna de zakk wylde.


:blast:

Zakk heeft echt wel goeie smaak! het geluid kwam tot leven gewoon!

Al met al een heel leuke namiddag gehad! Nogmaals mijn dank en complimenten voor die heel gezellige namiddag Wizz, en tot volgende week!

On topic achtig: De blauwe CMW amp, wat is het verhaal erachter? waar is ie opgebaseerd? Hij deed me heel erg denken namelijk aan een jcm800 in miniatuurvorm (wellicht met IETS minder gain, maar de superdistortions van de ace loste dat wel op).

Chris Winsemius
14 oktober 2006, 11:19
Al met al een heel leuke namiddag gehad! Nogmaals mijn dank en complimenten voor die heel gezellige namiddag Wizz, en tot volgende week!

On topic achtig: De blauwe CMW amp, wat is het verhaal erachter? waar is ie opgebaseerd? Hij deed me heel erg denken namelijk aan een jcm800 in miniatuurvorm (wellicht met IETS minder gain, maar de superdistortions van de ace loste dat wel op).

Hoi Orpheo

Yep; NLM is 'n toffe zaak met een zeer prettige sfeer imho.

Het verhaal achter de PrivatePaisley:

Begon z'n leven als Geloso PA versterker en is door mij volledig omgebouwd. Het circuit is gebasseerd op 'n oude VOX AC15 en/of het rechter kanaal v/e Matchless DC30 maar getuned voor 'n strakker laag.

mvg/fijn weekend!

Orpheo
14 oktober 2006, 15:53
Hoi Orpheo

Yep; NLM is 'n toffe zaak met een zeer prettige sfeer imho.

Het verhaal achter de PrivatePaisley:

Begon z'n leven als Geloso PA versterker en is door mij volledig omgebouwd. Het circuit is gebasseerd op 'n oude VOX AC15 en/of het rechter kanaal v/e Matchless DC30 maar getuned voor 'n strakker laag.

mvg/fijn weekend!

haha fijn weekend moet lukken! zit nog na te genieten van dat stukje blauwe terreur! :D Zit ik er heel erg ver naast als ik zeg dat ie me doet denken aan een klein broertje van de jcm800 maar met evenveel ballen en power? Dat is als vanzelf gerelateerd naar mijn eigen jcm, en die is ook gemod (maar ben te lui om precies uit te zoeken HOE).

Chris Winsemius
14 oktober 2006, 22:18
haha fijn weekend moet lukken! zit nog na te genieten van dat stukje blauwe terreur! :D Zit ik er heel erg ver naast als ik zeg dat ie me doet denken aan een klein broertje van de jcm800 maar met evenveel ballen en power? Dat is als vanzelf gerelateerd naar mijn eigen jcm, en die is ook gemod (maar ben te lui om precies uit te zoeken HOE).

Ok!
Door het klankkarakter heeft ie inderdaad wat weg v/e JCM800 (2204/2203) maar qua buizen/circuit is ie wel anders.

Orpheo
14 oktober 2006, 22:36
Ok!
Door het klankkarakter heeft ie inderdaad wat weg v/e JCM800 (2204/2203) maar qua buizen/circuit is ie wel anders.

hmhm dat snapte ik nog wel uit je post :)

oh ik heb nog n vraag over dat ding, maar dat PM ik je wel.

Michael AE
15 oktober 2006, 06:05
Ik heb de studiocage ook eventjes gehoord toen Tristan hem in bruikleen had en ik was best wel onder de indruk. We hadden hem alleen naast mijn Phoenix en Tristan z'n Marshall gehouden en dat was niet echt een eerlijk vergelijk, omdat Tristan en ik beiden nogal hoteldebotel waren op zijn concurrenten.

Gefeliciteerd, Robbert! Hoe bevalt hij nu, na je hem een tijdje gebruikt hebt?

Les Paul
15 oktober 2006, 09:34
Hij bevalt uitstekend, Michael.

Thuis kan de Studiocage de vergelijking aan met de Marshall Studio 15. De voicing is wat anders, maar ze hebben beide zo'n mooi open geluid. Allebei 6V6 natuurlijk. Overdrives doen erg mooie dingen met de SC. Volgens mij 1 van de kenmerken van goeie amps.

Met de band had ik verwacht dat de SC moeite met het volume zou hebben. Niets is minder waar. Hij komt erg goed door de mix heen. De combinatie met een Marshall 4x12 met G12H anniversary's werkt erg goed. Pedaaltjes zijn niet meer nodig. Alleen een booster (Moller) om wat meer gain te krijgen voor de meer Metal sound.

Eigenlijk elke gitaar klinkt goed. Maar de CS DC is toch wel favoriet. Dat geeft wel zo'n masief geluid. Terwijl de boel niet snel gaat rondzingen. Ook de hum van de P90's valt erg mee.

De SC is een absolute blijver! Klinkt stukken beter dan menig boutique amp.

Tristan
15 oktober 2006, 12:46
Dat kan ik beamen, de StudioCage klonk erg goed, beter dan menig boutique amp (en sjongjonge wat hebben wij er veel getest, toch Michael? :D ), maar misschien komt dat omdat de StudioCage pas echt boutique is, het is volgens mij min of meer een one-off, meer boutique dan dat zal je niet gauw vinden... :D

Chris Winsemius
15 oktober 2006, 17:33
Dat kan ik beamen, de StudioCage klonk erg goed, beter dan menig boutique amp (en sjongjonge wat hebben wij er veel getest, toch Michael? :D ), maar misschien komt dat omdat de StudioCage pas echt boutique is, het is volgens mij min of meer een one-off, meer boutique dan dat zal je niet gauw vinden... :D

Hoi Tristan,

Thanks!
Het is vooral boutique omdat tijdens het ontwerp, getweak en bouw niet of nauwlijks zeehondjes en/of hippies zijn mishandeld :D
De StudioCage van "LesPaul" kun je zien als 'n one-off-prototype.

"LesPaul" was gisteren hier met z'n cstm-shp LP special (andere resonantie v/d body, iets dikkere hals, wat hardere lak en 'n echte wrap-over brug vergeleken met m'n faded.... héél misschien laat ik 'm wel 'n x pimpen, had de toonregeling op 50s specs gemaakt wat zorgt voor meer effektiviteit, meer wah als je d'r aan draait tijdens het spelen). Met 'n stapel pedaaltjes (Klon is inderdaad zeer bijzonder!) over de Zeppo en wat speakercabs zitten rocken.

En toen was het alweer donker en na 7-nen :)

Tristan
15 oktober 2006, 19:25
Weet je dat zeker, dat van die zeehondjes en die hippies?
Ik zag namelijk nergens het milieukeurmerk en het CE keurmerk op jouw amps...
Zonder dollen, die zaten wel op mijn Marshall, van die lelijke witte plastic stickers en plaatjes enzo, die heb ik er allemaal afgeragd... :D

Ja, die customshop DC van Les Paul is een goede gitaar, hij vond zelf zijn gewone faded ook goed, maar ik vind die CS toch nog een stuk beter hoor, vooral akoestisch hoor je dat, de resonantie is anders, lekkerder vind ik...

Die Zeppo lijkt me ook wel kicken, ik heb hem alleen even clean gehoord natuurlijk, maar dat klonk erg goed...

Tsja, jullie zijn beide mensen waarmee je tot in de kleine uurtjes kunt doorouwehoeren, toen ik bij Les Paul vertrok was ik pas rond middernacht thuis en toen ik bij jou vandaan kwam was het hetzelfde verhaal, mooi toch?

Franc
15 oktober 2006, 20:07
Klote dat er altijd nog een 'echte' wereld bestaat buiten de amp-wereld he ;)

Als ik naar Chris ga neem ik me ook altijd voor om 'maar effe' te blijven :D

Les Paul
15 oktober 2006, 21:11
Klote dat er altijd nog een 'echte' wereld bestaat buiten de amp-wereld he ;)


De amp-wereld is toch de echte wereld?????? :cool:

Franc
15 oktober 2006, 21:16
Was het maar waar :( ik moet toch echt iedere ochtende gewoon weer naar kantoor...

hoofd
15 oktober 2006, 21:27
Was het maar waar :( ik moet toch echt iedere ochtende gewoon weer naar kantoor...

Kantoor.. Dat is toch zo'n gebouw waar je, als je lang genoeg blijft zitten, éen keer in de maand geld van krijgt om een nieuwe gitaar of versterker van te kopen? :cool:

Chris Winsemius
16 oktober 2006, 15:17
Weet je dat zeker, dat van die zeehondjes en die hippies?
Ik zag namelijk nergens het milieukeurmerk en het CE keurmerk op jouw amps...
Zonder dollen, die zaten wel op mijn Marshall, van die lelijke witte plastic stickers en plaatjes enzo, die heb ik er allemaal afgeragd... :D

Ja, die customshop DC van Les Paul is een goede gitaar, hij vond zelf zijn gewone faded ook goed, maar ik vind die CS toch nog een stuk beter hoor, vooral akoestisch hoor je dat, de resonantie is anders, lekkerder vind ik...

Die Zeppo lijkt me ook wel kicken, ik heb hem alleen even clean gehoord natuurlijk, maar dat klonk erg goed...

Tsja, jullie zijn beide mensen waarmee je tot in de kleine uurtjes kunt doorouwehoeren, toen ik bij Les Paul vertrok was ik pas rond middernacht thuis en toen ik bij jou vandaan kwam was het hetzelfde verhaal, mooi toch?

Met (ver)k(l)eurmerken moet ik nog aan de gang.

"LesPaul" had zijn cstm Special op mijn verzoek meegenomen. Qua prijs/kwaliteit is de faded gewoon zeer goed maar er zal waarschijnlijk 'n BadAss-achtige wrap-over brug op komen en 'n benen topkam.

De Zeppo is 'n soort 2e prototype v/d StudioCage om wat extra mogelijkheden en 'n andere uitgangstrafo (nu MM) te proberen. De uiteindelijke StudioCage zal aspecten/features van beide versterkers hebben.

Misschien is het voor klanten/tone-freaks en mij (als bedrijf) handig om gewoon (bijvoorbeeld) zaterdagmiddag vast in te stellen als koffie/borrel/amp-OH-middag. GNnetters-input gaarne welkom!

Tristan
16 oktober 2006, 16:04
Met (ver)k(l)eurmerken moet ik nog aan de gang.

"LesPaul" had zijn cstm Special op mijn verzoek meegenomen. Qua prijs/kwaliteit is de faded gewoon zeer goed maar er zal waarschijnlijk 'n BadAss-achtige wrap-over brug op komen en 'n benen topkam.

De Zeppo is 'n soort 2e prototype v/d StudioCage om wat extra mogelijkheden en 'n andere uitgangstrafo (nu MM) te proberen. De uiteindelijke StudioCage zal aspecten/features van beide versterkers hebben.

Misschien is het voor klanten/tone-freaks en mij (als bedrijf) handig om gewoon (bijvoorbeeld) zaterdagmiddag vast in te stellen als koffie/borrel/amp-OH-middag. GNnetters-input gaarne welkom!

Dan moet je die keurmerken wel zelf ontwikkelen denk ik...
Het is net een rode lap op een stier, of ik bedoel van die gele flappen die koeien aan hun oren hebben, zo stond mijn arme Marshall erbij, maar ik heb haar verlost van al die ontsierende tags dezes verloederde moderne maatschappij, of iets dergelijks... :D

Qua prijs een wereldding, absoluut, maar ja, die customshop, die vind ik wel errug mooi...

Ik ben benieuwd wat de produktie StudioCage dan uiteindelijk zal worden, MM trafo's, maar voor de rest als de one-off versie?
Lijkt mij wel wat... :D

Gezellig!

ieme
17 oktober 2006, 17:33
robbert, wat moet je met die rotzooi?

Les Paul
17 oktober 2006, 18:09
Hey Ieme, still alive.......

De rotzooi doe ik juist weg en de goeie spullen hou ik ;) Just a gearslut I think :D

Altijd op zoek naar nog betere tone.....

Tristan
17 oktober 2006, 18:42
Haha, zo ken ik er meer...

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 18:46
robbert, wat moet je met die rotzooi?

Pardon?

(Ben even benieuwd...)

Mitch
17 oktober 2006, 18:55
Ieme humor.

Plus je amps worden niet exclusief door v/d Haar geïmporteerd, dat scheelt ook :p

Tristan
17 oktober 2006, 19:09
Haha, inderdaad...

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 19:11
Ieme humor.

Plus je amps worden niet exclusief door v/d Haar geïmporteerd, dat scheelt ook :p

Ok (zag geen :) of D)tekens)! Qua import/distributie maak ik maar even geen opmerkingen :) (Erik is ok!).

Als "einde" van m'n weekje vrijaf ga ik de CMW Zeppo volgende week in de oefenruimte van Ed/MocamboBlues testen met zijn band en de ex LP Special Faded van "Les Paul".

ieme
17 oktober 2006, 19:20
allemaal rotzooi!

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 19:31
Ieme,

kun je jouw posting(s) iets nuanceren of verduidelijken? Na je laatste posting weet ik trouwens niet eens of het over mijn amps gaat of over het aanbod bij Erik...

Ps/Nb:
m'n huidige amps lijken op broodroosters of antieke telefooncentrales :)

Tristan
17 oktober 2006, 19:40
Hee Ieme, chill out dude...
Een beetje vrolijker kan ook wel...

@Chris:
Heb jij nou die Faded DC van Les Paul overgekocht?
Dat wist ik niet... :)

Het is wel echt een Blues gitaar vind je niet?
Wat middiger van resonantie dan de CS DC en dat geeft haar een beetje een vocaal karakter wat wel mooi is, die CS DC klinkt net ietsje opener, maar heeft dat meer middy, vocale en Bluesy karakter dan weer minder duidelijk zo dacht ik te horen...

Les Paul
17 oktober 2006, 19:41
Stugge Fries....:D

Tristan
17 oktober 2006, 19:57
Als je een amp hebt die zo stug is als Ieme dan hoef je maar 1 akkoord aan te slaan om knockout geslagen te worden...

Of zou Ieme zoveel amps kopen en weer verkopen omdat hij een amp zoekt die net zo stug is als hij en hij die nog nooit gevonden heeft?

Allemaal gein natuurlijk... :)

tillens
17 oktober 2006, 20:11
Toch grappig dat Ieme moet chillen door zijn ietwat ongenuanceerde opmerking.. Tristan is dat niet hetzelfde als wat Kim Wilson aan je vroeg, of je iets minder zwart wit kan zijn af en toe in je opmerkingen. Ieme maakt denk ik gewoon een geintje, en iemand als Ieme geef ik het voordeel van de twijfel wanneer het op spullen aankomt gezien Ieme ongeveer alles al heeft gehad wat er zoal te krijgen is.. dat ie dan de cmw als troep betiteld, vind ik alleen maar leuk zeker gezien jullie gepeperde reacties...

Overigens niet te nadele van de CMW amps hoor, zien er best aardig uit!

Tristan
17 oktober 2006, 20:25
Ik maak er toch ook alleen maar gein van?
Bovendien reageert Ieme hier helemaal niet inhoudelijk en dat doe ik altijd wel...
Ik heb ook vrijwel alles wat er in Nederland te krijgen is weleens in mijn handen gehad hoor...

Aangezien ik alleen zwartwit kan reageren zal ik proberen minder te reageren, maar dat heb ik in een ander Topic ook al beloofd...
Ik probeerde Ieme alleen een beetje op te beuren, ik had de indruk dat hij niet zo vrolijk was...

Jij bent anders ook best wel een zeikerd en dan voornamelijk mijn kant op, maar daar maak ik toch ook nooit een probleem van?
Dat vind ik juist het leuke aan het forum hier, als we niet kunnen discussieren, dollen, afbranden en onszelf zijn dan zou het gewoon het zoveelste forum zijn, maar dat is dit niet, dit is gitaarnet en daarop zijn de mensen zoals ze zijn, respecteert iedereen elkaar gewoon en als er een woord valt dan schud men elkaar een paar posts later digitaal de hand, dat is gitaarnet...
Laten we dan nu allemaal elkaar digitaal de hand schudden... :)

tillens
17 oktober 2006, 20:43
Ik ben inderdaad een zeikerd wellicht, maar richting jou? Alleen omdat ik wat tegengas geef? Ik heb het idee dat jij maar een paar amps kan waarderen en voor andere amps niet open staat, een mesa vind je niets, een hot rod deville zou je zelf noooooooit kopen etc... een orangecab vind je muf en dof.. vraag ik me af welke amp erop stond gezien de orange amps erg donker en glassig zijn..wellicht is de cab daarop afgesteld???

enfin, biertje?

Les Paul
17 oktober 2006, 21:40
enfin, biertje?

Bier is voor mietjes....Echte kerels drinken Bowmore samen (zie offtopic :D )

Orpheo
17 oktober 2006, 21:41
Bier is voor mietjes....Echte kerels drinken Bowmore samen (zie offtopic :D )


oh yeah!! :rockon:

Tristan
17 oktober 2006, 21:48
@Tillens:
Okee dan, het is meer zo dat jij meestal het tegengas geeft als iemand anders dat allang gedaan heeft, dus dan valt het van jou wat meer op...

Ik sta zeker open voor andere amps, alleen heb ik gewoon erg veel geprobeerd en weet in 9 van de 10 gevallen wel alternatieven die ik beter vind, dan is het moeilijk enhouisiast te blijven, daarom reageer ik soms wat zwartwit en dat zou ik wat minder moeten doen, dat klopt...
Ik kan sommige Mesa/Boogies best waarderen hoor, de Mark series, Dual Caliber series en de Studio/Caliber series vind ik bijna allemaal prima amps en de prijzen die er tweedehands voor gevraagd worden zijn ook zeer redelijk...
Overigens neem ik het prijsaspect ook vrijwel altijd wel mee in mijn overwegingen, ondanks dat ik dat er meestal niet zo duidelijk bijzet...
Een Hot Rod Deluxe en al helemaal een Hot Rod Deville bijvoorbeeld zou ik inderdaad tegen de prijzen die er nu voor gevraagd worden nooit kopen en/of aanraden aan iemand, aangezien er voor die prijs wat mij betreft amps zijn die heel wat meer "bang for the buck" geven...

Ik heb de Orange kast een aantal keren getest en ik kan me twee van die keren nog precies herinneren...
De ene keer was met een Orange Rockerverb 50 top en dat klonk wel aardig, maar ik vond het geheel een beetje weinig respons hebben, zeker in vergelijk met de Vox AC30CC1 die ik ernaast aan het testen was...
De andere keer was met een Marshall 2061x top, wat toch een beproefde combinatie is, Marshall met een Orange kast, maar toen was ik er helemaal niet weg van, in vergelijk met verschillende andere cabs klonk de Orange een beetje muf en levensloos, net alsof het geluid in de kast bleef hangen...
Ik hoor dat trouwens van wel meer mensen hoor, ook hier op het forum, dus het is geen onbekend verhaal...

Bier is goed, ik heb nog Jupiler staan, maar ik denk dat ik nu maar even een Glenmorangie neem... :)

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 23:52
Bier is voor mietjes....Echte kerels drinken Bowmore samen (zie offtopic :D )

Juistem, geen "gezeik" over amps: gewoon lekker aan de whisk(e)y :)

:D

Chris Winsemius
18 oktober 2006, 00:01
@Chris:
Heb jij nou die Faded DC van Les Paul overgekocht?
Dat wist ik niet... :)

Het is wel echt een Blues gitaar vind je niet?
Wat middiger van resonantie dan de CS DC en dat geeft haar een beetje een vocaal karakter wat wel mooi is, die CS DC klinkt net ietsje opener, maar heeft dat meer middy, vocale en Bluesy karakter dan weer minder duidelijk zo dacht ik te horen...

Yep, die is nu van mij.
Afgelopen zaterdag ook nog met de customshop van "LP" vergeleken; die was ook mijn favoriet maar voor 'n arme amp-tech is die faded absoluut zeer ok.

Ik heb het ernstige vermoeden dat met 'n benen topkam en 'n BadAss achtige wrap-over-brdige het nog leuker/sprankelender kan worden maar ik moet maar niet te snel gaan (laten) sleutelen.

Komende week even uittesten in de oefenruimte met de band MocamboBlues en m'n Zeppo ampje.

Tristan
18 oktober 2006, 00:17
Haha, kicken! :)

De Faded DC is ook gewoon een andere gitaar dan de CS DC, ik denk dat ze het bij de Blues band wel erg goed zal doen...

Een goede setup wil ook nog weleens wonderen doen, je moest eens weten wat het met je geluid doet als je je neck rechter zet, dat kan ook veel meer transparantie geven, zeker bij Gibsons...
Er zit ook altijd een plek op de hals waarop de attack dan weer te plastic achtig wordt, dan heb je hem te ver doorgedraaid en kan je hem het beste weer een paar tikkies terug geven...
De element hoogte doet ook een hoop, lager maar niet te laag is in mijn ervaring meestal het lekkerst, alhoewel ik dat recept nog niet met P90's heb mogen proberen (ik heb zelf nog niet de luxe van een P90 equipped Gibson)...

Chris Winsemius
23 oktober 2006, 16:41
Haha, kicken! :)

De Faded DC is ook gewoon een andere gitaar dan de CS DC, ik denk dat ze het bij de Blues band wel erg goed zal doen...

Een goede setup wil ook nog weleens wonderen doen, je moest eens weten wat het met je geluid doet als je je neck rechter zet, dat kan ook veel meer transparantie geven, zeker bij Gibsons...
Er zit ook altijd een plek op de hals waarop de attack dan weer te plastic achtig wordt, dan heb je hem te ver doorgedraaid en kan je hem het beste weer een paar tikkies terug geven...
De element hoogte doet ook een hoop, lager maar niet te laag is in mijn ervaring meestal het lekkerst, alhoewel ik dat recept nog niet met P90's heb mogen proberen (ik heb zelf nog niet de luxe van een P90 equipped Gibson)...

Hoi Tristan!

De faded wordt morgen icm de nieuwe CMW Zeppo amp op m'n 2 x 60s M20 kast bij MocamboBlues.nl in de oefenruimte getest.
De afstelling is gewoon goed maar 'n benen topkam zal wat meer hoog/definitie geven op de open snaren en 'n BadAss-achtige wrapover brug (betere overdracht snaartrilling naar de body) moet in de toekomst misschien 'n keer komen.
Daarna wil ik 'n dogear P90 bij de brug (slagplaat moet dan wel aangepast of vervangen worden), had al op 'n Junior-achtige gitaar de verschillen tussen soapbar en dogear getest en 'n dogear geeft gewoon net iets meer ballen en sustain. Op m'n "LesMarauderJunior" heb ik 'n Jason Lollar dogear P90 zitten en/maar op deze komt waarschijnlijk 'n originele/nieuwe Gibson P90 dogear.

Anyway: 't is gewoon 'n heerlijke blues en "roots-rock" gitaar. Ook even alle credits richting Wizz/Wouter van NederlandMuziek in Almere voor het "uitkiezen" van deze gitaar!

Fijne avond!

Tristan
23 oktober 2006, 17:22
Oh vet, ik wil eigenlijk ook nog een benen topkam op mijn ES335...
Dat van die dogear t.o.v. een soapbar P90 wist ik niet hoor, is dat echt zo en ook met de Gibsons? Geen idee...
Die Lollar pickups klinken inderdaad erg goed, tenmiste, de clipjes die ik daarvan heb gehoord klonken erg goed, ik heb ze nog nooit getest...
Ja, laat gitaren uitzoeken maar aan Wizz/Wouter over, dat kan hij als geen ander...

Chris Winsemius
31 oktober 2006, 10:58
Oh vet, ik wil eigenlijk ook nog een benen topkam op mijn ES335...
Dat van die dogear t.o.v. een soapbar P90 wist ik niet hoor, is dat echt zo en ook met de Gibsons? Geen idee...
Die Lollar pickups klinken inderdaad erg goed, tenmiste, de clipjes die ik daarvan heb gehoord klonken erg goed, ik heb ze nog nooit getest...
Ja, laat gitaren uitzoeken maar aan Wizz/Wouter over, dat kan hij als geen ander...

Hoi ToneFreakBrother... uh Tristan!

Ik laat 'm voorlopig nog even stock, Franc Vernet wou 'm ook (stock) proberen en er zijn nog veel andere dingen eerst te doen.

Elementen die direct met het hout zijn verbonden (dus zonder veren) zorgen meestal voor wat meer sustain, ballen en controleerbare feedback is makkelijker te krijgen.

't Is 1 v/d verschillen tussen Juniors en Specials en bij 'n Junior (net als bij 'n Esquire) heb je geen string-pull v/d magneten v/h halselement dus ietsje meer sustain.

Ik heb 'n Lollar dogear op m'n Junior-achtige gitaar zitten. Zeer veel detail en dynamiek maar wat minder dik/vet in het laag. Icm met m'n DR die ik had kon ik er 'n zeer vet en gebalanceerd rockgeluid mee krijgen.
Ik heb Jason Lollar weleens gesproken en hij is behoorlijk Fender-amp-freak.

En yep: Wizz/Wouter is 'n zeer goeie "gitaaruitzoeker"; 'n vriend van mij heeft ook 'n zeer goeie R7 uit Almere.