PDA

View Full Version : Boss Gt Pro, is het wat?



cardinal
27 september 2006, 17:22
Ik wil hem eigenlijk gaan halen, is in de aanbieding bij dijkman adam/alkmaar.

Heb hem getest en vond hem geweldig klinken.

Hebben meer van jullie ervaringen met dit apparaat?

http://www.musicland.co.jp/ikebukuro/~effect/img/09_GT-PRO_f.jpg

Wicked Willy
27 september 2006, 17:54
Ik ben wel bekend met de voorganger van dit kastje en die is erg goed. Is natuurlijk een kwestie van uitproberen, maar ik denk niet dat je je er een buil aan kan vallen.

dml
27 september 2006, 18:24
Zoek eens op "GT8", is nagenoeg hetzelfde apparaat.

crapton
27 september 2006, 20:25
Ik lees erover dat de mod en delays en mogelijkheden heel goed zijn, de amp modelling en distortions minder. Heb zelf ooit een GP100 gehad met COSM (is natuurlijk oudere technologie) en vond het allemaal als een kartonnen doos klinken. Ik heb de GP100 dus niet meer. Enig goede advies is zelf luisteren en proberen.

cardinal
27 september 2006, 20:56
hmm ik zal kijken of ik hem meekrijg en kan ruilen binnnen een week.

Beetje zaak zal dat ok vinden.

cardinal
27 september 2006, 20:58
hmm ik zal kijken of ik hem meekrijg en kan ruilen binnnen een week mocht het echt niets zijn.

Beetje zaak zal dat ok vinden.

maar ik denk dat het wel wat is.

Of het oude technology is maakt mij niet zo uit, als het maar klinkt. De pod pro was een paar jaar terug een evolutie, maar ik heb het nooit wat gevonden (even weer mijn anti pod pro campagne voeren;-}.

cardinal
29 september 2006, 18:57
Ik lees erover dat de mod en delays en mogelijkheden heel goed zijn, de amp modelling en distortions minder. Heb zelf ooit een GP100 gehad met COSM (is natuurlijk oudere technologie) en vond het allemaal als een kartonnen doos klinken. Ik heb de GP100 dus niet meer. Enig goede advies is zelf luisteren en proberen.

Helemaal gelijk, ik heb hem gehaald. De mod en delays zijn super, de cleane sounds ook erg lekker. De amp modeling en distortions zijn inderdaad minder, maar nog altijd redelijk goed, zeker bruikbaar voor een aantal situaties.

Wat ik wel raar vind, het is ook meteen een geluidskaart. Je kan meteen opnemen in cubase via usb met dit ding, maar ik wil er wel mee opnemen, maar afspelen met mijn gewone geluidskaart. Dat heb ik nog niet voor elkaar. Ik weet niet of dat wel kan. Nu is het opnemen en afspelen via de gt pro. Sound trouwens goed en werkt flawless. Maar met edirol in de pocket moet het voor boss/roland niet zo moeilijk zijn iets fatsoenlijks op dat gebied te maken.

De plaatjes van de software waarmee de gtpro kan bedienen en programeren via usb zien er iets mooier uit als het in het echt is. Werkt wel goed verder en heel veel mogelijkheden.

Het apparaat zelf is retesimpel en een kind(lees DJ Rock, 38) kan de was doen.

Trouwens wel een erg mooi apparaat om naar te kijken, is is niet helemaal voor, maar is mooi meegenomen;-}

Ronaldd
29 september 2006, 19:12
Ik heb m ook een weekje thuis gehad, feedback gaf me de gelegenheid daarvoor.. Ik vond het niet echt bijzonder.. Eigenlijk viel me alles wel wat tegen.. Ik heb er wat geld bij gedaan en heb een tweedehands g-force gekocht,, en die is wel super..
Dat ding is trouwens echt mega in prijs gezakt, dat is altijd wel jammer met dat nieuwe spul.. Kun je trouwens niet beter iets tweedehands kopen wat meer kwaliteit heeft voor het zelfde geld als die boss.. Alles wat ik heb is nieuw te duur , daarom heb ik ook alles tweedehands..

cardinal
30 september 2006, 09:13
Klopt, alles wat digitaal is verliest zijn waarde enorm.

Wat dat betreft kan je beter investeren in een ouwe marshall of ouwe gitaren van een merkje.

Maar dit soort speelgoed is altijd zo leuk. Voldoet zeker aan mijn wensen. Te g force is wellicht weer een investerinkje voor de toekomst.

Ronaldd
30 september 2006, 11:12
Maar dit soort speelgoed is altijd zo leuk. Voldoet zeker aan mijn wensen. Te g force is wellicht weer een investerinkje voor de toekomst.
dus eerst koop je de boss, na een jaar (pf een paar) dan verkoop je je boss en koop je iets anders. Kun je niet beter meteen het geen kopen wat je het allerbeste lijkt, scheelt tijd en geld. Straks heb je die boss helemaal onder je duim, dan verkoop je m weer, moet je alles weer opnieuw leren..

cardinal
3 oktober 2006, 15:31
Nee, joh, mijn eerste hit alweer geschreven op het apparaat en die klinkt super. Vaak verkoop ik zaken niet, elk apparaat heeft zijn specifieke kwaliteiten en daarom alleen als hou ik vaak shit, ook al gebruik ik het minder als voorheen. Alleen spullen waar ik teleurgesteld over ben gaan de deur uit, maar de gt pro is een blijver, zeker voor thuisopnames, in de oefenruimte heb ik hem nog niet geprobeerd.

Als ik de mogelijkheid heb gooi ik een linkje naar die track, een demotrack voor mijn band met een flinke acdc inslag.

Rockkkkkkkkkkkkkkk

Fumi SG
3 oktober 2006, 16:27
Zeker doen! Ik wil die AC/DC sound wel eens horen.:)

speedjo
3 oktober 2006, 20:10
Ik heb net de GT8 gekocht, maar kon de Pro ook voor een prikkie kopen. Maar omdat een 19" op het podium voor mij niet echt makkelijk lijkt heb ik voor de GT 8 gekozen. Zo'n beetje dezelfde mogelijkheden maar makkelijker in het gebruik. Vooral als je dan naar het prijsverschil kijkt. Lekkere cleane sound in. Ik wilde toen kiezen tussen de GT8 of de line6 XT Live omdat die op de PC kon. Ik heb voor de GT8 gekozen en inmiddels ook het programma gevonden dat de GT8 op de PC kan bedienen. Ik ben er blij mee. Veel suc6
Speedjo :cooler:

cardinal
6 november 2006, 22:13
Zeker doen! Ik wil die AC/DC sound wel eens horen.:)

http://www.myspace.com/theuntunedcom

Daar even naartoe en heb ik tijdelijk de track handmade cookies gezet. Die is met de gt pro gedaan (de andere track damn its easy dus niet, die is voornamelijk met een rocktron replitone, gemicked opgenomen, met een klein beetje pod pro erin). Ik geloof dat ik heb met een gibson les paul heb ingespeeld, maar zou ook een bc rich bich kunnen zijn geweest (maar ik denk de les paul met emg 81/85).

Het is dus een demotrack voor mijn band en dus geen cdtrack zoals die andere.