PDA

View Full Version : Terratec EWX2496 niet door windows "gezien"



johantipker
27 september 2006, 14:32
Help!

Probleem:

extra soundcard ingebouwd in PII PC, er zat al een PCI CMmedia soundcard in
pc draait onder windows 98

als ik wil opnemen en opname preferences wil instellen in mixcraft, " ziet" windows de nieuwe soundcard niet....

alleen de originele soundcard kan geselecteerd worden.... en die wil je nou net niet!

als ik de originele soundcard eruit trek, " ziet" ie de terratec nog steeds niet in de opname preferences, je kunt dus niet de gewenste soundcard selecteren.

als je naar de audiomixer oproept in mixcraft " ziet" windows ook alleen maar de standaard windows mixer en niet die van de terratec


wie weet raad?

drivers zijn goed geinstalleerd, soundcard staat aangegeven in het configutiescherm (apparaatbeheer) als zijnde een correct werkend apparaat

Jeroensnake
27 september 2006, 15:12
Misschien een beter besturingssysteem gebruiken dan Windows 98 ... ?

harrie-beton
27 september 2006, 15:25
De terratec is redelijk modern, het lijkt me dat deze niet goed samenwerkt met en het moederbord of de windows 98.
Probeer eens Windows 2000, dat is niet zo zwaar voor een p II.
Windows XP zou ik niet doen.

Epic
27 september 2006, 16:03
drivers zijn goed geinstalleerd, soundcard staat aangegeven in het configutiescherm (apparaatbeheer) als zijnde een correct werkend apparaat
Krijg je wel geluid uit windows zelf, opstart geluid e.d. ?

Misschien moet je andere software proberen dan mixcraft.. bv Audacity, of Adobe audition.

Kaart in een ander PCI slot stoppen wil soms ook helpen.

Hier kan je de nieuwste drivers downloaden (http://supporten.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewdownload&cid=18&menu=53903)

bert k
27 september 2006, 16:40
Hij is wel te zien in apparaatbeheer, dus Windows heeft hem wel in de gaten lijkt me.

johantipker
28 september 2006, 11:05
t is een vaag raar probleem, geluidskaart werkt perfekt, heeft de goeie drivers,
kan alleen niet opnemen.... suggestie van ander besturingssysteem, zou kunnen werken, maar t zou toch ook echt moeten kunnen in win98

zitten er hier geen gepensioneerde systeembeheerders? (die nog wat weten van win 1898)

Jeroensnake
29 september 2006, 02:58
Al contact opgenomen met Terratec zelf? Ondersteunen ze win98 uberhaupt... ?

bass blom
29 september 2006, 09:42
ik gebruik een lexicon omega, doet het prima in cubase nuendo etc.
maar niet in mixcraft..
asio?

johantipker
30 september 2006, 11:21
ik geef t op, wordt er schijtziek van, heb hier nog een paar pc's staan, flikker die kaart wel daar in... kijken hoe dat gaat...ik wou gewoon een pc configureren voor uitsluitend muziek...

bert k
30 september 2006, 13:19
Hm, misschien heb je hier nog wat aan: http://supportde.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewsdownload&sid=50&menu=34112 Ik was een beetje op de Terratec site aan het neuzen, maar de support van de EWX lijkt helemaal minimaal te zijn, beetje zonde.

Hier de driver voor Win98 http://supportde.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewsdownload&sid=47
Weet je zeker dat je de laatste hebt?

johantipker
30 september 2006, 13:27
yep, heb ze nav dit topic nogmaals gedownloaded voor specifiek win98

geen verbetering

maar t is ook een flutpc dus laat maar..

iig bedankt voor het meedenken!