PDA

View Full Version : Fooldrive 2, DIY



Dirk_Hendrik
27 september 2006, 10:21
Fooltone Fooldrive2 DIY project:

http://members.surfeu.fi/jouni.tukiainen/schem_frame.html

En de links volgen. Mijn Fins is ook wat roestig.

aad
27 september 2006, 12:32
Fooltone Fooldrive2 DIY project:

http://members.surfeu.fi/jouni.tukiainen/schem_frame.html

En de links volgen. Mijn Fins is ook wat roestig.

Moooiiiiii.

bedankt. :)

H.Manback
27 september 2006, 14:10
Wat een originele naam zeg, heeft ie dat schema heeeelemaal zelf bedacht?:satisfie:

Mitch
27 september 2006, 16:06
Goeie woordspeling ! :cooler:

AoDf
1 januari 2007, 16:53
Naar aanleiding van dit topic onlangs aan de slag gegaan. Zie hier het resultaat:

http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/fd/fd_onder.jpg
http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/fd/fd_boven.jpg

Heb de originele layout wat aangepast zodat de koperbanen wat gunstiger lopen, wat overbodige solderpads verwijderd enzo. Op het pedaal zelf een gainmod uitgevoerd en true-bypass gemaakt met een 3PDT. Hoe klinkt ie? Ja goed, kan 'm niet vergelijken met een Fulldrive want die heb ik niet. Het verschil tussen FM (flat-mids) en Vintage is minimaal, dus gewoon een tubescreamer sound, met een iets afgevlakt midden in de FM stand. De CompCut optie geeft een soort sprankelende cleanboost, met mogelijkheid tot een klein randje.
De boostschakelaar werkt als een gainboost op de FM en Vintage stand, waardoor je kunt schakelen tussen een slaggeluid met een licht randje tot een romige scheur voor de solo's. Het volume wordt hierbij nauwelijks hoger, dus das wel handig als je enkel meer gain en sustain wilt voor een solo. In de CompCut stand geeft de boostschakelaar wel een enorme volume verhoging, daar kwam ik dus mooi achter tijdens het testen van het pedaal. De boost stond voluit gedraaid toen ik 'm testte. Kogelhard opeens dat geluid, schrok me het lazerus.

Agent_Smith
1 januari 2007, 17:49
Heel erg nice!

d'oh
1 januari 2007, 18:00
erg mooi, leuk kleurtje
kan je ook een foto maken van de binnenkant?

AoDf
1 januari 2007, 20:15
Dank je! Let niet op de onverzorgde afwerking en isolering. Ik heb hier niet veel aandacht aan besteed namelijk omdat ik niet wist of de print uberhaubt ging werken. Misschien dat ik de bedrading eerdaags los soldeer en nieuwe bedrading aanleg en de boel mooi afwerk met pcb afstandhoudertjes. De gaatjes voor de twee 1n4005 diodes waren ook niet groot genoeg uitgeboord dus daar heb ik ook een "quick 'n dirty" oplossing moeten vinden, wat er ook niet erg netjes uitziet.

De kleur is trouwens uit een spuitbus van merk Dupli-Color, type Neon Fluorescent Paint, signaal rood. Dit heb ik gekocht bij Halfords, staat bij de autolakken, en is een zijdeglans acrylaatlak.

http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/fd/fd_binnen.jpg

d'oh
1 januari 2007, 20:28
dankjewel, zo is het duidelijk te zien wat de omvang van het project is

ziet er best netjes uit, alleen de twee 1n4005's zijn inderdaad een beetje slordig geworden

toch net bakkie!

BLOK182
2 januari 2007, 10:10
Gaaf hoor! Vind zelf de originele Fulldrive (II) best lekker, alleen net iets te duur en net te braaf. Misschien is dit de oplossing:-)

Lucluc
2 januari 2007, 12:54
:seriousf: Verstop jij je zakjes wiet IN je pedalen? :seriousf:

zjanke
2 januari 2007, 17:29
Linkje werkt niet meer (of ik begrijp de finse uitleg niet), kun je het schema etc ergens posten?

AoDf
2 januari 2007, 19:54
:seriousf: Verstop jij je zakjes wiet IN je pedalen? :seriousf:

Hehe, ehhh...

Verwacht overigens binnenkort een Fatboost clone te gaan gaan bouwen... Als het zover is post ik het hier weer.

AoDf
2 januari 2007, 20:00
Gaaf hoor! Vind zelf de originele Fulldrive (II) best lekker, alleen net iets te duur en net te braaf. Misschien is dit de oplossing:-)

Ja wie weet, het is één 4k7 weerstandje vervangen door een 2k2 weerstandje, waardoor je meer gain krijgt als de drive knop maximaal opengezet wordt. Ik ben best benieuwd hoe dit pedaal zich verhoudt tot een echte fulldrive, het kost om te bouwen in ieder geval een fractie van de originele fulldrive.

Lucluc
2 januari 2007, 20:20
Het grootste prijsverschil zit volgens mij nog in het maken van een Zvex SHO en de originele handgeschilderde versie van de meester hemzelf. Ruim 200 euro voor een originele.... 1knops booster, met een onderdeel of 10, schat ik.

Speeddemon
4 januari 2007, 19:10
Het grootste prijsverschil zit volgens mij nog in het maken van een Zvex SHO en de originele handgeschilderde versie van de meester hemzelf. Ruim 200 euro voor een originele.... 1knops booster, met een onderdeel of 10, schat ik.
9 onderdelen zelfs!
(potmeter effe niet meegerekend).

De uitdaging is dan om die in een zo klein mogelijke behuizing te proppen. 8-)
(rara, waar ik mee bezig ben... :satisfie: )

gvink
4 januari 2007, 20:25
9 onderdelen zelfs!
(potmeter effe niet meegerekend).

De uitdaging is dan om die in een zo klein mogelijke behuizing te proppen. 8-)
(rara, waar ik mee bezig ben... :satisfie: )

sabbatical toch? ;)

Kan iemand dat Folldrive schema nog 's 'optoveren'? (m'n goeiste nederlands)

AoDf
4 januari 2007, 20:38
sabbatical toch? ;)

Kan iemand dat Folldrive schema nog 's 'optoveren'? (m'n goeiste nederlands)

Zie je mail ;)

gvink
4 januari 2007, 23:43
Zie je mail ;)

:cooler:



:rockon:

birt
5 januari 2007, 00:35
9 onderdelen zelfs!
(potmeter effe niet meegerekend).

De uitdaging is dan om die in een zo klein mogelijke behuizing te proppen. 8-)
(rara, waar ik mee bezig ben... :satisfie: )

alsof een rangemaster meer componenten heeft.

als je echt klein wil werken moet je die gewoon point to point maken. geen board.

Speeddemon
5 januari 2007, 12:07
alsof een rangemaster meer componenten heeft..
't ging bij Lucluc's statement over parts-count vs. prijs.

En 't gros van de 'booteek' Rangemaster clones die te koop zijn, zijn (lang) niet zo duur als een SHO.

Daarbij, als je je Rangemaster een beetje gemoderniseerd hebt, dan zitten er wel meer onderdelen in.

@Gvees, klopt. 't zijn ook maar one-offs. Beetje om de feel van 't bouwen weer terug te krijgen. Heb een half jaar geen soldeerbout aangeraakt.

LostHighway
5 januari 2007, 14:27
Heb een half jaar geen soldeerbout aangeraakt.
Was het dat maar, kheb er gisteren eentje aan de verkeerde kant gegrepen, was het natuurlijk net zo'n 100Watter ook..

Speeddemon
5 januari 2007, 14:34
Was het dat maar, kheb er gisteren eentje aan de verkeerde kant gegrepen, was het natuurlijk net zo'n 100Watter ook..
Moet gelijk aan een Liege Lord album denken, "Burn to my Touch".

auw. :satisfie:

mvanroermund
5 januari 2007, 14:52
Zou je me kunnen uitleggen hoe je die letters op je pedaal gekregen hebt? En welke techniek je daarvoor gebruikt?

Alvast bedankt, groeten!

Martijn

LostHighway
5 januari 2007, 15:18
Waarschijnlijk decals, is al heel wat over te vinden.

AoDf
5 januari 2007, 20:34
Zou je me kunnen uitleggen hoe je die letters op je pedaal gekregen hebt? En welke techniek je daarvoor gebruikt?

Alvast bedankt, groeten!

Martijn

Inderdaad decals. Zijn gewoon dubbellaags A4 formaat vellen papier (1 laag transparant, 1 onderlaag) waarop je de labels print, daarna uitknipt en in een bakje water legt waarna de transparante laag met print erop loslaat van de onderlaag. Deze leg je voorzichtig op je pedaal en dept het water weg, als al het water verdampt is zit het label goed vast op je pedaal. Een laag (of 2) transparante autolak er overheen en het is in orde.

don marco
3 september 2009, 16:26
hoi,
ff oeroud topic bumpen.. Ik ga mij aan een effect wagen, ttz de bassdrive.
Welk formaat behuizing is die van de fooldrive?? C of D of DD of weet ik veel..

dank u!!!