PDA

View Full Version : fretboard vraagje



oaf
27 september 2006, 01:12
ja ik ben op dreef, mn derde post deze avond
ik ben mn fretboard opnieuw aan het schuren en wil hem daarna weer van een beschermende laag voorzien. alleen is het zo. het hout is blank en ik zou het graag wat donkerder zien maar wel dat je de nerven nog ziet!
weet iemand wat het best is??
dank je,
oaf

bert k
27 september 2006, 12:45
Ik verplaats hem naar Zelfbouw. Hier zitten meer de soldeer-types.

Nickname
27 september 2006, 13:28
ja ik ben op dreef, mn derde post deze avond
ik ben mn fretboard opnieuw aan het schuren en wil hem daarna weer van een beschermende laag voorzien. alleen is het zo. het hout is blank en ik zou het graag wat donkerder zien maar wel dat je de nerven nog ziet!
weet iemand wat het best is??
dank je,
oaf

Hallo, als ik het goed begrijp heb je dus een maple fretboard en je zou hem donker willen zoals een rosewood fretboard. Pff.. ik weet niet of dat 1 2 3 te doen is.. zal niet makkelijk zijn, zeker niet om het netjes te doen. Wat voor gitaar heb je eigenlijk? :satisfie:

oaf
27 september 2006, 19:22
Hallo, als ik het goed begrijp heb je dus een maple fretboard en je zou hem donker willen zoals een rosewood fretboard. Pff.. ik weet niet of dat 1 2 3 te doen is.. zal niet makkelijk zijn, zeker niet om het netjes te doen. Wat voor gitaar heb je eigenlijk? :satisfie:

het zit zo.. ik heb idd een maple fretboard, op een archtop gitaar.
die ik graag donkerder wil....

kiem
27 september 2006, 19:27
het zit zo.. ik heb idd een maple fretboard, op een archtop gitaar.
die ik graag donkerder wil....je zou me kunnen stainen mischien?? kweetniet precies wat de beste manier hiervoor is, maar dat weten de mensen hier wel ;)

rinaldo
27 september 2006, 20:51
als je hem toch aan het schuren bent, dan zou je hem mischien kunnen stainen met een waterbeits oid. maar of het mooi word? geen idee

ik zou hem daarna uiteraard wel weer lakken, anders slijt de stain weer van je fretboard af.

trouwens ik heb een keer gelezen dat brian may een zwart gestainde eiken fretboard had, dus het kan wel...

maar persoonlijk zou ik hem mooi zo laten :)