PDA

View Full Version : rock sound



love_emo
26 september 2006, 23:45
Heyhey! Even een vraag aan de kenners; Mijn huidige setup is: Gibson Custom met een Al DiMeola (DiMarzio) pickup bij de brug, dan een Triple Giant met Tesla en 1 telefunken buis (in het sharp kanaal), een mesa 20/20 en dan een vortex (H&K) kast. Maar mijn sound is nog iets het indie. Ik wil graag een dikke rock sound. Wat ik hoor als ik meer gain erbij draai en de sound dikker probeer te maken is in het hoog een knisperend geluid. Hij maakt er geen vuist van, maar een soort van valvestate irritante knisper.

Wat kan ik het beste doen? Een nieuw element, een andere preamp, een nieuwe kast?? Wat is het bealngrijkste in de schakel??

Groet, Ronnie.

Neals
27 september 2006, 09:13
Qua gitaar zit je al helemaal goed, misschien eens gaan experimenteren met een simpele gitaar -> amp combinatie. Dat is waar je basisgeluid weg moet komen.

imlikeajungle
27 september 2006, 09:22
He Ronnie,

Die H&k Vortex kast is m.i. de zwakke schakel.
Probeer voor een dikke rocksound eens een kast met Greenbacks:

Marshall heeft er redelijk goedkoop, H&K's vindt je tweedehands voor een prikje, ... Ik heb nu V30s in mijn cab en vindt ze denk ik toch iets minder naar mijn smaak, in retrospect.

dennis808
8 oktober 2006, 10:46
Hey Ronald!

Jij had toch die supervette Climax S3 preamp? Dat ding is een Marshall 800 op steroiden, oftewel very rock.
Verder zou een simpele Marshall 4x12 kast al wonderen doen t.o.v. de H&K.
Maar ik zou die gitaar ook eens testen rechtstreeks in een goede buizentop (Marshall, H&K Puretone, Orange).

lespaul57
9 oktober 2006, 11:47
Ik gebruik een marshall jmp-1 met een VHT 2502 en daar haal ik ook super vette rock sounds uit. Ook al is het 'maar' een jmp-1 haal ik er super geluiden uit.

love_emo
9 oktober 2006, 11:54
Ik heb nu een jcm800 1960B kast en dat doet idd wonderen!
Dennis, met die S3 is dat amazing idd ;)

Thanx gasten!!

x.

lespaul57
9 oktober 2006, 12:28
Welke 800 heb je?