PDA

View Full Version : terugzetten origineel brugelement London City comet I telecaster. Help?



rupke
26 september 2006, 19:33
Hoi,

ik heb een tijdje een ander element in de brugpositie gehad vna mijn lonodon city telecaster comet I. Maar na een tijdje merkte ik dat het originele element toch wel lekker klinkt. Nu wil ik dat originele element weer terugplaatsen maar ik weet niet hoe hem te solderen. het originele element heeft een witte en een zwarte draad en de vraag is nu op welke potmeter (waar?) moet ik de drade solderen.

hopelijk kan ieman dmij helpen met een schema of kan iemand het me zo vertellen.

Alvast bedankt,

Greetz Rupke

Nickname
26 september 2006, 19:37
Het helpt vaak iets meer als je dit post in het zelfbouw forum.. zelf zou ik het niet weten.. wel zijn er op de site van seymour duncan veel schema's te vinden, misschien heb je er wat aan.

frekie
26 september 2006, 19:55
Ik ben net met elementen bezig geweest op mijn Samick tele achtige. daar soldeer je de zaak aan de 3 standen schakelaar vast. Aan de boven/zijkant zitten 2 lipjes voor nek signaal en brug signaal. Aan de onderkant zit 1 lipje voor alle aardes. Zoiets dus. Zwart is meestal aarde.

piezo
26 september 2006, 21:16
Zonder foto kan niemand hier zien wat voor schakelaar er in je gitaar zit.
Zoek daarom even op "comet" en "elementen" of "pickups" en stel de vraag rechtstreeks aan een andere cometbezitter, die ook elementen gewisseld heeft.