PDA

View Full Version : Fender Stratocaster probleem



trendwhore
26 september 2006, 19:28
Dag iedereen!
'k Ben hier nieuw en de reden waarom ik me heb lid gemaakt is om jullie hulp te vragen. Ik heb nog eventjes gezoekt maar niet direct iets gevonden dat lijkt op mijn probleem.

Ik ben sinds een klein jaar de trotse eigenaar van een Fender Stratocaster, en speel er heel graag mee. Tot ik plots hem wou opnemen van de gitaarstand, en bemerkte dat het veertje+het vijsje verdwenen waren van de hoogste snaar, beneden waar de tremelo ook tesamen komt.

'k Heb een fotootje gezocht op internet en hem wat bewerkt, je ziet het probleem hier:

http://img113.imageshack.us/img113/6404/strat60sdetail3gq4.th.jpg (http://img113.imageshack.us/my.php?image=strat60sdetail3gq4.jpg)


Weet iemand hoe ik aan zo'n nieuw vijsje en veer geraak? Mijn hoogste snaar is nu logischerwijs helemaal ontstemd... Als je zo eentje liggen heb, kan je dat dan (ev. tegen kleine vergoeding) opsturen?


Mvg en alvast bedankt :)

Nickname
26 september 2006, 19:43
Vreemd.. heel vreemd! Die dingen horen normaal niet opeens kwijt te zijn, want zomaar losdraaien doen ze over het algemeen niet, en breken lijkt me ook vrij stug (en dan zou er nog een stukje in het zadeltje moeten zitten). Ligt ie nergens op de vloer in de buurt? want ver kan het niet wezen natuurlijk.

Overigens kan je zoiets bij je lokale gitaarboer vast halen.. en anders schroef je een andere er even uit en ga je ermee naar je lokale ijzerhandel, daar hebben ze vast wel schroefjes en veertjes van dat formaat. Zo niet werkt een afgeknipt veertje van een balpen ook wel. alleen is dat iets minder mooi natuurlijk. :satisfie:

trendwhore
26 september 2006, 20:19
Vreemd.. heel vreemd! Die dingen horen normaal niet opeens kwijt te zijn, want zomaar losdraaien doen ze over het algemeen niet, en breken lijkt me ook vrij stug (en dan zou er nog een stukje in het zadeltje moeten zitten). Ligt ie nergens op de vloer in de buurt? want ver kan het niet wezen natuurlijk.



Hey, 'k Heb intussen na de hele kamer om te draaien de veer teruggevonden, maar van de vijs ontbreekt blijkbaar elk spoor. Bedankt voor je reactie, 'k zal eens rondvragen morgen naar zo'n vijsje!





rock on!

jerome
26 september 2006, 20:38
Voor een originele Fender heb je zeer waarschijnlijk een verchroomd of vernikkeld bolkop vijsje nodig met Engels schroefdraad en die zal je bij een gereedschapwinkel niet zo gauw vinden.
Je kan beter naar een muziek- of gitaarspeciaalzaak gaan en een origineel vijsje kopen.
Als je het schroefdraad in je brug stukdraaid met een verkeerd vijsje ben je niet blij!!

Chris Winsemius
26 september 2006, 20:43
Dag iedereen!
'k Ben hier nieuw en de reden waarom ik me heb lid gemaakt is om jullie hulp te vragen. Ik heb nog eventjes gezoekt maar niet direct iets gevonden dat lijkt op mijn probleem.

Ik ben sinds een klein jaar de trotse eigenaar van een Fender Stratocaster, en speel er heel graag mee. Tot ik plots hem wou opnemen van de gitaarstand, en bemerkte dat het veertje+het vijsje verdwenen waren van de hoogste snaar, beneden waar de tremelo ook tesamen komt.

'k Heb een fotootje gezocht op internet en hem wat bewerkt, je ziet het probleem hier:

http://img113.imageshack.us/img113/6404/strat60sdetail3gq4.th.jpg (http://img113.imageshack.us/my.php?image=strat60sdetail3gq4.jpg)


Weet iemand hoe ik aan zo'n nieuw vijsje en veer geraak? Mijn hoogste snaar is nu logischerwijs helemaal ontstemd... Als je zo eentje liggen heb, kan je dat dan (ev. tegen kleine vergoeding) opsturen?


Mvg en alvast bedankt :)

Da's balen. Ik ken de term "vijsje" zelf niet (domme hollander! :) ) maar ga even bij 'n gitaar-tech langs om het probleem te laten verhelpen. Misschien iets meer kosten dan puur de onderdelen (wil ze ook wel voor je opzoeken en opsturen) maar wel meer zekerheid omtrent het voorgoed voorkomen van dat probleem.

Succes!!!

trendwhore
26 september 2006, 21:34
een vijsje is een boutje :)

Het zoeken is hopeloos, dus ik ga asap even langs bij een muziekwinkel. Bedankt voor de reacties

Nickname
27 september 2006, 00:03
Daar zullen ze je vast wel kunnen helpen. Succes!