PDA

View Full Version : snaren



thomas112
26 september 2006, 17:39
wat voor merk snaren rade jullie aan?

g.opeth

sembo
26 september 2006, 17:42
d'addario goede snaren maar niet al te duur!

Pais
26 september 2006, 17:44
Laatst was ik ook al op zoek naar info over verschillende merken snaren maar ben toen in de zoekfunctie gedoken - er zijn een hoop oude toppics over snaren!
En daarnaast is het handig om te weten voor wat voor gitaar het is!

Tupelo
26 september 2006, 18:45
DR is helemaal mijn blend.
Alleen niet aan te komen hier in Den Bosch op dit ogenblik. :confused:

Zodra ik er mijn handen op krijg toch maar eens een hele doos kopen.

Zino Z
26 september 2006, 18:55
d'addrio of Ernie Ball...

Lacrymosa
27 september 2006, 09:14
Ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd wat er te krijgen is, maar D'Adario vind ik veel te onbetrouwbaar.
GHS is zeer goed, geluid vind ik alleen wat te saai
Zelfde geldt voor Ernie Ball
Ik speel nu eigenlijk al een paar jaar op Dean Markley(nickel steel), bevalt me zeer goed, zijn niet duur.

rscalex
27 september 2006, 19:24
+1 voor Dean Markley

Mauser
28 september 2006, 09:03
Ernie Ball :)

rscalex
28 september 2006, 09:12
m.a.w.: probeer gewoon wat verschillende merken en kijk welke je het best bevallen :D

Kim Wilson
28 september 2006, 09:18
Ik speel voornamelijk met Ernie Balls. Ik heb in de 4 jaar dat ik gitaar speel denk ik 5 keer een snaar gebroken, waarvan 3 tijdens het opleggen van nieuwe snaren (hoge E, even oprekken, PANG!).

Maar ik speel ook altijd zonder straplocks of Grolsch rubbers, en dat gaat ook altijd goed. Ik ben niet zo'n wilde gitarist. :D

joesman
28 september 2006, 14:58
probeer zeker Pyramid eens, ze zijn echt de moeite en helemaal niet duur,
niet overal te krijgen maar ik denk dat je ze bij Erik Van der haar kunt bestellen (www.haarguitars.nl)

FruscianteFan
28 september 2006, 15:17
Ik heb 2 setjes Pyramid gehad en van allebei klonk de lage E uit het pakje al zo dood als een pier.

Ik ga voor Harley Benton, met een Pyramid .011 als hoge E.

B~Rock
28 september 2006, 15:42
DR, maar ik zou als ik jou was gewoon het een en ander uitproberen.

sjoerd5
28 september 2006, 15:42
D'addario

k heb nu ernie ball

drap
28 september 2006, 15:45
Ik heb 2 setjes Pyramid gehad en van allebei klonk de lage E uit het pakje al zo dood als een pier.

Ik ga voor Harley Benton, met een Pyramid .011 als hoge E.

Je weet dat Frusciante D'Addario's gebruikt he ;) Hé, die hoge 0.11 E snaar, dat doet hij ook :o

Zonder gekheid, ik gebruik al jaren D'Addario snaren en bijna nooit een snaar gebroken. Brekende snaren heeft ook eerder met je brug te maken dan met het type snaren. D'Addario's lijken wat mij betreft het meest lang leven in te zitten qua geluid, hoewel ik meestal om de drie, vier week m'n snaren vervang, op al m'n gitaren. Ik vind ze gevoelsmatig het lekkerste speken en, ook zeker niet onbelangrijk, ik vind de kleurtjes zo leuk :D

Danny Drug
28 september 2006, 16:03
ik ben een ernie ball mannetje

FruscianteFan
28 september 2006, 17:16
Je weet dat Frusciante D'Addario's gebruikt he ;) Hé, die hoge 0.11 E snaar, dat doet hij ook :o

Zonder gekheid, ik gebruik al jaren D'Addario snaren en bijna nooit een snaar gebroken. Brekende snaren heeft ook eerder met je brug te maken dan met het type snaren. D'Addario's lijken wat mij betreft het meest lang leven in te zitten qua geluid, hoewel ik meestal om de drie, vier week m'n snaren vervang, op al m'n gitaren. Ik vind ze gevoelsmatig het lekkerste speken en, ook zeker niet onbelangrijk, ik vind de kleurtjes zo leuk :DZodra ik dat wist, ging ik inderdaad ook D'addario spelen. Toen wel, nu ben ik er al lang en breed achter dat ik die krengen veel te snel breek. En ze zijn nog duur ook..

Die .011 neem ik omdat de 010 van Benton na 3 dagen spelen nog steeds ontstemt. Dan leg ik er maar een ander merk 'hoge E' op, dus dan ga ik maar meteen voor .011. Het bevalt me wel :)

Liefst zou ik trouwens op EHX snaren spelen, maar die zijn vrij prijzig.

kiem
30 september 2006, 02:02
persoonlijk vindik dadarios te stijfjes, ze spelen niet lekker soepel ofzow.

earnie balls klinken bij mij naar een week of 2 nietmeer, de toon is er dan uit en zijn ze aan alle kanten vals enzow (je me intonatie is goed en ja ik kan een gitaar stemmen, daar ligt t niet aan;) , verder vind ik de feel van earnie balls wel fijn.

ik speel eigenlijk altijd met DR snaren, ze voelen eigenlijk net zo aan als earnie ball snaren, alleen gaan ze stuk langer mee voordat ze vals zijn en hun toon kwijt zijn.

mja, of dit voor anderen ook geld is maar de vraag natuurlijk, ieder zijn persoonlijke ding