PDA

View Full Version : snaren



thomas112
26 september 2006, 17:39
wat voor merk snaren rade jullie aan?

g.opeth

sembo
26 september 2006, 17:42
d'addario goede snaren maar niet al te duur!

Pais
26 september 2006, 17:44
Laatst was ik ook al op zoek naar info over verschillende merken snaren maar ben toen in de zoekfunctie gedoken - er zijn een hoop oude toppics over snaren!
En daarnaast is het handig om te weten voor wat voor gitaar het is!

Tupelo
26 september 2006, 18:45
DR is helemaal mijn blend.
Alleen niet aan te komen hier in Den Bosch op dit ogenblik. :confused:

Zodra ik er mijn handen op krijg toch maar eens een hele doos kopen.

Zino Z
26 september 2006, 18:55
d'addrio of Ernie Ball...

Lacrymosa
27 september 2006, 09:14
Ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd wat er te krijgen is, maar D'Adario vind ik veel te onbetrouwbaar.
GHS is zeer goed, geluid vind ik alleen wat te saai
Zelfde geldt voor Ernie Ball
Ik speel nu eigenlijk al een paar jaar op Dean Markley(nickel steel), bevalt me zeer goed, zijn niet duur.

rscalex
27 september 2006, 19:24
+1 voor Dean Markley

Mauser
28 september 2006, 09:03
Ernie Ball :)

rscalex
28 september 2006, 09:12
m.a.w.: probeer gewoon wat verschillende merken en kijk welke je het best bevallen :D

Kim Wilson
28 september 2006, 09:18
Ik speel voornamelijk met Ernie Balls. Ik heb in de 4 jaar dat ik gitaar speel denk ik 5 keer een snaar gebroken, waarvan 3 tijdens het opleggen van nieuwe snaren (hoge E, even oprekken, PANG!).

Maar ik speel ook altijd zonder straplocks of Grolsch rubbers, en dat gaat ook altijd goed. Ik ben niet zo'n wilde gitarist. :D

joesman
28 september 2006, 14:58
probeer zeker Pyramid eens, ze zijn echt de moeite en helemaal niet duur,
niet overal te krijgen maar ik denk dat je ze bij Erik Van der haar kunt bestellen (www.haarguitars.nl)

FruscianteFan
28 september 2006, 15:17
Ik heb 2 setjes Pyramid gehad en van allebei klonk de lage E uit het pakje al zo dood als een pier.