PDA

View Full Version : waarde Twin Reverb



Tweedy
26 september 2006, 17:18
Hallo mensen!
Ik zie hier veel deskundigen posten dus ga ik mijn tweede onderwerp openen. Omdat ik een nieuwe amp wil hebben (tweed deluxe, zie ander onderwerp) moet mijn Twin Reverb Silverface binnenkort weg. Er zijn helaas een paar problemen mee. bijvoorbeeld hij oogt niet mooi, de frontbespanning is opengesneden door een studio-deskundige, vanwege geluid voor opnames. Bovendien doet de tremolo het niet. Hij staat op dit moment bij een tech en de grote vraag is of ik dat alles moet herstellen en of deze kosten (veel) hoger zijn dan de extra winst.
Verder zei die man dat hij een Schumacher Trafo heeft en dat dit wel goed is (maar omdat ik daar geen verstand van heb weet ik ook niet wat het bedoelt en óf dat zo is...). Hij is technisch in goede staat en heeft nieuwe buizen. De vraag is dus: repareren/herstellen of niet? Hoeveel kan ik er überhaupt nog voor verwachten?
dank voor reacties en advies!
Tweedy

Chris Winsemius
26 september 2006, 17:35
Hallo mensen!
Ik zie hier veel deskundigen posten dus ga ik mijn tweede onderwerp openen. Omdat ik een nieuwe amp wil hebben (tweed deluxe, zie ander onderwerp) moet mijn Twin Reverb Silverface binnenkort weg. Er zijn helaas een paar problemen mee. bijvoorbeeld hij oogt niet mooi, de frontbespanning is opengesneden door een studio-deskundige, vanwege geluid voor opnames. Bovendien doet de tremolo het niet. Hij staat op dit moment bij een tech en de grote vraag is of ik dat alles moet herstellen en of deze kosten (veel) hoger zijn dan de extra winst.
Verder zei die man dat hij een Schumacher Trafo heeft en dat dit wel goed is (maar omdat ik daar geen verstand van heb weet ik ook niet wat het bedoelt en óf dat zo is...). Hij is technisch in goede staat en heeft nieuwe buizen. De vraag is dus: repareren/herstellen of niet? Hoeveel kan ik er überhaupt nog voor verwachten?
dank voor reacties en advies!
Tweedy

Over de uren-prijs kan ik niet oordelen maar reken op +/- 60 euro voor het doek en wat onderdelen v/h tremolo-circuit.
Schumacher trafo's zaten standaard in vele blackface en silverface Fenders.

Hoeveel winst je wilt maken kan ik niet inschatten maar 'n goed functionerende amp is natuurlijk altijd makkelijker te verkopen en voor 'n hogere prijs dan 'n amp met gebreken.

Succes!!!

Tweedy
26 september 2006, 18:19
Hey Chris!
Dank voor je reactie!
'Winst maken' is in dit geval niet het meest geschikte woord. Ik bedoel het zou natuurlijk klote zijn als ik er nog eens extra 120 euro erin steek en het maar 50 euro meer oplevert. Weet je wat ik bedoel? Of andersom: zullen die gebrekken de waarde van een amp zozeer verminderen dat het beter is om hem te repareren?
wat zou jij doen?

Chris Winsemius
26 september 2006, 18:50
Hey Chris!
Dank voor je reactie!
'Winst maken' is in dit geval niet het meest geschikte woord. Ik bedoel het zou natuurlijk klote zijn als ik er nog eens extra 120 euro erin steek en het maar 50 euro meer oplevert. Weet je wat ik bedoel? Of andersom: zullen die gebrekken de waarde van een amp zozeer verminderen dat het beter is om hem te repareren?
wat zou jij doen?

Hoi Tweedy!

Lastig in te schatten.....
Uit ervaring (maar dan vooral van klanten) weet ik dat het makkelijker is (en lucratiever) om volledige werkende amps te verkopen.... dus minder lang wachten en de normale/hogere prijs :)
SPAM ON!
Als jouw Twinreverb van voor '76 is dan mag je hem in z'n huidige staat hier absoluut voor iets 5E3-achtigs inruilen.
SPAM OFF!

Denk rustig na over je beslissing/fijne avond!

Tweedy
28 september 2006, 12:38
Hi Chris!
Ik heb erover nagedacht en ik denk dat ik hem zo maar probeer te verkopen, met niet-werkende Tremolo.
Als dat niks oplevert, naja, dan zal ik hem (moeten) laten repareren.

Spam-Mode-reactie-ON: :)
Dank voor je aanbod maar ik weet niet echt of die van voor '76 is en ik wil hem graag bij die ene gast laten bouwen.
Spam-Mode-reactie-OFF: :)

Lucluc
28 september 2006, 14:21
...ik weet niet echt of die van voor '76 is...

Staat er 135w rms op de achterkant, of 100w?


...ik wil hem graag bij die ene gast laten bouwen.

Wie, wat, waar?

Tweedy
1 oktober 2006, 23:42
Staat er 135w rms op de achterkant, of 100w?

Geen idee....heb hem al een jaar niet meer bekeken /bespeeld. en hij staat al bij de technicus...dus kan ik nu ook niet kijken...ik denk dat hij 100 watt heeft want ben er altijd van uitgegaan :)