PDA

View Full Version : pimpin crybaby



B_2_the_a
26 september 2006, 12:32
ey mensjes

dit is echt een verplichte mod voor alle crybaby liefhebbers

http://www.freewebs.com/plakband/pedalen/wahled.JPG
http://www.freewebs.com/plakband/pedalen/inside%20wah.JPG


blauwe led erin
buffer eruit
true bypass gemaakt


geluid is nu echt veeeel beter :)
(pm me voor meer info)


in de loop van de week zal ik ook de bouw van das booster(lpb1), lpb1(voor minas) en der grune (met umlaut) Finger(green ringer) posten :D

Flames
26 september 2006, 19:27
Ik wil je wel pmen:D maar je pm box zit vol:D

B_2_the_a
26 september 2006, 19:30
het kan weer

bert k
26 september 2006, 23:30
Het is helemaal niet erg om hier die mod te posten, daar is dit forum voor. Of vraag ik nu naar grote geheimen?:)

piezo
26 september 2006, 23:34
Ik kan het niet goed zien op het plaatje. Zit daar nu gewoon een DPDT of toch een 3PDT?

B_2_the_a
27 september 2006, 08:09
3 polige jah(voor de led), het zou ook met milenium bypass kunnen btw...


ik post straks die mod zelf :)

maar ik doe het ook graag voor jullie :) vindt het leuk om mee te knutselen dus...

B_2_the_a
27 september 2006, 08:11
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm

als je de buffer erin wil houden moet je stap 2 doen
als je de buffer eruit wil moet je stap 2b doen

voor de rest, de tekst volgen

Fumi SG
27 september 2006, 16:22
De truebypass mod voor een Crybaby is welbekend in de pedalenwereld hoor. Toch leuk dat je het hier post.;)

De blauwe led spreekt vanzelf he, die wil tegenwoordig iedereen!

B_2_the_a
27 september 2006, 17:15
tjah ik post het even voro de mensen die het niet kennen :)


en blauwe leds zijn inderdaad geil :D

is allemaal de schuld van dml :P

the feable
27 september 2006, 17:36
Nog meer mods? Ik wil mijn Crybaby meer Vox laten klinken! Iemand die nog gave mods weet?

Edit: ik heb ook gehoord van het vervangen van de fasel, voor de rode, iemand bekend daarmee?

AoDf
27 september 2006, 19:02
De twee MPSA18 transistors vervangen voor medium-gain BC109B's vind ik een goeie mod. Klinkt niet zo scherp meer, beetje warmer zeg maar. Misschien meer Vox achtig. Standaard dunlop spoel vervangen voor rode fasel heb ik ook ervaring mee. Vond het geluid echter niet veel beter ofzo, niet slechter ook maar heb soms het idee dat die rode fasel beetje gehyped wordt.

Grooveyard21
28 september 2006, 10:37
De twee MPSA18 transistors vervangen voor medium-gain BC109B's vind ik een goeie mod. Klinkt niet zo scherp meer, beetje warmer zeg maar. Misschien meer Vox achtig. Standaard dunlop spoel vervangen voor rode fasel heb ik ook ervaring mee. Vond het geluid echter niet veel beter ofzo, niet slechter ook maar heb soms het idee dat die rode fasel beetje gehyped wordt.


Transistors inderdaad vrevangen door bc109b type, ik vonde de red fasel wel een grote verbetering in my vox 847 wah.

zoon van Piet
28 september 2006, 12:28
Standaard dunlop spoel vervangen voor rode fasel heb ik ook ervaring mee. Vond het geluid echter niet veel beter ofzo, niet slechter ook maar heb soms het idee dat die rode fasel beetje gehyped wordt.

Nou mag je van mij eigenlijk niks verkeerds zeggen over de fasel - in welke kleur dan ook. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, de JD fasel-reissue heeft volgens mij buiten het uiterlijk niks, maar dan ook helemaal niks, met het vintage italiaanse snoepje te maken. Ik las zelfs dat in die 'fasel' de gewone dunlopspoel verstopt zit..?

AoDf
28 september 2006, 19:51
Nou mag je van mij eigenlijk niks verkeerds zeggen over de fasel - in welke kleur dan ook. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, de JD fasel-reissue heeft volgens mij buiten het uiterlijk niks, maar dan ook helemaal niks, met het vintage italiaanse snoepje te maken. Ik las zelfs dat in die 'fasel' de gewone dunlopspoel verstopt zit..?


Ik weet niet of het waar is dat er een gewone Dunlop spoel in zit, dat lijkt me wel sterk. Ik ken ook de originele Italiaanse Fasel niet, wil dus niet tegen de Fasel liefhebbers schenen schoppen :-) Ik heb inderdaad de JD-fasel in een wah zitten hier, ik vind het geluid niet gelijk verbazingwekkend verbeterd, welke verwachting ik er wel een beetje van had nadat ik verschillende reviews gelezen had. Wat ik wel een goeie spoel vind is de (ArielFX) Halo reissue. Die heb ik in een andere wah zitten. Die geeft best een vintage geluid zeg maar. Minder geschikt voor "moderne" high gain toepassingen.

Ash ketchum
4 oktober 2006, 16:40
Net ook maar m'n crybaby true-bypass gemaakt en de 2 transistors vervangen met BC109B's. Hij klinkt nu echt lekkerder!!

BamBuFan1
23 oktober 2006, 23:44
Net ook maar m'n crybaby true-bypass gemaakt en de 2 transistors vervangen met BC109B's. Hij klinkt nu echt lekkerder!!

Die BC's maken echt een enorm verschil. Het schelle is er vanaf. Geweldig!

B_2_the_a
23 oktober 2006, 23:54
dat is 1 van de volgende mods die ik erin wil gaan gooien


heb nu zelf een jh-1 :D

BamBuFan1
24 oktober 2006, 01:20
dat is 1 van de volgende mods die ik erin wil gaan gooien

heb nu zelf een jh-1 :D

Ik wil er nog een switch inzetten om van standaard/bass/jh1 te kunnen switchen.

B_2_the_a
24 oktober 2006, 01:22
it's all possible boy

Ash ketchum
24 oktober 2006, 17:58
Het enige wat ik wil veranderen is het volume verschil na het plaatsen van de BC's. Misschien ga ik er wel een buffertje inbouwen om op te vangen.

AoDf
29 oktober 2006, 00:16
Het enige wat ik wil veranderen is het volume verschil na het plaatsen van de BC's. Misschien ga ik er wel een buffertje inbouwen om op te vangen.

Verlaag voor wat meer volume anders de waarde van je ingangsweerstand (standaard 68k) naar 47k bijv., als je dat nog niet gedaan hebt.

drap
29 oktober 2006, 00:30
Is er ook iemand in het noorden des lands die m'n Crybaby true bypass zou willen maken voor me? Tegen vergoeding desnoods :)

AoDf
29 oktober 2006, 00:56
Is er ook iemand in het noorden des lands die m'n Crybaby true bypass zou willen maken voor me? Tegen vergoeding desnoods :)

Hoi Drap, ik heb je PM gestuurd.

Ash ketchum
30 oktober 2006, 18:20
Verlaag voor wat meer volume anders de waarde van je ingangsweerstand (standaard 68k) naar 47k bijv., als je dat nog niet gedaan hebt.
Heb ik al gedaan, het is nu 33K trouwens. Heeft wel wat geholpen maar niet veel.

AoDf
1 november 2006, 15:59
Heb ik al gedaan, het is nu 33K trouwens. Heeft wel wat geholpen maar niet veel.

Heb je al die 470 Ohm die aan de emitter van de eerste transistor hangt iets verlaagd. Naar 420 ofzo. Dan zou die ook luider moeten worden.

Ash ketchum
2 november 2006, 10:19
Heb je al die 470 Ohm die aan de emitter van de eerste transistor hangt iets verlaagd. Naar 420 ofzo. Dan zou die ook luider moeten worden.
Ik heb deze mods gedaan;
http://fuzzcentral.tripod.com/axiswah.html

B_2_the_a
2 november 2006, 12:32
wauw een heuze wahmod topic :P zitten een paar handige mods bij, ga ik toch es proberen

cobbe007
2 november 2006, 13:02
Ik vraag me af of er hier iemand is die z'n wah heeft omgebouwd zodat het binnenwerk in je rack kan zitten en je de pedaal enkel als controller gebruikt, zoals bij de dunlop rack wah. Dit zou een handige mod zijn, omdat je signaal dan niet over het podium moet gaan. Ik heb er eens iets over gelezen op HRI maar vond nie echt een concrete oplossing.

B_2_the_a
2 november 2006, 13:30
theoretisch zou het kunnen


maar hoe ???

LostHighway
2 november 2006, 13:34
Je zou de wah kunnen modden naar LDR ipv pot en de pot in de wah behuizing houden om een LED in je rack te 'besturen', geen signaalverlies meer..

cobbe007
2 november 2006, 15:20
Enig idee hoe je daaraan zou moeten beginnen?
Als ik nu m'n wah in een loop van m'n GCX plaats, dan kan ik hem via midi aan of uit zetten. Moest ik dan die potmeter via een stereo kabel verbinden met de gewone aansluiting op de printplaat, zou dit een oplossing zijn?