PDA

View Full Version : w00t, nieuwe pre-amp!



Bins
6 december 2002, 20:29
Hi guys,
ik heb dus die pre-amp uit het andere topic gekocht.
Het is een Marshall series 9000, model mgp 9004. Ss, 2 kanalen (aparte eq), stereo output, fx loop met boost knopje en koptelefoon uitgang. 69 euro. Er zat geen voeding bij, ik heb hem dus ook niet getest voor aanschaf. Maar ja, het was Sinterklaas en ik heb nou eenmaal last van het impuls-koop-syndroom.
Anywayz, mijn "schoonvader" heeft ff een universeel adaptertje omgebouwd tot 15 volt wisselspannings dinges en ik kon gaan scheuren...
Om een lang verhaal nog langer te maken (ik moest namelijk eerst vanochtend met de trein naar huis, 3 uur over utrecht-Den haag gedaan)...Ik naar rockpalace een paar snoertjes halen, snel naar huis, dit op de fx return van me bak gegooid, gitaar erin en KRAAAAAAAAAAK HISSSSSSSSSSSSS GRRROSJJSSSSSSSS!!!! (tip: als je iets aan een 120 watt amp hangt, draai dan vooral aan alle knoppen als ie het niet doet, maar NIET aan de master-volume...De hele buurt kon dus meegenieten van mijn miskoop). Ik balen dus, ik dacht dat ik mijn amp ff naar de gal had geholpen. Bleek mee te vallen.
Wat doe je als je geen verstand van electronica hebt en iets doet het niet? Juist ja, contactspray! Het hele zaakje weer aangesloten, dit keet met koptelefoon. Voorzichtig draaien...geen kraak. Toch maar weer aan de amp gehangen, alle knoppen op 12-uur en...
Spannend heh?...
Instant AC/DC! Sweet!! Het clean kanaal is gewoontjes (klein beetje schel), maar die scheur man, super. Ik hoop stiekum dat ie op hogere volumes ook lekker klinkt (ik vrees eigenlijk van niet), maar voor thuisgebruik/opnames een dikke voldoende.
Leuk Sinterklaas kadootje :grin:

Fotowtje: http://home.student.uva.nl/brian.goossen/preamp.jpg

En als zo'n verkoper dus zegt "ja hoor, hij is helemaal goed. Ik heb hem zelf nog in mijn rack gehad", dan bedoelt hij dus "dude, dit ding licht hier al tien jaar stof te happen. Heb je contactspray thuis?"
Slechte zaak.

skanky
6 december 2002, 21:15
gefelici, kan je er een mp3'tje van online zetten, of anders een keertje op de uni laten horen?

Bins
6 december 2002, 21:18
Ik ga volgende week ff wat gitaargeweld opnemen :smile:

sash
6 december 2002, 22:51
Gefeliciteerd man! Zitten er nou eigenlijk buisjes in? Anyways, ben benieuwd hoe ie klinkt.

Bins
6 december 2002, 23:10
Haha, geen buisjes voor Bins :wink: ). Het ding weegt niet eens een kilo man. Tis een soort klinktbeterdandeCrateindeoefenruimte-amp. :grin:

sash
6 december 2002, 23:14
hehehe klootzak :wink:

Ic3gl0vE
7 december 2002, 19:47
dus je yugo oog is blind? :razz:

Bins
9 december 2002, 20:30
Op 2002-12-06 21:15, schreef skanky:
gefelici, kan je er een mp3'tje van online zetten, of anders een keertje op de uni laten horen?


Het staat bij "sounds".