PDA

View Full Version : Iron Maiden - Stranger in a strangeland



DTmaster
26 september 2006, 10:26
Hallo


IK heb Stranger in a Strangeland gecoverd , de drums stonden mischien wat te hard maar tja , HET IS ook BEUK muziek hahaha ..

zie de link :

http://www.sendspace.com/file/pc4bp1


Veel plezier !!

duckman
26 september 2006, 13:01
klink erg goed.

Dat wah "vocale stukje" had voor mij niet gehoeven en de drums zijn wat klinisch ( ik neem maar aan dat Nicko even geen tijd had :satisfie: )

Maar waar het om gaat ,de gitaarpartijen zijn top!!
Keep on posting..

mazzel,
Arjan

DTmaster
26 september 2006, 13:29
tja met de drums ben ik het eens daarom ga ik een eigen drumstel kopen , midi drums klinken ALTIJD gelikt omdat je anders een oneven maat krijgt en daan doet ie het niet meer :) !!!

thanx voor reactie en tja die wha wha , das een vak apart ik heb geen zanginstalatie daarom wou ik eens de gitaar in de zang stoppen , best komisch al vind ik het zelf

Thanx !!

Noid
26 september 2006, 22:05
Ah 1 van mijn Maiden favorieten, vooral door de ijzersterke brug die er in zit! Ik vind die wah wel grappig, die drums daar heb ik verder niets meer aan toe te voegen. Die gitaren zijn zeker lekker. Mooie sound en goed gespeeld.

DTmaster
27 september 2006, 00:11
thanx mensen

meul
27 september 2006, 10:46
Hai,

Klinkt goed, goede gitaar sound ook, ik luister wel af op hele kleine speakertjes. waarom altijd zoveel covers? vind je dat leuker om te maken dan eigen werk?

DTmaster
27 september 2006, 11:08
weet je wat het is , ik wil graag eigen dingen maken maar ik heb geen drumstel en ik ga geen zelfgemaakte drums maken , 1 omdat ik er de tijd niet wil in steken en 2 omdat ik het dan gewoon helemaal naar nergens vind klinken , ik gebruik nu voornamelijk backing tracks en speel de nummers in maar ik maak ALTIJD als ik een nummer opneem er een eigen ding van dus daarom heb dan weer een beetje me EIGEN covers :) , maar het blijven covers !

ik heb echter echt veel nummers zelf geschreven maar die worden nooit onderbouwd door drums en dan is het altijd afgelopen :( ... maar binnekort ga ik er een kopen en dan kan ik beginnen met al mijn eigen stuff in te spelen.


maar ik kan je weleens wat laten horen , maar dan heb je alleen gitaar en NIKS anders ....


PS: ik zal nu weleens ter plekke wat uit me duim (oja gitaar) zuigen en het je laten horen.

meul
27 september 2006, 11:59
je moet gewoon doen waar je zin in hebt. schijnbaar vind je dit gewoon leuk om te doen. dat is toch oke!

het schrijven van drumpartijen is best wat werk, en op een gegeven moment, dit geld ook voor alle andere partijen die uit de computer komen, word dit ook best vervelend vind ik :-) maar als het dan uiteindelijk klaar is, en het klopt allemaal en je nnummetje loopt goed, dan is het weer kicken en weet je waarom je het allemaal elke keer weer doet. als de commentaren dan leuk zijn is het ook helemaal jouw verdienste en dat is tof

DTmaster
27 september 2006, 12:38
klopt :) , ben trouwens even voor de lol een eigen nummer in elkaar aan het draaien , je hoort het wel !!


thanx

meul
27 september 2006, 13:33
ke dan! ben benieuwd

DTmaster
27 september 2006, 17:32
Het slaat weer helemaal nergens op maar ik zal het maar posten ... ik zou niet weten wat ik ervan kan zeggen , Tips zijn altijd welcome !!! :)

Mischien met zang kan het nog intresant worden !!

nou het accoorden schema is ook al erg lastig (weet ik niet hoe ik altijd met dit soort accoorden kom maarja :)


F#add9 - Badd9 - D#min7#5 - Bmin7 - F#maj7b9 - Dmajeur7b9 - E6 - G7Madd11+/G# ( ik speel het op capo 2)


Ik wou eens proberen om eens wat te maken zonder te coveren maar het is verdomde lastig als je geen verstand hebt welk accoorden in elkaar over kunnen gaan naar de andere ... daarom ben ik de hele dag bezig geweest met dit nummer , mijn oorgspronkelijke idee was om dit als een ballad te gebruiken daar was het begin ook voor maar daarna liep ik echt helemaal vast , ik weet dat ik op de goede weg zat maar OF er moet meer instrumenten of ik moet maar eens beter spelen, :)

PS: in het begin leg ik de accoorden plat om even aan te geven welke ik gebruik dus vanaf 0:26 sec begint het , en die bass heb ik eri maar in gedaan anders was het zo klaal !!!


thanx

http://www.sendspace.com/file/vneed3