PDA

View Full Version : GFS Blowout sales



frekie
26 september 2006, 10:26
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/GFS.jpg
Net weer een zending binnen uit de Joe Es Ee. Setje Pafjes en een Tele setje uit de Blowout Sales van GFS. Opruiming dus. Simpel verpakt, geen poespas erbij. De hums zien er goed uit met de "B" (Bridge) en de "N" (Neck) in de bodemplaat gegraveerd. Weer wat korte kabeltjes, wel 4 aderig. De Tele set heeft van die staaf magneten eronder, jammer da's dus niet het echte werk. Ik ga ze binnenkort monteren, wordt dus vervolgd. Oh ja 50 euri voor de complete zending!

guvnor
26 september 2006, 11:22
Zijn dat nou ook GFS elementen? Als ik bij die blowout deals kijk zien ze er aanzienlijk goedkoper uit qua constructie als de GFS's op de normale pagina's.
Er staat ook niet bij dat het het GFS elementen zijn....

G.G.
26 september 2006, 11:34
Zijn dat nou ook GFS elementen? Als ik bij die blowout deals kijk zien ze er aanzienlijk goedkoper uit qua constructie als de GFS's op de normale pagina's.
Er staat ook niet bij dat het het GFS elementen zijn....Klopt, die blow out dingen worden gewoon opgekocht van fabrieken met overschotten. Kwaliteit schijnt niet super te zijn, maar wel leuk.

De "echte" GFS elementen zijn wel van een veel mooiere kwaliteit (geen grote staafmagneet eronder,kabeltje op de juiste lengte etc...)

frekie
26 september 2006, 15:09
Onder de hums zit idd geen GFS stickertje. Maar ja wat is GFS, net zoiets als Richwood zullen we maar zeggen :) Gewoon een merk dat erop wordt geplakt. Dus de hums KUNNEN even goed zijn als de duurdere GFS. Gaan we checken.
Ik heb de Tele set al in mijn Samick zitten. Het originele hals element vd Samick was erg zwak. Met de GFS set is het beter in balans. Het is niet slecht, de Tele "twang" is beslist aanwezig maar de output is wat lager. Het originele element bij de brug had meer "bite" en output.

frekie
3 oktober 2006, 12:18
Oud draadje van mezelf omhoog geschopt. Ik heb nu de "blowout sales" GFS pafjes in mijn RW LP zitten. 1e indruk: lang niet slecht, genoeg output, goede balans tussen hals en nek, lekker volle stevige sound. Ik mis wel een beetje de nuances en de "sparkle" (stom internet engels :)) vd GFS crunchy pafs die eruit gingen. Moet ik bij zeggen dat ik op de Lp nu noodgedwongen een vaag huismerk setje snaren heb dat het niet haalt bij een setje D'Addario. De hums zijn niet aan het piepen te krijgen, perfect gewaxpot. Kortom weer dik zijn geld waard voor pak-hem-beet 30 euri inclusief vzk! Maar kwaliteit kost geld, ik zou zeggen spaar even door voor een setje "echte" GFS crunchy of hot pafjes.

G.G.
3 oktober 2006, 12:50
Kijk, hier hebben we wat aan.

Blowout sale elementen zijn dus leuk, maar missen net iets dat de duudere GFS elementen wel hebben.

Het net een premium alnico stagger (setje van $60 ) getest. Geweldig! Binnenkort maar eens de hele set aan een slagplaat monteren.

guvnor
3 oktober 2006, 15:03
Heb vorige week mijn zelfbouw Strat voorzien van GFS Greybottom 70's Overwound Non Staggers (of zoiets).
Klinken echt goed !! Nog net niet de tone van m'n Texas Specials maar voor het geld meer dan acceptabel. Hebben wel enorm veel power.

DaveItUp
3 oktober 2006, 15:12
Onder de hums zit idd geen GFS stickertje. Maar ja wat is GFS, net zoiets als Richwood zullen we maar zeggen :) Gewoon een merk dat erop wordt geplakt.

Volgens mij is dat juist niet zo, althans niet meer.

frekie
4 oktober 2006, 09:35
Nou maak je me nieuwsgierig, leg eens uit.

schwalbe
4 oktober 2006, 11:24
Ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat die GFS pickups uit de WooSungChorus fabriek komen; sommige worden misschien wel speciaal voor GFS door hun gemaakt maar ik vreet mn hoed op als ze niet uit de WSC fabriek komen.
WSC site: http://www.wscmusic.com/1024/guitar_part/guitar-part.htm

G.G.
4 oktober 2006, 14:22
Ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat die GFS pickups uit de WooSungChorus fabriek komen; sommige worden misschien wel speciaal voor GFS door hun gemaakt maar ik vreet mn hoed op als ze niet uit de WSC fabriek komen.
WSC site: http://www.wscmusic.com/1024/guitar_part/guitar-part.htm

Da's grappig, ik ben zeer tevreden over GFS maar heb ook in een strat de WSC rails zitten en die vind ik ook al waanzinnig. Nooit geweten dat het mogelijk dezelfde fabrikant is.

Franc
4 oktober 2006, 15:09
Ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat die GFS pickups uit de WooSungChorus fabriek komen; sommige worden misschien wel speciaal voor GFS door hun gemaakt maar ik vreet mn hoed op als ze niet uit de WSC fabriek komen.
WSC site: http://www.wscmusic.com/1024/guitar_part/guitar-part.htm

Je doet net of dat iets slechts is.
Waar denk je dat in NL alle pakjes boter van de verschillende merken vandaan komen :D

schwalbe
4 oktober 2006, 17:14
Er is niks mis met WSC; zeker de beste pickupfabrikant uit het Verre Oosten. En ook de snelst groeiende geloof ik.

frekie
5 oktober 2006, 10:01
Ik dacht dat WSC stond voor Wayne S. Charvel ;)
Enfin weer wat geleerd, bedankt.