PDA

View Full Version : Stone Gossard (Pearl Jam)



sweet
6 december 2002, 19:33
Ik vind het raar dat er weinig over deze gitarist wordt gesproken op het forum. Ik neem namelijk aan dat bijna iedereen hier Pearl Jam wel kent. Is dit gewoon geen goede gitarist in jullie ogen, of vergeten jullie hem? Ik vind "Alive" nog altijd een gitaartechnisch meesterwerk, en ook in andere nummers op "Ten" speelt hij fantastische solo's...

sweet
6 december 2002, 20:07
Hee Barret, neem zo spoedig mogelijk contact op met uw huisarts...

Kris Haex
7 december 2002, 11:38
Hij is gewoon een geweldig gitarist! Ik sluit er mij volledig bij aan!

marc_o
31 januari 2003, 17:40
het begin van de Alive solo is noot voor noot gejat van een oud Kiss nummer, zei ie zelf in een intervieuw. Vind PJ wel een gave band, maar het is een echte band zonder bekende "smoelen" op Eddie Vedder na dan...

Duane
31 januari 2003, 17:48
Ik ben er niet zo van onder de indruk. Maar smaken verschillen natuurlijk :smile:

Jesus_etc.
31 januari 2003, 18:45
Qua gitaarspel is Stone Gossard niet zo heel bijzonder. Ik denk dat hij op zich wel een goede muzikant is in de zin van nummers schrijven. Thin Air bijvoorbeeld is een nummer door hem geschreven wat ik wel kan waarderen.

PeArLjAm
31 januari 2003, 21:21
Stone is een goede gitarist die veel nummer voor pearl jam schrijft, accoorden schema etc etc. De solo's worden bedacht doro Mike McCready, erg goede gitarist. Luister eens naar Yellow Ledbetter, een soort persiflage op Little wing van de heer Jimi H. Echt de moeite waard.

pimmetje
31 januari 2003, 21:28
Bij Pearl Jam vind ik hele gave muziek op vrijwel alle gebieden en niveau's.... alleen de solo's doen me juist weer net niets. Vooral op Ten vind ik ze ronduit vervelend.