PDA

View Full Version : Effecten van Infectious Grooves



dacrow
25 september 2006, 21:24
Dean Pleasants - Guitar
Adam Siegel - Guitar

Wie weet welke effecten deze heren gebruikten?
Rocky George de gitarist van Suicidal Tendencies speelde ook mee op het eerste album van Infectious en hij had een heerlijke reverb sound...

dacrow
27 september 2006, 22:54
Niemand bekend met deze 'oude rockers' ?

Voor de jeugd van tegenwoordig : toenmalige bassist is deze van de huidige Metallica bezetting...:)

up-guitarman
27 september 2006, 23:40
Jup, ik ken ze, heerlijke muziek btw !!!
Maar vraag me niet wat ze van effecten gebruiken ... Ik zal nog eens enkele nrs. beluisteren !!!

dacrow
24 januari 2007, 22:09
Ik wil deze post toch nog eens leven inblazen.

Voor de oudere kenners vh betere muziektijdperk van de Peppers:

Wie weet wat Hillel SLovak zoal voor effects gebruikte?
Ik weet dat die ergens een heerlijke chorus voor gebruikte...

(Buiten zen Marshall/Fender combinatie)

lindos
14 april 2008, 10:57
Dean Pleasants - Guitar
Adam Siegel - Guitar

Wie weet welke effecten deze heren gebruikten?
Rocky George de gitarist van Suicidal Tendencies speelde ook mee op het eerste album van Infectious en hij had een heerlijke reverb sound...

BIEBOP !!!!!!!!!!!!

Dean Pleasants: JCM 2000 Marshall - Micro Q-Tron -Boss Phase Shifter -Boss Tuner -Cry baby Wah

Tim Stewart: JCM 2000 Marshall - Home Made Pedal -Boss Tuner -Cry baby Wah

JeroenSchaaf
14 april 2008, 11:49
Wel aardig van je dat je nog even post! maar tis inmiddels al weer een jaar oud dit topic.

lindos
14 april 2008, 12:12
Wel aardig van je dat je nog even post! maar tis inmiddels al weer een jaar oud dit topic.

Ik had ook een nieuwe post kunnen aanmaken, in ieder geval het staat erop, bijkomende info welkom! :)

Bobstra
1 februari 2009, 18:21
Ik wil deze post toch nog eens leven inblazen.

Voor de oudere kenners vh betere muziektijdperk van de Peppers:

Wie weet wat Hillel SLovak zoal voor effects gebruikte?
Ik weet dat die ergens een heerlijke chorus voor gebruikte...

(Buiten zen Marshall/Fender combinatie)

check deze video maar eens;) http://nl.youtube.com/watch?v=GKrvhdTQHos

the sure thing
2 februari 2009, 14:04
check deze video maar eens;) http://nl.youtube.com/watch?v=GKrvhdTQHos.... ? Hij trapt op een Boss OD-1 en noemt het een MXR?

duckman
2 februari 2009, 14:09
.... ? Hij trapt op een Boss OD-1 en noemt het een MXR?

Nee hij HAD een MXR en die is vervangen door een Boss OD-1 omdat over de MXR een glas bier was gegaan.
Vette fuzz sound overigens

humbucker
2 februari 2009, 19:46
heerlijk, zo'n schaamteloze bump!

shredneck
3 februari 2009, 22:50
Als amerikanen hier of in belgie gaan toeren huren ze een backline, vaak gebruiken ze ook heel bewust pedalen die je overal in de winkel kunt kopen. Vooral in de metal etc ( inwisselbare sounds en niet al te uniek) is dat gebruikelijk, blues artietsen doen het ook vaak zo. Acts waarvan de sound nogal uniek of "eigen" is ( vb: J.Mayer met zijn Dumbles/Two Rocks) die nemen de shizzle mee, mits het budget het toelaat.


Hendrix had 3 rigs verdeeld over de wereld staan, was goedkoper dan elke keer die marshalls rond laten vliegen.

Ja. Beetje offtopic, maar goed. ST speelde geloof ik ook een tijd met CRATE en ook wel eens met RANDALL. en natuurlijk MARSHALLS.