PDA

View Full Version : VOX AC30CC2 Defect?



Orange
25 september 2006, 15:53
Hallo,

Iets meer dan een maand geleden kocht ik na veel research een nieuwe Voxac30cc2 (wharfdale speakers). Ik ben er ongelooflijk blij mee.

Nu ontdenkte ik daarstraks iets dat me ongelooflijk ergert. Als ik over het normal channel (brilliance aan of uit) speel en héél hard aansla, dan geeft de versterker niet meteen geluid, hij blijft stil, kraakt, of ploft heel zachtjes, en dan komt het geluid op het juiste volume. Vermits ie het op Top boost niet doet, en omdat ik wat kabels heb gewisseld en knopjes gedraaid, denk ik niet dat het aan m'n gitaar ligt (maar ik hoop van wel ;)).

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Is het een veel voorkomend probleem? Is het iets dat ik fout doe?...

Alvast bedankt voor de reacties

Negative K3 fan
25 september 2006, 16:03
een beetje een vaag probleem, het zou aan de voeding kunnen liggen, verandert de schakelaar op de achterkant die kiest tussen modern en vintage iets aan dat euvel???

Orange
25 september 2006, 16:21
Toen ik net even ging spelen om het probleem wat duidelijker te omschrijven leek het nog groter te zijn geworden. Ik zal m'n best doen:

Het lijkt wel of het normal kanaal het signaal slecht ontvangt. Daarnet kreeg het een hele tijd bijna niks door hoe ik ook draaide aan master en channel volume. Na een 30 tal seconden 'spelen', zonder aan de knoppen te draaien, leek alles het plots wel naar behoren te doen (wat serieus schrikken was vermits m'n volumes nog vol open stonden).

Het eerder beschreven probleem blijft echter, als ik plots hard doorsla, valt het signaal volledig weg, en is er een hele tijd niks meer uit het normal kanaal te halen. Het veranderen van het schakelaartje verhelpt het probleem niet.

Ik weet niet of het belangrijk is, maar het top boost kanaal lijkt totaal geen last te hebben.

Negative K3 fan
25 september 2006, 16:46
ik gok op een los contact, en zoiets moet onder de garantie vallen... terug naar de winkel dus

Orange
25 september 2006, 16:57
Ik vreesde al dat het zoiets knulligs zou zijn. Ik zal m'n gitaarboer contacteren.

Bedankt voor de snelle reactie!