PDA

View Full Version : nieuwe poging: Digitech 2112 / 2120



FNaRK
25 september 2006, 15:03
mijn nieuwste aanwinst sinds vanmiddag:

http://www.guitars.cc/images/amps/guitar/used/digi2112.jpg

een 2112, met een upgrade naar de 2120 Artist ...

heb jaren een 2101 gehad, geluidstechnisch perfect, alleen een ramp om te programmeren :angry:
Nu...na vele omzwervingen toch maar weer een poging wagen, hoor van mensen dat deze 2120 ene stuk gebruikersvriendelijker is.

Vanavond maar eens een eerste poging wagen :rockon:

Iemand eenzelfde apparaat in bezit (gehad) ? Nuttige tips ?

Alain
25 september 2006, 15:47
Ik heb 3 jaar een 2120 gehad. Nooit iets naar mijn goesting uit gekregen.

Vervangen door een Gforce

Jay Cal
25 september 2006, 18:07
Ik heb zo'n paarse 2120 met laatste upgrade. Je moet een rocket scientist zijn om te begrijpen hoe die werkt.... de handleiding is ook al zo veelomvattend en vooral dik....

Nadelen: presets hebben allemaal een te hoge gate instelling en programmeren is een kwestie van geduld (veeeeel geduld)

Voordelen: Geluid is best aardig (zeker de saturated tube instelling) en de effecten... alles zit er in wat je je maar kan wensen. En voor de effecten die er niet inzetten zitten er oscillatoren in die je kan tweaken zodat "dat ene rare effect" er ook in zit.

Hij zet alleen geen koffie.

Gr,

J

www.apparition.nl

FNaRK
25 september 2006, 19:23
hey Gianno ... leef jij ook nog :cheerup:

ik heb technisch gesproken dus ook de paarse, alleen is die van mij zilver :eek:
Ik heb dus begrepen dat het programmen redelijk simpel zou zijn, heb er nog geen tijd voor gehad...


Mario


en die van mij zet trouwens wel koffie, en thee, en na de volgende upgrade ook bier !

Jay Cal
26 september 2006, 18:50
Hey ouwe rocker!

Heb je er wel een lekker eindtrappie bij dan? Op zich doet ie in de wintertijd ook dienst als alternatieve kerstboom.

Ps. doe mij ook zo'n bierupgrade!

Rock on dude!

Neals
26 september 2006, 23:01
FNaRK: Ben zelf ook een tijdje op zoek naar een effectendoos/pre-amp en dit klinkt als een erg goede oplossing. Vraag is, hoe klinkt ie, heb namelijk nu een poweramp en zoek een dergelijke unit, en de POD XT vind ik bij nader inzien weinig aan.

Lacrymosa
27 september 2006, 09:03
Hey ouwe pik
Heb ook een tijdje een 2112 gehad, nou ben ik redelijk begaafd met het programmeren met effecten, maar ik vond et echt een onding.
Geluiden vond ik leuk, maar niet super, dus had ik em maar gebombardeerd tot oefen/recording preamp.
Effecten zijn trouwens helemaal geweldig, alleen de preamp vond ik niet echt geweldig

FNaRK
27 september 2006, 09:34
Hail Peter :rockon:
als je de al 2112 lastig vind ... wees dan maar blij dat je de 2101 niet hebt !
Kep dus zelf een geupgrade 2112, dus een 2120, maar qua programmeren zit er weinig verschil in.

Ben nu een paar dagen bezig, heb helaas thuis niet mijn eigen setje staan ... maar zelfs op mijn combootje thuis klinkt het helemaal niet verkeerd. Heb nu redelijk door hoe e.e.a werkt, ben wel van plan dit in mijn live-rack in te bouwen !!

Lacrymosa
27 september 2006, 11:07
Het programmeren an sich vond ik ook niet echt een probleem (mag ook wel als software ontwikkelaar)
maar de geluiden (eigenlijk alleen de preamp sectie) vond ik wat minder
de modulatie, delay en galm vond ik wel helemaal goed.

Ibanez RuleZ
27 september 2006, 12:00
er zijn ook een aantal lieden die de preamp sectie gewoon laten voor wat het is en gewoon alleen de fx gebruiken.

www.tubefreak.com is daar een voorbeeld van: gebruikt een 2101 als fx unit bij een mesa boogie quad preamp (moet ik ook eens naar kijken denk ik, vind de rocktron goed, maar niet heel flexibel, ietsje te statisch)

Harrald

Alain
27 september 2006, 13:30
Let wel, een echte 2120 kan je de preamp niet van af zetten.

Programmeren vond ik vrij eenvoudig. De modulaties vond ik goed, de delays minder

cardinal
27 september 2006, 17:20
paar jaar zo'n 2120 naast mijn 2101 gehad, de 2101 heb ik nog de 2120 niet meer. Zegt eigenlijk wel genoeg heh, kwam er niet uit...Sounds op zich wel aardig hoor.

Cris
28 september 2006, 00:25
Ik vind hem eigenlijk wel makkelijk te programeren.

cardinal
28 september 2006, 10:15
dan is het iets voor jou, er bestaat ook software om hem te programmeren via midi. Ziet er wel leuk uit.

FNaRK
28 september 2006, 12:48
klopt ... software heet RPedit
heb het wel geinstalleerd, maar ik heb geen geschikte midi kabel :sssh:

waar haal ik die krengen, hoe zien ze er uberhaupt uit ?


En qua instellen / programmeren: ben er gisteren een avondje voor gaan zitten, valt inderdaad best mee, en anders RTFM !

Enige wat ik erg vaag vind is dat als je een effect module toevoegd die niet in je display te zien is, dus je "chain" waar dus grafisch wordt afgebeeld hoe je signaal loopt .... :???:

En effecten in- en uitschakelen / parameters toewijzen aan je controlboard .... er gaat een wereld voor me open.