PDA

View Full Version : is ie mooi of niet?



wietse
25 september 2006, 14:51
ik vind hem in ieder geval prachtig.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/mystery2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/mysteryflat.jpg

weet alleen niet welk merk het is de elementen en brug doen me aan klira denken, terwijl de gebruikte tuners voornamelijk op hofners zaten.
http://smg.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/th_mysterytuners.jpg
kocht hem gisteren van een vriend van me, effe op visite in boijl en dit hing voor het raam van z'n winkeltje voor 150 euro, ik kon hem meenemen voor 100.
jammer genoeg hebben echte dombo's ooit de jack input op de ruwe manier vervangen, gat gehakt en plaatje erover:angry:, stelletje klojos.
en net nu ik vrijdag een kompleet kale jazzer en niet te repareren, in deze kleur aan de dorpsrommelmarkt heb meegegegeven, had daar mooi een hoekje van kunnen gebruiken.
had ik dit maar geweten, maar je kan moeilijk echt alles bewaren.
de brug is origineel alleen de voetjes niet dat is geimproviseerd die kunstofvoetjes wilden nog wel eens gaar worden over de jaren en zijn dus vermoedelijk door de vorige eigenaar weggegooid.
de tremelo was rood over gekwast, omdat doordat al het goud was verdwenen, effe kaalgemaakt vanmorgen en overgespoten in goudkleur en het oogt nu in ieder geval weer netjes.
zit nog wat werk aan maar hij is zelfs met dat inputgat/plaatje verdomd mooi, lekker ongewone F holes echt een looker.
alleen het merk is eerst nog een raadsel.

iwamoto
25 september 2006, 15:05
jammer van de jack, en ik en die headstock gaan niet door een deur :p maar een puik ding is het wel! en vast een lekkere sound

zoon van Piet
25 september 2006, 15:09
heel apart, ja. Nooit gezien, zulke variant op de 'sichel'gaten. Hardware is duidelijk Duits, al komt de tremelo me ook onbekend voor.
De elementen zijn van Schaller en hoeven dus niet per se op Klira te wijzen. Je vindt deze op Duitse gitaren van bijna alle merken en op de slagplaten met pu's waarmee veel jazzers ge-elektrificeerd werden. Deze pickups klinken erg goed - vinnik, tenminste.

Danny Drug
25 september 2006, 15:16
stoere holes!..

jammer van de jack... heel stoer gitaartje..

wietse
25 september 2006, 15:22
heel apart, ja. Nooit gezien, zulke variant op de 'sichel'gaten. Hardware is duidelijk Duits, al komt de tremelo me ook onbekend voor.
De elementen zijn van Schaller en hoeven dus niet per se op Klira te wijzen. Je vindt deze op Duitse gitaren van bijna alle merken en op de slagplaten met pu's waarmee veel jazzers ge-elektrificeerd werden. Deze pickups klinken erg goed - vinnik, tenminste.

inderdaad duits, de gebruikte fretmarkers en hardware zeggen genoeg, begin ook aan astro te denken, de knoppen zijn identiek van vorm aan die op de astro van mij, en de layout volknop in de onderste hoorn schakelaar in de bovenste is ook gelijk.
je hebt gelijk zoon van piet die elementen klinken erg lekker.
een echt raadsel dit ding, ik heb de tremelo eerder gezien maar heb geen idee meer op welk merk dat was, volgens mij klira.

d'oh
25 september 2006, 18:07
hij is echt super mooi!

zoon van Piet
25 september 2006, 18:23
is ie niet vrij dik voor een semi?
(zo te zien...)

RS-Rik
25 september 2006, 19:13
headstock en inlays zijn echt te lelijk!

body en f holes daarintegen (y)

glacius
25 september 2006, 19:20
ik vind hem bagger lelijk .. het spijt me

Lkan
25 september 2006, 19:45
helemaal mee eens glacius,
kheb niks met dit soort gitaren, es-335 is een uitzondering, die zijn mooi.. maar dit.. sorry :satisfie:

wietse
25 september 2006, 19:59
is ie niet vrij dik voor een semi?
(zo te zien...)
geen semi maar volledig hol.
ja jongens smaken verschillen, ik hou van die duitse streep fretmarkers.
en inderdaad rs rick ik vind de headstock ook niet bij de body passen, maar fender had ook zoiets vandaar.
maar vooral de body en sound holes en de hardware kunnen mij enorm bekoren.

Noid
25 september 2006, 20:01
Gefeliciteerd Wietse, weer een heel mooie gitaar voor weinig op de kop getikt! Hoe langer ik ernaar kijk, hoe mooier ik hem vind. Mooie details zeg, die f-holes bijvoorbeeld, de binding, de inlay van de nek, de gebogen trem-stang etc. Alleen de headstock vind ik niet zo geslaagd, wat zou dit ding nog veel mooier zijn geweest als hij een symetrische headstock had met 3 tuners per kant. Lijkt zeker duits. Kun je een close-up van die brug plaatsen?
Er viel me trouwens iets heel grappigs op in je post

en net nu ik vrijdag een kompleet kale jazzer en niet te repareren, in deze kleur aan de dorpsrommelmarkt heb meegegegeven,
Ik dacht dat jij altijd dingen kocht op die rommelmarkten :) ik wist niet dat je d'r ook wel eens wat naar terug deed.

hendrix2
25 september 2006, 20:02
ik hou wel van die speciale f-holes.
Dat jack plaatje vind ik zelf niet echt storend.
In ieder geval een mooie aanwinst voor je collectie Wietse!

wietse
25 september 2006, 20:11
Ik dacht dat jij altijd dingen kocht op die rommelmarkten :) ik wist niet dat je d'r ook wel eens wat naar terug deed.

eens in het jaar is er een rommelmarkt bij ons in het dorp en dan dump ik van alles wat voor mij onverkoopbaar is, bak 1 euro elpees, videobanden, defect stereo spul(turkenhandel alles gaat wat op branden als je ze aanzet alleen komt slechts half of helemaal geen geluid uit etc.)
en wat ik nog meer tegenkom aan rommel waar voor mij de rek uit is.
scheelt mij een rit naar de stort of de kringloopzaak dit halen ze namelijk aan huis op :D.
goed spul verkoop ik zelf wel op rommelmarkten.

wietse
26 september 2006, 16:59
weet nu door een ander forum dat het in ieder geval een klira is maar welk model is nog niet bekend, de klira die er veel op lijkt inclusief tremelo heeft normale F holes.

ExRxIxC
26 september 2006, 17:01
"is ie mooi of niet?" nee eigenlijk niet...

Nickname
26 september 2006, 18:22
Eigenlijk vind ik em ook niet bijzonder mooi.. maar toch gefeliciteerd :)