PDA

View Full Version : Martine Bond - Nummer



Mark_B
25 september 2006, 14:36
Hallo,

Ik had een verzoekje, en ik hoop dat het niet teveel gevraagd is!

Bij het programma Cor Achter de Dijken speelde hij in een kerk samen met Volendamse zangeres Martine Bond een heel mooi nummer van haar. Zij op de gitaar met zang erbij, hij op de piano (titel werd niet genoemd jammer genoeg). Het is heel moeilijk om informatie over haar te vinden op het internet, maar ik vond het een prachtig nummer.

Mijn vraag was of iemand deze artieste kent, en héél toevallig tablatuur heeft van haar muziek (dit nummer), of het nummer toevallig ook mooi vind en het de moeite vind om het zelf te 'tabben', of de akkoorden te benoemen. Zover rijkt mijn muzikale kunde namelijk niet :p.

De Realvideo versie van de aflevering is op de volgende link te bekijken:

http://media.rtvnh.nl/ramgen//AV/Cor/20060829_Aflevering10.rm

Het nummer zelf begint rond de 4:15.

Ik hoop van harte op reactie,

Mark

Jaap Kwakman
29 september 2006, 08:35
Beste Mark,

Deze artieste heet Martine Bond. Haar album zal waarschijnlijk eind oktober uitkomen. Ik weet niet of dit lied al op dat album zal staan. Dit lied heet "flowers". Ik zal zorgen dat jouw post gezien wordt en je zodoende meer info zal kunnen krijgen....

Groeten,

Jaap Kwakman

Mark_B
29 september 2006, 13:00
Bedankt voor je reactie. Ik zal afwachten op reactie over dit nummer, en uiteindelijk ook het album! Hopelijk staat dit nummer er ook op.

Mark_B
5 oktober 2006, 17:45
Ik heb ondertussen de akkoorden van het nummer redelijk op orde. Relatief 'gemakkelijk' te spelen wanneer hij van Eb naar C getransponeerd wordt met een Capo op 3 (zoals dus ook bij Cor achter de Dijken). Werkelijk een super nummer om te spelen voor iemand van mijn niveau ;)

Mocht er iemand in geinteresseerd zijn kan ik hem eventueel posten.

Nogmaals bedankt!

geluidje
22 augustus 2007, 13:17
Hoi Mark,

Ik ben het helemaal met je eens, het is een erg mooi nummer. Ik ben de geluidsman van CADD. Ik sprak haar gisteren nog tijdens de nieuwe opnames voor de nieuwe serie. Ik zal eens kijken wat ik kan doen.

Groetjes Ar