PDA

View Full Version : Vintage in Veenendaal?



Ron Houben
25 september 2006, 12:37
Wie gaat er aanstaande zaterdag eigenlijk naar de Vintagebeurs in Veenendaal?

Lijkt me leuk een aantal mensen te ontmoeten die ik nu alleen maar van naam ken.

Tot dan, of niet.

Ron.

heavy-metal-thunder
25 september 2006, 13:30
Een makker plande om er heen te gaan. Maar is het wel de moeite om er heen te gaan (komen uit België).

Ron Houben
25 september 2006, 13:39
Het is al een paar jaar geleden dat ik daar was. Maar toen vond ik dat altijd erg leuk. Dit is in ieder geval interessanter dan de Mega Music Fair in Antwerpen (ook leuk maar minder Vintage dan in Veenendaal). Ik hoop dat het nog steeds zo is.

Maar als je kunt meerijden: Altijd doen!

matto
25 september 2006, 19:05
Wij gaan met 4 man vanuit Twente, dus als je "plat proat'n heurt" dan zijn wij dat:seriousf: oftewel: Boer'n in de stad, ut is mie wat hahaha

Ron Houben
25 september 2006, 20:44
Moet ik een tolk meebrengen :-) Als ex-Limbo kan ik goed met dialecten en andere talen omgaan. Leuk!

matto
25 september 2006, 20:48
Ik hoop dat ik je herken,@NICO: zal ik het kitty chassis en de 110 V trafo al vast meenemen?
Wat voor opvallende stunt zullen we eens bedenken om elkaar te kunnen begroeten?:seriousf::seriousf::seriousf:

Lucluc
25 september 2006, 20:50
Wat voor opvallende stunt zullen we eens bedenken om elkaar te kunnen begroeten?:seriousf::seriousf::seriousf:

Iets in je broek verstoppen en dat er op de beurs uithalen en mee gaan zwaaien als je elkaar ziet. :seriousf:

jacky
26 september 2006, 09:54
Ik ga in ieder geval heb het een paar maal gemist maar vind het te leuk om te laten schieten.

Wil nou eindelijk die ietie mietie tweedie amps van CWM wel eens horen hoop dat ze beter klinken dan dat ze er uit zien .......dat logo MAAAAANNNNNNN niet van deze tijd

Chris Winsemius
26 september 2006, 17:17
Ik ga in ieder geval heb het een paar maal gemist maar vind het te leuk om te laten schieten.

Wil nou eindelijk die ietie mietie tweedie amps van CWM wel eens horen hoop dat ze beter klinken dan dat ze er uit zien .......dat logo MAAAAANNNNNNN niet van deze tijd

Hoi Jack

Dank voor je vriendelijke woorden :)
CMW is de naam en die "tweedie" is de TweedyTwinChamp. Nieuw logo is in de maak en in de toekomst krijgen de amps 'n eigen/nieuwe behuizing hoewel rebuilding & modden altijd zal blijven gebeuren.
Die amp is trouwens al verkocht maar samples zijn hier al gepost.

Geen tijd om naar Veenendaal te gaan, 't wordt ook steeds rustiger op die beurs qua stands/dealers/bouwers...

Hoe is het met jouw amp-projecten?

jacky
26 september 2006, 22:19
Sorry als ik ze zie schrik ik altijd even ...er zal best een markt voor zijn dat geloof ik vast maar ik denk dat je meer werk in het tweaken van de sound stopt dan in het omhulsel (is natuurlijk maar bijzaak tone is alles)

Mischien iets te bot over je logotje gedaan maar dat zwart plastic laten graveren is toch zonde staat zo mijn eerste projectje van de MTS achtig.

Maar als ik dat verhaaltje van je zie lijkt het erop dat de eerste gestijlde lijn amps er aan zit te komen.

Mijn amps ach die paar hobby projectjes het is gewoon leuk om er mee bezig te zijn

En ja ik heb wel een vet logo ......

Chris Winsemius
27 september 2006, 07:28
Sorry als ik ze zie schrik ik altijd even ...er zal best een markt voor zijn dat geloof ik vast maar ik denk dat je meer werk in het tweaken van de sound stopt dan in het omhulsel (is natuurlijk maar bijzaak tone is alles)

Mischien iets te bot over je logotje gedaan maar dat zwart plastic laten graveren is toch zonde staat zo mijn eerste projectje van de MTS achtig.

Maar als ik dat verhaaltje van je zie lijkt het erop dat de eerste gestijlde lijn amps er aan zit te komen.

Mijn amps ach die paar hobby projectjes het is gewoon leuk om er mee bezig te zijn

En ja ik heb wel een vet logo ......

Ik heb voor het volgende gekozen: eerst de sound en daarna (binnenkort dus) de looks. Andersom leek me even geen goed idee :) MAAR (!) 't uiterlijk is ook zeer belangrijk. Tot nu toe heb ik bestaande amps of kits (cab en chassis) gebruikt.

Huidige logo's vallen dus binnenkort in de "pre nice logo" klasse :)

heavy-metal-thunder
27 september 2006, 08:31
en waar vind ik pic's van dat "gedrocht".

btw: de looks zijn toch belangrijk hoor Chris! Ik had een versterker te koop die klinkt als een Marshall JTM 45, PTP handwired, 6 maand garantie op... maar omdat hij er uitziet als een schotelverwarmer, is er geen kat in geïnteresseerd. Kost nochthans maar een peulschil...

Chris Winsemius
27 september 2006, 09:08
en waar vind ik pic's van dat "gedrocht".

btw: de looks zijn toch belangrijk hoor Chris! Ik had een versterker te koop die klinkt als een Marshall JTM 45, PTP handwired, 6 maand garantie op... maar omdat hij er uitziet als een schotelverwarmer, is er geen kat in geïnteresseerd. Kost nochthans maar een peulschil...

Hoi HMT!

link 1 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76447&highlight=tweedy)
link 2 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74135&highlight=tweedy)
Mitch, het nieuwe TTC-baasje had plaatjes en samples gepost bij "moderne versterkers". Mede GNnetter en amp-fanaat Franc Vernet heeft 'm later door midden gezaagd (grapje; mooi topje van gemaakt).

Looks zijn inderdaad (en voor alle duidelijkheid) zeer (of net zo!) belangrijk. Omdat ik hoofdzakelijk bestaande amps mod had ik nog geen tijd gehad voor eigen chassis- en kast-ontwerpen. Ik vermoed dat mensen het zien als 'n soort prototypes/one-offs en/of iets speciaals willen hebben. Straks komt er nog iemand 'n ampje halen en deze week heb ik overleg over looks en kast-ontwerpen.

Ik wens je heel veel succes met de verkoop van jouw amp, mocht je wat webruimte voor plaatjes en 'n sample nodig hebben dan mag je me altijd contacten.

heavy-metal-thunder
27 september 2006, 09:39
Hoi Chris,

ik ga straks dat straks eens lezen en beluisteren. Maar als ik het goed (verticaal) gelezen heb, moet het iets zijn vergelijkbaar met een Princeton Rev, maar dan met mastervolume? Dat moét wel goed klinken. Ik heb ooit een champ op een Marshall 2*12 kast gezet en dat was hemels. Maar wel al behoorlijk luid (omdat volume op 9 stond bij gebrek aan MV).

btw: ik ga je straks ff PM'en ivm een Marshall 1987.

Chris Winsemius
27 september 2006, 10:41
Beetje wolf in schaapskleren :) ; 5E3-achtig ontwerp in 'n sf Champ-chassistje.

heavy-metal-thunder
27 september 2006, 10:44
is het geen optie om in een behuizing à la Vibrolux te zetten, met 2 10 inchen? Moet een 12-15 Watt zijn? ideaal voor rep en gig, lijkt me.

Chris Winsemius
27 september 2006, 10:55
Nieuw baasje gebruikt 'm met 'n 2 x 12" kast met Celestion Heritage M20s en is zeer happy.