PDA

View Full Version : Epiphone Sheraton / Gibson ES-335



Jay75
25 september 2006, 10:28
Stel je hebt geen geld voor een echte Gibson ES-335, kan ik me dan een bult vallen als ik een leuke 2e handse Epiphone Sheraton koop?

Of zijn er betere/andere opties, ben niet zo bekend in de wat onbekendere merken namelijk...terwijl er vat goede kopieen zijn.

Is toch ook een echte lekkere scheurgitaar of heb ik het mis?
Ik heb ongeveer 400 eurootjes

ACSlater
25 september 2006, 12:22
Voor 400,- heb je denk ik geen Sheraton. Een Epi Dot moet lukken. Een pickup upgrade is denk ik wel nodig en dat gaat ook weer wat kosten...

pippydude
25 september 2006, 12:35
Ik hoor ook heel veel goeds over de kopieen van Aria, maar dan niet die nepperds. Ze hebben ook een model dat heel veel lijkt op een es-345, met varitone. Dit zou de Gibson toch wel erg dicht benaderen, is mij verteld.

Jay75
25 september 2006, 12:49
2e hands toch wel? Voor 400 bedoel ik.... Ze zijn nieuw zo'n eurootje of 600 bij Thomann.de

Wil eigenlijk (nog) geen pick-up upgrade doen (financien :( ) dat zou eventueel later nog een mogelijkheid zijn. De kosten daarvan zijn ook weer zo'n ?? 250 ofzo?

hoofd
25 september 2006, 14:43
Een Sheraton is een leuke gitaar hoor! Ik heb er zelf ook een, en je krijgt er lekkere geluiden uit. De pups zijn niet super, overige electronica ook niet, maar dat is altijd later nog te vervangen. Probeer er 's een uit, echt een buil kan je er niet aan vallen.

Jay75
25 september 2006, 14:46
ja dat dacht ik ok, wat is het verschil met een The DOT dan?
Zijn deze iets beter dan?

episua
26 september 2006, 00:42
Het grootste verschil tussen de Dot en de Sheraton is visueel.
De sheraton is luxer ingelegd, bindingen rondom hals en kop en vergulde hardware. De Dot heeft een voor mijn gevoel iets wat dikkere hals en de hals van de sheraton iets dunner en bestaat uit drie delen wat voor meer stabiliteit schijnt te zorgen.

frekie
26 september 2006, 10:35
Net een Dot gezien met (volgens de verkoper) Seymour Duncan Seth Lovers erop. Ik zou dan wel de snaren eraf halen en de elementen eruit halen en van onderen bekijken VOORdat ik hem zou kopen. Vraagprijs 400 euri. Sheraton voor 400 euri wordt een kwestie van goed shoppen.
Alternatief is een cheapo Chinese ES335 kloon, Richwood, Aria, Washburn. Een goede uitzoeken en er goede elementen (GFS) op zetten.

ACSlater
26 september 2006, 17:15
Net een Dot gezien met (volgens de verkoper) Seymour Duncan Seth Lovers erop. Ik zou dan wel de snaren eraf halen en de elementen eruit halen en van onderen bekijken VOORdat ik hem zou kopen. Vraagprijs 400 euri. Sheraton voor 400 euri wordt een kwestie van goed shoppen.
Alternatief is een cheapo Chinese ES335 kloon, Richwood, Aria, Washburn. Een goede uitzoeken en er goede elementen (GFS) op zetten.

mmm Seth Lovers, de best klinkende Seymour Duncan's naar mijn mening. Da's een goeie prijs als het inderdaad die pickups zijn! Een goeie check is dan idd wel aangeraden want het zijn pickups die zo'n 95,- per stuk kosten of 107 voor de vier draadjes uitvoering.

maternotten
3 oktober 2006, 20:59
de sheraton is zeker geen slechte keus; ik heb er al jaren een.

maternotten
3 oktober 2006, 21:02
de sheraton is zeker geen slechte keus; ik heb er al jaren een.
bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=0VnAaQmYQpo

Luca P
3 oktober 2006, 22:03
Relaxte sound heb je.
Dat mag ik graag horen.
Je gebruikt weinig vibrato. Is dat je manier van spelen?
Zelf heb ik moeite met vibrato. Ik speel al een jaar of 27 maar m'n handen zijn zo stijf als wat.

Luke-wannabe
3 oktober 2006, 23:21
Oei is mij iets te zoetjes. Maar zeker heel erg mooi!

frekie
4 oktober 2006, 10:03
Sow lekker muziekje, Maternotten. Lekker relaxed jazzy enz. Ook wel eens stiekum naar George Benson geluisterd :cooler:
Ook "niet onaardig" dit Tal Farlow clipje wat toevallig in de rechter kolom stond:
http://www.youtube.com/watch?v=EixYX3MEDJQ&mode=related&search=

Oeioeioeioeioei :):satisfie::speed:

maternotten
4 oktober 2006, 11:28
Relaxte sound heb je.
Dat mag ik graag horen.
Je gebruikt weinig vibrato. Is dat je manier van spelen?
Zelf heb ik moeite met vibrato. Ik speel al een jaar of 27 maar m'n handen zijn zo stijf als wat.
ik hou gewoon niet zo van vibrato, vind ik niet zo cool in jazz; als ik het gebruik dan een hele langzame, soort van 'zweving'