PDA

View Full Version : Planet Waves kabels



fhensen
25 september 2006, 08:55
Afgelopen vrijdag mijn 2e planet waves kapot tijdens een optreden. Een hoop geruis en gekraak en ja hoor weer de kabel. Je hebt wel levenslange garantie op die kabels maar ze gaan niet lang mee. Iemand nog deze ervaring gehad?

Ik deed geen rare bewegingen, kabel stond niet strak. Lag gewoon op de grond, stond geen apparatuur op etc.....

Frank

guitarnijboer
25 september 2006, 11:36
Planet waves heb ik geen ervaring mee maar ik heb vroeger ooit wel eens zo'n spectraflex 'strijkboutkabel' gehad. Ook met levenslange garantie. Needless to say dat dat ding dus zeker geen leven lang mee ging! Sindsdien koop ik dus nooit meer van dat soort kabels, omdat ik geleerd heb dat ook dit gewoon weer een hoop bla bla is, zoals zoveel dingen in gitaarland.....

Gewoon kabel op rol kopen en een paar neutrikpluggen en je kunt voor het zelfde geld wel 10 kabels in elkaar solderen. Beetje zonde van je planet waves kabel, maar beschouw het als lesgeld. Iedere gitarist is op enig moment wel eens gevallen voor deze of andere onzin. Het duurt even voor je ontdekt dat het niet gaat om het soort versterkers, kabels, effecten etc. etc., maar om de toon die uit je vingers komt. De rest is grootendeels verkooppraat!

Veekeren
25 september 2006, 11:55
Ik heb zelf veel Planet Waves kabels, niks mee gebeurd. Heb er al heel veel verkocht, nog nooit iets terug gehad. Waar het volgens mij op neer komt, het zijn gewoon enorm goede kabels, maar hoe goed iets ook is, ALLES kan kapot. En dan is het lullig als dat net bij jou gebeurt natuurlijk.

vinni
25 september 2006, 14:07
Heb gezien dat Planet Waves verschillende series heeft.

Ik heb nog ooit de eerste serie. (wordt nu volgens mij niet meer verkocht)
In vergelijking met de huidige kabels zijn die een stuk dikker en de pluggen ook groter. Nog nooit problemen meegehad!

Vinni

future2future
25 september 2006, 14:13
Ik moewt zeggen dat ik ook nog nooit problemen heb gehad met mijn planet waves. Ik heb die circuit breakers en werken perfect

drap
25 september 2006, 14:14
Planet waves heb ik geen ervaring mee maar ik heb vroeger ooit wel eens zo'n spectraflex 'strijkboutkabel' gehad. Ook met levenslange garantie. Needless to say dat dat ding dus zeker geen leven lang mee ging! Sindsdien koop ik dus nooit meer van dat soort kabels, omdat ik geleerd heb dat ook dit gewoon weer een hoop bla bla is, zoals zoveel dingen in gitaarland.....

Ik deel deze ervaring volkomen. Spectraflex komt er bij mij niet meer in. Overigens heb ik ook een Planet Waves kabel en daar heb ik nog geen rare dingen bij meegemaakt.

Tip voor de topicstarter: Probeer Klotz kabels es. Heb ik er ook een aantal van en nog nooit geen problemen. Voelen ook erg degelijk aan.

Kim Wilson
25 september 2006, 14:18
Klotz is idd erg goed. Helaas ook erg stug. Dat vind ik een groot nadeel van Klotz kabels (ik gebruik Klotz LaGrange kabel).

Negative K3 fan
25 september 2006, 14:47
ik stem voor zelf solderen, een paar meter canare kabel en 2 neutrik pluggen kosten echt geen drol en dan maakt het ook niet veel uit als er eens in de zoveel jaar 1tje kapot gaat, de plugs kun je dan lossolderen en je koopt weer een paar meter (of die heb je nog achter de hand) canare en voor ene paar euro heb je weer een gloednieuwe uberdegelijke kabel.

voor speakerkabel geldt precies hetzelfde, verschil is alleen dat je die speakerkabel ongeveer overal kunt kopen en voor instrument kabels moet je naar muziekwinkels.

Kim Wilson
25 september 2006, 15:03
Ik heb mijn kabels ook zelf gesoldeerd. Niet alleen leuk, maar je weet ook zeker wat je hebt. Klotz LaGrange met Neutrik stekkers in mijn geval.

Voor mijn speakerkabel heb ik 2x2,5mm˛ rood-zwart van de bouwmarkt, ook met Neutrik pluggen.

Negative K3 fan
25 september 2006, 15:09
voor speaker kabel heb ik de dikste variant bij de mediamarkt, met van die extra dikke neutrik pluggen eraan. Die extra dikke pluggen heb ik nu ook als gitaarsnoer, maar dat is eigenlijk een slag te lomp.

Vonk
25 september 2006, 19:58
Ja mensen en daar wou ik het even met jullie over hebben, ookal is dat iets offtopic:
Ik ben bezig met een speakercab te maken voor de G2, wil er een kabel tussen hangen.
Nou is het toch zo dat ALLE versterkers een uitgang hebben voor cabs in de vorm van een normale jack? Ik zie eigenlijk nooit Speakon-uitgangen.

Ik wil dus een kabel hebben van jackplug naar speakon. Die speakons van neutrik kunnen mijn 8mm (2x2,5mm) dikke kabel wel aan, maar ik heb gezeik met de normale jacks, die kunnen de dikte niet aan. Hoe lossen jullie dit op? Waar kopen jullie je jacks voor een speakerkabel?
Deze lijkt me wel geschikt:
http://www.verkoop.licht-geluid.nl/Neutrik-Jackplug-Mono-Haaks-Np2rcs-Cc7205w.html

bert k
25 september 2006, 22:52
Ja, Neutrik, daar kan je een behoorlijk dikke kabel wel in kwijt. Goeie zware bout gebruiken, anders wil het niet warm worden.


Wat ik wel gedaan heb, als de kabel echt te dik was: strippen, en de helft van het koperdraad wegknippen. Dan vertinnen en in de plug bakken. Hoor je niks van.

Vonk
26 september 2006, 15:16
Bedankt voor de info Bert!

Negative K3 fan
26 september 2006, 17:00
hoi vonk check deze neutriks eens http://www.tubetown.de/ttstore/product_info.php/info/p578_Neutrik-NYS225B-6-3-mm-Mono-Klinke.html

knap dikke kabel die daar niet in wil passen, ik heb die jacks ook op mijn speaker kabels, ook op een gitaarkabel, maar daar zijn ze eigenlijk te lomp voor zoals ik al had verteld.

robert-gitarist
26 september 2006, 18:05
Ik heb ook een Planet Waves kabel en geen probelem mee of ooit gehad.Heb hem inmiddels al een tijdje.Wel grappig,dr zit in de plug een knopje en kun je indrukken en heb je een soort van mute functie.best grappig.

B_2_the_a
26 september 2006, 18:14
kan je ook geinige effecten mee doen en dan kijktiedereen je vreemd aan :d

robert-gitarist
27 september 2006, 16:21
kan je ook geinige effecten mee doen en dan kijktiedereen je vreemd aan :d

Beetje het idee zoals op een Les Paul of SG kan: 1 volumepot dicht draaien en dan met je toggleswitch klooien ;)

the feable
27 september 2006, 17:44
Ik gebruik nu altijd neutrik pluggen en Tasker kabel... Zijn er er kwalitatief eigenlijk betere opties?