PDA

View Full Version : sustainer set zonder ingrijpen



iwamoto
25 september 2006, 01:41
oke, ik zag toenet weer steve vai op FLO spelen, en toen dacht ik, eigenlijk zou dat wel een leuke extra zijn voor als ik de RG 1527 haal, maar nou wil ik eigenlijk een sustainer, waarbij ik alleen electronica hoef in te bouwen, maar zonder bijv een element te vervangen, wat is nou de meest gangbare set? of kom ik er niet onderuit om te wisselen?

FruscianteFan
25 september 2006, 07:51
Kijk eens voor Fernandes (los systeem).

G.G.
25 september 2006, 08:14
Kijk eens voor Fernandes (los systeem).

OOk dan moet je het hals element verwisselen voor een soort magnetische dummie die je snaren laat trillen. Wat je wel kan doen is op de hals (van een gitaar met daar een humbucker) zo'n trilding in enkelspoelsformaat samen met een hotrails op een bodemplaat van een humbucker monteren. Dan heb je toch een hals element.

hoe dan ook, je moet altijd ook iets aan je elementen doen. Het is niet een kwestie van alleen potmetertjes etc vervangen.

Nickname
25 september 2006, 09:14
Inderdaad.. je zult altijd een element moeten vervangen. Zo heel schrikbarend veel werk is dat ook niet, als je een beetje handig bent doe je dat zo. :)

iwamoto
25 september 2006, 09:15
Inderdaad.. je zult altijd een element moeten vervangen. Zo heel schrikbarend veel werk is dat ook niet, als je een beetje handig bent doe je dat zo. :)
ja maar het is niet dat ik werkschuw ben, maar ik hou het liefste mn elementen zoals ze zijn, is er niet iets vergelijkbaars wat desnoods iets meer sterk is, maar zonder verbouw? damn, ik wil echt niet mn tone gaan verliezen namelijk

taylor
25 september 2006, 10:49
er bestaat een E-bow dat gebruikt die gast van U2 wel eens,weet niet wat het kost ze waren eerder gewoon bij feedback te koop.

dat is gewoon een los dingtje wat je over je snaren haalt met het zelfde effect eigenlijk.

Tristan
25 september 2006, 10:53
Er bestaat wel iets, het heet de Sustainiac geloof ik of zoiets, die moet je op de kop van je gitaar bevestigen geloof ik, het is ook een elektrisch ding en het ziet er niet uit bovendien zit er een soort hele lange kabel aan die je volgens mij in het stopcontact moet gooien, maar je hoeft je elementen in ieder geval niet te wisselen... :D
Even googlen op Sustainiac en Sustainer dan heb je hem zo gevonden denk ik...
Een Ebow kan ook, maar die zijn moeilijker te bedienen en daarmee kan je niet hele akkoorden laten sustainen, het voordeel is wel dat je de Ebow i.c.m. al je gitaren kan gebruiken en niets aan de gitaren hiervoor hoeft te veranderen...

taylor
25 september 2006, 11:04
of haal gewoon een fernandes waar het systeem in zit :)

fernandes maakt over het algemeen zeer goeie gitaren voor de prijs..

iwamoto
25 september 2006, 11:05
of haal gewoon een fernandes waar het systeem in zit :)

fernandes maakt over het algemeen zeer goeie gitaren voor de prijs..
ja maar ik wil geen element wisselen, kan ik niet gewoon het systeem op een huidigige pickup hangen? en kan een Ebow ook al capo erop, of moet dat echt met de hand worden gedaan?

taylor
25 september 2006, 11:10
ik bedoel haal gewoon een gitaar van fernandes waar het systeem(sustainer) in zit.

een ebow is gewoon een los ding zie hier: www.ebow.com

G.G.
25 september 2006, 11:12
ja maar ik wil geen element wisselen, kan ik niet gewoon het systeem op een huidigige pickup hangen? en kan een Ebow ook al capo erop, of moet dat echt met de hand worden gedaan?
Een hulpmiddel dat je snaren constant laat trillen moet ergens in het midden gemonteerd worden omdat daar de snaren gemakklijk in beweging te krijgen zijn. Vandaar dat de Fernandes sustainer op de plek van het hals element moet komen. Met een cap zal dus niet werken.

Zoek ook eens op sustainiac Is een ander fabrikant, misschien hebben die andere oplossingen. En anders moet je Charlotte eens een berichtje sturen, die heeft wat ervaring met het inbouwen van die zooi.

iwamoto
25 september 2006, 11:22
naja, ik heb nog eens zitten kijken, anders pak ik toch maar gewoon deze set:
http://fernandesguitars.com/fsk101.html

het is vooral dat ik niet zoveel zin heb in elemten vervanging, maar hey, je moet soms offeren he

G.G.
25 september 2006, 12:29
naja, ik heb nog eens zitten kijken, anders pak ik toch maar gewoon deze set:
http://fernandesguitars.com/fsk101.html

het is vooral dat ik niet zoveel zin heb in elemten vervanging, maar hey, je moet soms offeren he

Die wil ik ook gaan kopen om in mijn Jimi Hendrix stratproject te zetten, heb jij al de prijs van dat setje kunnen vinden? Ik kwam de prijs nergens tegen.

iwamoto
25 september 2006, 13:19
Die wil ik ook gaan kopen om in mijn Jimi Hendrix stratproject te zetten, heb jij al de prijs van dat setje kunnen vinden? Ik kwam de prijs nergens tegen.
zal ik eens achteraan gaan, maar ik heb zit nog zo te twijfelen ivm inbouwen, dat moet wel ECHT goed gebeuren, als ik een schuin gaatje heb dan krijg ik echt een beroerte, want er moet toch alsnog een volume en 2 gewone switches in?
http://img226.imageshack.us/img226/233/evo7aq5.jpg
edit: ik zie net dat dat met de simpele set niet hoeft :) maar dit zou het dus worden met de grote set

Brammibal
27 september 2006, 15:06
Ik zou ook een sustainer systeem in willen bouwen. ik heb een gitaar met een bridge humbucker en 2 single coils. kan je dan een van de single coils vervangen om het sustainer te instaleren of moet dan ook de humbucker ook vervangen worden ?

Tristan
27 september 2006, 22:48
Nee hoor, dan kan je gewoon de single coil die in de hals zit vervangen door zo'n Fernandes sustainer pickup en die geeft ook nog een gewoon singlecoil geluid en het sustaining effect...

Brammibal
27 september 2006, 22:51
Okee, weet iemand wara je het kan krijgen, en hoe duur het is ?

drap
27 september 2006, 22:52
Roland heeft trouwens ook een sustainpedaal. De DP2 en de DP8. Hoef je ook niets om te bouwen.

Brammibal
27 september 2006, 22:58
Nee, dat is iets anders. Dat is een pedaal voor keyboards. Zoals je op pianos ook wel van die voet knoppen hebt om de toon door te laten klinken.

Tristan
27 september 2006, 23:01
Roland heeft trouwens ook een sustainpedaal. De DP2 en de DP8. Hoef je ook niets om te bouwen.

haha, geniaal, dat moet een grap van drap zijn... :seriousf:
Boss had indertijd trouwens wel zo'n soort pedaal, de distortion/feedbacker DF2 of zoiets, volgens mij heeft een van de forumleden zo'n pedaal te koop staan...

drap
27 september 2006, 23:03
Nee, dat is iets anders. Dat is een pedaal voor keyboards. Zoals je op pianos ook wel van die voet knoppen hebt om de toon door te laten klinken.

Je hebt ongetwijveld gelijk hoor, maar zo worden ze aangeboden in het bladje van Tonika. Tussen het gitaarspul. Foutje van Tonika denk ik. Ik was toch al niet zo ondersteboven van hun expertise

Brammibal
27 september 2006, 23:03
Op musiciansfriend kost de kit $219.99.
Is wel iets te duur voor mij...

Kim Wilson
28 september 2006, 09:41
haha, geniaal, dat moet een grap van drap zijn... :seriousf:
Boss had indertijd trouwens wel zo'n soort pedaal, de distortion/feedbacker DF2 of zoiets, volgens mij heeft een van de forumleden zo'n pedaal te koop staan...
Die DF2 heb ik ook nog even gehad. Kon er niet echt goed mee geworden. Maar feedback is ook niet echt iets voor mij. Ik kan me wel voorstellen dat je er wel wat leuks mee kan.