PDA

View Full Version : Solo's luider maken met........



caliban
24 september 2006, 21:01
Ik speel op een mesa mark III en gebruik normaal het leadkanaal voor rythmstuff, maar als ik dan solo's speel komen ze soms niet genoeg uit, ik zou daarvoor wat extra volume nodig hebben. Wat is de beste oplossing daarvoor, gewoon een booster in mijn FX-loop ertussen zetten??
Ik heb nog een marshall guvnor.
Zou het lukken dat ik die in de FX-loop zet en de gain heel laag zet en het volume hoog (en mids goed hoog)

Shadowrider38
24 september 2006, 21:08
of een goede EQ

kiem
24 september 2006, 21:18
volume pedaal mischien een idee?

Ibanez RuleZ
24 september 2006, 21:37
boosterpedaaltje of idd een EQ. een volumepedaal werkt daarvoor niet, omdat die het volume van het signaal van je gitaar beïnvloed, zeg maar een volumeknop op de grond.

Harrald

vester86
24 september 2006, 22:05
boosterpedaaltje of idd een EQ. een volumepedaal werkt daarvoor niet, omdat die het volume van het signaal van je gitaar beïnvloed, zeg maar een volumeknop op de grond.

Harrald

volumepedaal werkt net zo goed als die in de loop zit. je moet um inderdaad niet VOOR de preamp gebruiken

bluegate
24 september 2006, 22:09
Alles wat je in je signaal keten plaatst beinvloed je geluid, dus het is altijd
zoeken naar een compromis.
Volume pedaal tussen pre- en poweramp (effectsloop) werkt maar je moet
eerst uitzoeken of je loop een hoge of lage impedantie heeft.
Boost pedaal werkt ook, maar is afhankelijk van het signaal (is het lijn of
instrument niveau).

Gewoon dingen proberen, je merkt vanzelf wat voor jou het beste is.

lampz
24 september 2006, 22:57
Zelf was ik ook altijd op zoek naar een transparante boost, en voor mij is de oplossing gevonden in de dubbele volumefuntie van mijn amp :)

Wat me na veel testen, ook met de dubbele volumefunctie, is dat je geluid áltijd wel veranderd, ook al verhoog je enkel het volume in bijvoorbeeld de loop. Om solo's door een mix heen te laten prikken is het ook helemaal niet erg. Het hoeft namelijk niet zozeer veel harder, er moet juist een beetje midden bijgedraaid worden...

BLOK182
24 september 2006, 23:23
Ik haal goede resultaten met een Fulltone Fatboost in de loop. Nu nog eens de centen zoeken dat ding daadwerkelijk te kopen:p

turboblues
24 september 2006, 23:39
Gewoon een MXR Micro Amp.

vulvasonic
24 september 2006, 23:43
Gewoon een MXR Micro Amp.

Ook altijd naar gekeken. Zo eenvoudig, zo doeltreffend, zo solide....., dat moet wel goed zijn. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ze nog nooit geprobeerd heb.

robert-gitarist
24 september 2006, 23:50
Gewoon een MXR Micro Amp.

+1

Ik heb dr ook een en werkt prima!

caliban
25 september 2006, 21:30
Het probleem is geld
Ik zou het eigenlijk opgelost moeten krijgen met een marshall guvnor en een boss ME-30 multieffectenpedaal
Waar zet ik elk van die twee het beste eigenlijk, loop of voor amplifier??
Bedankt voor de antwoorden

BartL
25 september 2006, 22:38
Ben je een beetje handig? Ik heb een Boss GE-7 gekocht en heb deze een beetje laten modden door Barend (Dirk_Hendrik). Heeft nu stukken minder ruis. Erg makkelijk en effectief!

Mike McCready
25 september 2006, 23:00
De Micro Amp geeft een gain boost toch?
Voor puur een volume boost is de Carl Martin Hydra Boost een aanrader. Eenvoudiger kan het niet. Heb hem zelf gehad en ga hem waarschijnlijk weer aanschaffen.

Nellyrocks
26 september 2006, 17:34
Ben je een beetje handig? Ik heb een Boss GE-7 gekocht en heb deze een beetje laten modden door Barend (Dirk_Hendrik). Heeft nu stukken minder ruis. Erg makkelijk en effectief!

Yep, Ik heb hem niet laten modden en heb ook niet veel last van ruis maar dit pedaal klinkt super in mijn effectloop. Voordeel is dat je niet harder hoeft maar frequenties kan gebruiken waar de andere instrumenten minder aanwezig zijn.

Mike McCready
26 september 2006, 22:14
Iemand ervaring met de Electro Harmonix LPB-1 als pure volumeboost?

jimihattricks
27 september 2006, 12:00
Ik speel op een mesa mark III en gebruik normaal het leadkanaal voor rythmstuff, maar als ik dan solo's speel komen ze soms niet genoeg uit, ik zou daarvoor wat extra volume nodig hebben. Wat is de beste oplossing daarvoor, gewoon een booster in mijn FX-loop ertussen zetten??
Ik heb nog een marshall guvnor.
Zou het lukken dat ik die in de FX-loop zet en de gain heel laag zet en het volume hoog (en mids goed hoog)

ik weet niet of dit voor je gaat werken, ik heb zelf ook een guvnor, en echt als (clean) boost istie niet optimaal natuurlijk, omdat hij je geluid (enorm) kleurt.. wat ik doe is gewoon een boss GE7 eq vóór mn pedalen, en dan kun je zelfs nog wat eq-dingetjes bijstellen voor je solo's - let er wel op dat een buizenamp natuurlijk dynamisch reageert op je input en dus meer zal oversturen wanneer je die eq-boost activeert (maar ik vind meer gain wel handig voor solo's)...

zoon van Piet
27 september 2006, 14:22
Iemand ervaring met de Electro Harmonix LPB-1 als pure volumeboost?


Ik heb de LPB-1 en 2: klein luciferdoosje (1) en reguliere stompbox (2). Ze klinken allebei erg lekker, al vervormen ze wat meer dan bv de MXR Micro Amp. Maar qua klank prefereer ik ze stiekem boven de MXR, gewoon omdat ze zo verrekte lekker je amp een draai om zn oren geven.
En dan vooral die kleine opdonder, de 1. Die ziet er zo onschuldig uit... terwijl als je zo'n ding prongeluk op een 19 inch rack aansluit, schiet de digirotzooi er aan de achterkant uit! HARD!!!VET!!! VERVORMD!!!

caliban
27 september 2006, 17:02
Ik weet niet of een EQ voor mijn input iets helpt eigenlijk. De graphic EQ die voor de poweramp steekt filtert er meestal toch weer een hele hoop mids uit. Ik ga eens proberen of ik een footswitch vind die mijn graphic EQ bedient. Daarmee kan ik normaal in de solo's die graphic EQ uitzetten en dan komen solo's er normaal wel door met die enorme hoeveelheid mids die uit marks komt
Anders ga ik toch moeten proberen met de guv'nor tussen mijn loop (of met Boss ME-30 proberen mids te pumpen)
Bedankt voor de tips
En als ik eens geld heb ga ik een van die aangeraden spulletjes misschien kopen gaan.

Speeddemon
27 september 2006, 17:09
De Micro Amp geeft een gain boost toch?.
Variabele gainboost, die tot '3 uur' op de knop nagenoeg 100% clean is.
Daarna vervormt ie wat (afhankelijk van de output van je elementen).

Een LPB-1 is een fixed gain-boost, welke dus al gauw overstuurt.

Mike McCready
27 september 2006, 19:10
Variabele gainboost, die tot '3 uur' op de knop nagenoeg 100% clean is.
Daarna vervormt ie wat (afhankelijk van de output van je elementen).

Een LPB-1 is een fixed gain-boost, welke dus al gauw overstuurt.
Aha, maar ik speel mijn solo's toch al over een redelijk zwaar overstuurd kanaal. Zou ik daar iets van merken dan (van de oversturing van de LPB-1)?

Mike McCready
27 september 2006, 19:13
Ik heb de LPB-1 en 2: klein luciferdoosje (1) en reguliere stompbox (2). Ze klinken allebei erg lekker, al vervormen ze wat meer dan bv de MXR Micro Amp. Maar qua klank prefereer ik ze stiekem boven de MXR, gewoon omdat ze zo verrekte lekker je amp een draai om zn oren geven.
En dan vooral die kleine opdonder, de 1. Die ziet er zo onschuldig uit... terwijl als je zo'n ding prongeluk op een 19 inch rack aansluit, schiet de digirotzooi er aan de achterkant uit! HARD!!!VET!!! VERVORMD!!!
Ik weet niet of we het nu over dezelfde LPB-1 hebben. Ik heb het over deze. Kan me niet indenken dat dit zo groot is als een luciferdoosje. Ook is het gewoon een stompbox. Of is dit gewoon het nieuwere model?

http://img172.imageshack.us/img172/1181/b21bjg9.jpg

zoon van Piet
27 september 2006, 20:59
Ik weet niet of we het nu over dezelfde LPB-1 hebben. Ik heb het over deze. Kan me niet indenken dat dit zo groot is als een luciferdoosje. Ook is het gewoon een stompbox. Of is dit gewoon het nieuwere model?

http://img172.imageshack.us/img172/1181/b21bjg9.jpg


Tja, ik ben vintage en mijn spul is vintage.. ik heb het over de originele EH's van jaaaren terug. de 1 zat in een klein doosje en plugde rechtsreeks in gitaar of amp..
deze (http://filters.muziq.be/model/eh/lpb1?PHPSESSID=3e187d2cf9b85569ae789760) dus..

Mike McCready
27 september 2006, 21:09
Tja, ik ben vintage en mijn spul is vintage..
Ik had het kunnen weten... ;)

zoon van Piet
28 september 2006, 08:34
Ik had het kunnen weten... ;)

Ouwe lullen, ouwe dozen!
overigens is de vintage LPB het enige vintage apparaat dat ik ken dat helemaal PTP is. Geen print en zelfs bijna geen inhoud, stuk of 6/7 componentjes, waaronder een transistor...
zal ik eens wat plaatjes maken van de binnenkant?

caliban
1 oktober 2006, 00:14
Ik heb vandaag een zeer goede oplossing gevonden. Gewoon graphic-EQ uitzetten in de solo, dan krijg je ineens een midverhoging waardoor de solo erg gaat uitkomen. En toch een zeer vet rythmgeluid met de graphic-EQ aan. Ik heb eens geprobeerd met de guvnor maar die maakte het signaal alleen stiller en gaf er ook een felle kleuring aan.
Bedankt voor alle tips, en misschien als ik geld heb voor effecten dat ik nog wel eens een boostje koop

Mike McCready
1 oktober 2006, 11:00
Ik heb vandaag een zeer goede oplossing gevonden. Gewoon graphic-EQ uitzetten in de solo, dan krijg je ineens een midverhoging waardoor de solo erg gaat uitkomen. En toch een zeer vet rythmgeluid met de graphic-EQ aan. Ik heb eens geprobeerd met de guvnor maar die maakte het signaal alleen stiller en gaf er ook een felle kleuring aan.
Bedankt voor alle tips, en misschien als ik geld heb voor effecten dat ik nog wel eens een boostje koop
Ik heb mijn LPB nieuw in de VS gekocht voor 30 euro. Hoeft dus niet duur te zijn. Verzending was nog geen tientje