PDA

View Full Version : Kapotte Ibanez DDL20 (type III)



the sure thing
24 september 2006, 20:11
Hallo,

Mijn Ibanez delay is ermee opgehouden! En dat na jarenlange trouwe dienst. Ik heb m een kleine 2 jaar niet gebruikt (na jarenlang intensief wel gebruikt te hebben) en ik sloot m vandaag weer aan: er komt een brom/tik uit, en als ik aan de "delay time" draai, wordt het brom/getik sneller of langzamer. De power-indicator brandt wel en er passeert ook signaal, alleen geen delay dus, alleen getik. Het ligt niet aan de gitaarsnoeren en ook niet aan de stroomvoorziening. Kan dit beestje nog gerepareerd worden of mag het binnenkort een tuintje op zijn buik?

the sure thing
25 september 2006, 12:08
... niemand? Dit is toch het forum van de freaks (dat bedoel ik positief)?

the sure thing
25 september 2006, 22:20
Hihi! Ik heb contact-spray in de potmeters gespoten en nu is het brom-getik veranderd in een pieptoon! De (constante) pieptoon is wel in hoogte regelbaar met de "delay-time" . Heb ik m nou defenitief verneukt?

Mitch
25 september 2006, 22:29
Ja hoor, je kan 'm nu weggooien. Beter nog, geef 'm aan mij dan stuur ik 'm zelf wel op naar Dirk_Hendrik.

Tot zover de tips voor vandaag.

Debaser
26 september 2006, 00:10
Hihi! Ik heb contact-spray in de potmeters gespoten en nu is het brom-getik veranderd in een pieptoon! De (constante) pieptoon is wel in hoogte regelbaar met de "delay-time" . Heb ik m nou defenitief verneukt?


je hebt een instant feedbacker gemaakt !
3rd hand op de delay-time en gaan !!!!

http://www.prosoundcommunications.com/products/TIP/3rdhand.jpg

interessander
26 september 2006, 00:19
Even op de third hand inspringen, zijn er hier gebruikers van dit apparaat? Ik zat er aan te denken om een zelfbouw-versie te maken met een dremel-slang..

Dirk_Hendrik
26 september 2006, 19:17
Hier hebben ze info@dirk-hendrik.com voor uitgevonden :D
Stuur 'm een PB of een mail en hij helpt je delay er wel weer bovenop.
Oude Iba's rule ! :rockon:


Met een slag om de hand... dat wel. Maar ja.... wat moet ik hier nog aan toevoegen? ;)

Mitch
26 september 2006, 21:21
Met een slag om de third hand ?

Dirk_Hendrik
26 september 2006, 21:37
Nee... De rechter om precies te zijn. De DDL's en DML's kunnen behoorlijk bitchy zijn als ze stuk zijn. Zowel in het vinden van het probleem als in verkrijgbaarheid van onderdelen. Met name het custom Maxon controllertje maakt het in het geval van defect einde verhaal. De symptoombeschrijving van de TS suggereert dat overigens niet.