PDA

View Full Version : Vox ad30vt/Laney tf300



Wimvdb
24 september 2006, 19:29
Ik heb zojuist een ruilvoorstel gekregen voor deze vox+ 75 € te ruilen voor mijn Laney tf300. Is dit een goede deal of ga ik er zwaar op achteruit? Heeft deze nog genoeg volume voor ooit in een band te spelen? Zijn hier degelijke sounds uit te halen en klinkt dit overtuigend of blijf ik beter bij mijn Laney?

De vox zou wel handig zijn omdat alle effecten er in zitten en wel erg veelzijdig is maar heeft hier iemand een idee met welk soort voetpedaal je je patchen kan switchen? En hoeveel deze kost?


Eigenlijk speel ik alles behalve metal, een warme clean en "vuile" crunch zijn een absolute must en voor de rest ouden de effecten goed meegenomen zijn. De grotere versies van 50 en 100 watt heb ik al getest en klonken redelijk overtuigend maar ik vraag me af hoe de 10 inch speaker is tov. de 12 inch...

In principe ga ik nooit echt op hoge volumes moeten spelen maar je weet nooit. Ik speel met een gibson sg special dus een sg heeft wel de reputatie van snel op te breken clean maar das waarschijnlijk alleen bij buizen amps ?

Wimvdb
26 september 2006, 12:10
up 10 tekens

episua
26 september 2006, 17:42
Ik denk dat je aan de vox wel een beter klinkende versterker hebt maar op bandvolume kom je denk ik net iets te kort. Kan je beter naar de 50 of 100 watter gaan kijken.

Wimvdb
27 september 2006, 07:53
Ik ben ondertussen al gaan testen en vond het een hele goede amp , ga dus waarschijnlijk wel ruilen. Eigelijk heb ik geen band maar doe ik meer "jams" met vrienden op hoog volume , en daarvoor ging hij wel luid genoeg ...

heavy-metal-thunder
27 september 2006, 08:35
Voor thuis is de Vox beter zeker weten. hij gaat ook hard genoeg voor een rep met band, maar dan komt de beperking van een 10' toch naar voor. Moest je hem op een groter cab zetten, no probs.

Wimvdb
27 september 2006, 16:46
Ik ga er waarschijnlijk een speaker out op laten zetten en me dan een 2x12 of 4x12 aanschaffen ...