PDA

View Full Version : lichte oversturing uit zoom 9.2tt



marnix
24 september 2006, 17:48
Hallo,

Ik wil een multi-effectpedaal gebruiken voor mijn enkelkanaals puretone. Nu probeerde ik uit de zoom 9.2tt een milde oversturing te krijgen die het basisgeluid zoveel mogelijk intakt laat. Omdat ik vervolgens door een versterker ga wil ik niet de versterkermodellen gebruiken maar enkel de pedaalmodellen. Het lukte me echter niet om een mild geluid te krijgen, enkel harde rock- en metalsounds. Heeft iemand met ervaring met dit apparaat goede tips welke modellen ik moet gebruiken? Bedankt!

BeeJee
24 september 2006, 20:08
Ik heb een G9.2tt, maar ik denk dat je met je puretone veel beter een booster of een overdrive pedaaltje kunt gebruiken voor het doel dat je hebt. Dat doe ik ook als ik uit mijn buizenamps een lichte oversturing wil halen. Waarom wil je per se een multi effect? Ga je toch voor de G9.2tt, probeer dan eens wel een amp-simulatie te gebruiken, bijv. een Fender model die licht overstuurt, maar zet dan wel te allen tijde de speakersimulatie uit.

marnix
25 september 2006, 09:12
Hoi Beejee,

Bedankt voor je reactie. Meestal gebruik ik inderdaad losse pedalen om de puretone te oversturen. Alleen ben ik nu met een theaterproject bezig en heb ik mn geluiden direct onder de knop nodig, zonder veel in te hoeven trappen. Daarom denk ik aan een multieffect, dat is ook handig om mee te nemen naar een repetitie. Ik zal het eens proberen met een versterkermodel, al merk ik daar vaak bij dat de gehele klankkleur verandert. Ik zit ook nog te kijken naar een gt-8. Kan iemand me misschien daar iets over vertellen wat milde oversturing betreft?

Epic
25 september 2006, 09:26
Kan je in dat project niet je g9.2tt rechtstreeks op de PA aansluiten ? Dus zonder puretone en met simulaties.

Xeno
25 september 2006, 09:37
Ik ken de G2.tt zelf niet, maar wat mij nogal intrigeert bij de beschrijvingen is die zogenaamde "Tube Accelerator". Kun je die niet als booster gebruiken?

marnix
25 september 2006, 10:39
Nee, ik wil het apparaat ook over een gitaarversterker kunnen gebruiken, ivm repeteren. De tube accelerator kun je niet echt als boost gebruiken omdat deze niet programmeerbaar is. Daarnaast zit ie aan het eind van de keten wat betekent dat het hele signaal inclusief effecten wordt versterkt, en ik wil de oversturing voor de effecten houden.

BeeJee
25 september 2006, 11:10
Er zitten ook een paar stompboxes in de G9.2tt en een boostertje in de pre-gain effecten. Die zijn wel programmeerbaar en die zou je ook kunnen proberen...

marnix
25 september 2006, 11:51
Heb ik geprobeerd maar die zijn of te heavy of ze geven je een flinke midboost. Das leuk voor solo's maar niet voor crunch. Of is er iemand die wel met die pedaaleffecten goede resultaten heeft bereikt?

greenhouse
1 oktober 2006, 17:18
Is de workshop (zie Greenhouse 27-09-06) iets voor jou? groet Greenhouse

grindminder
1 oktober 2006, 23:25
de booster al geprobeerd die in het wah gedeelte zit?