PDA

View Full Version : gezocht: winkel met Spitfires en Comets



Snaar
24 september 2006, 17:14
Ik wil graag eens wat London City Spitfires en Comets uitproberen en (onderling) vergelijken.
Wie weet een winkel te vinden die deze gitaren op voorraad heeft, het liefst ergens in Noord-Nederland?
Ik heb de search hier gebruikt, maar kon dit niet vinden. Ook ben ik aan het googlen geweest. Ik kwam de Groove Factory in Drachten tegen, maar die zitten al meer dan een half jaar op een 14-tal gitaren van London City te wachten. (Heeft iemand een idee wat daar dan aan de hand is?)

Qua uiterlijk gaat mijn voorkeur uit naar een 3-tone sunburst Spitfire II met zwarte slagplaat en/of een Tobaccoburst Comet.
Maar mocht ik deze gitaren nu met andere LC's vergelijken en mocht blijken dat een van die andere beter speelt en/of klinkt, dan ga ik toch voor speelcomfort en sound.

Kortom: wie weet een winkel te vinden waar ze deze gitaren hebben? Het liefst dus in Noord-Nederland, maar winkels in andere regio's zijn ook welkom.

Agent_Smith
24 september 2006, 17:18
Muziekwinkel in Zierikzee is volgens mij LC dealer. Heeft er veel hangen dacht ik. Ik weet alleen de naam niet meer.

biels
24 september 2006, 17:27
je zou het klankgat in vries kunnen proberen

blademan
24 september 2006, 20:10
sinds wanneer ligt Zierikzee in Noord Nederland? Of is de transfermarkt voor gemeentes nu geopend?

Spitfire
24 september 2006, 21:10
Op de site van Tonika (Groningen) staat dat ze de Comet hebben, Spitfire weet ik niet

Agent_Smith
24 september 2006, 22:04
sinds wanneer ligt Zierikzee in Noord Nederland? Of is de transfermarkt voor gemeentes nu geopend?

Neem even de moeite om de laatse zin van de openingpost te lezen:
"maar winkels in andere regio's zijn ook welkom"

Verder nog iets zinnigs bij te dragen aan dit topic?

Snaar
1 oktober 2006, 21:56
Muziekwinkel in Zierikzee is volgens mij LC dealer. Heeft er veel hangen dacht ik. Ik weet alleen de naam niet meer.
Dankje. Ik kan op het Net alleen geen muziekwinkel in Zierikzee vinden, maar dat is me eigenlijk toch wat te ver weg. Van dat benzinegeld kan ik bijna een Fender kopen. ;)

Ik had gedacht dat er wel meer winkels zouden zijn die dichter bij zitten en London City gitaren hebben. Óf niemand weet ze te vinden óf diegenen die dat wel weten zijn te lui om dat hier te posten.
Anders moet ik maar wachten tot de Groove Factory ze na lang wachten toch weer krijgt.

Of is er toch nog iemand die me kan helpen? (dit is m'n eerste en laatste schopje voor dit topic, hoor)

Malochia
2 oktober 2006, 03:24
http://www.jic.nl/LC%20Dealers/LC_dealers_NL.html

Snaar
2 oktober 2006, 08:41
Hey dankje!
Wat stom dat ik die zelf niet kon vinden.

Ik kan nu iig weer wat winkels mailen met m'n vraag. Het was handig geweest als iemand een winkel zou weten waar er sowieso een hoop LC gitaren zijn, maar op deze manier kan het vast ook wel.

Wallman
11 oktober 2006, 11:56
Ik kwam de Groove Factory in Drachten tegen, maar die zitten al meer dan een half jaar op een 14-tal gitaren van London City te wachten. (Heeft iemand een idee wat daar dan aan de hand is?)


ligt het probleem van die lange levering bij london city zelf? Ik heb een tijdje geleden namelijk ook een london city tele (sunburst) besteld in België, en ik wacht daar nu al meer dan een maand op. Als ik nog een half jaar ga moeten wachten, dan koop ik liever een andere.
Zijn er hier nog mensen die al heel lang op hun london city aan het wachten zijn?

W

almarvk
11 oktober 2006, 12:18
Ik hoorde van ze dat ze eind november een levering verwachten. En dan kan ik eindelijk m'n Hurricane halen! Hoop ik...

Wallman
15 oktober 2006, 16:06
Da's nog een hele tijd. Het is ook niet zeker dat die van mij ook dan binnenkomt...

Azrael
22 december 2006, 22:22
Ik dacht dat " De Plug " in Amsterdam ze ook verkocht? En Dirk de Witte? Maar ik zal het wel fout hebben...

Wouter J
22 december 2006, 22:49
Even voor de lol, dit zijn de vliegtuigen waar die London City gitaren naar zijn vernoemd.

http://danger-zone.fotografeert.nl/homepage/show/1053931.jpg
De Supermarine Spitfire.
Een van de bekendste gevechts vliegtuigen van de tweede wereld oorlog. Ik overdrijf niet als ik beweer dat zonder dit toestel we allemaal duits zouden spreken. Onze luchtmacht heeft ze na het einde van de tweede wereldoorlog ook gevlogen. Deze foto toont een Nederlands exemplaar.

Wat de Comet betreft is het wat moeilijker, er zijn namelijk TWEE toestellen met die naam en ze werden ook bij de zelfde fabriek gemaakt.
http://www.pewteraircraft.com/OTHER%20AIRFORCES/DH88%20COMET/COMET-bw.jpg
De DeHavilland DH88 Comet Race vliegtuig
Specifiek ontworpen voor een zeer belangrijke luchtvaart race. De KLM deed ook mee en won de tweede prijs.

Maar het kan ook DEZE DeHavilland Comet zijn.
http://www.raf.mod.uk/history/t_images/comet2.jpg
De DeHavilland DH106 Comet straal passagiers vliegtuig.
Deze Comet was het allereerste operationele passagiers vliegtuig met straal motoren en was in zeer veel gebieden een baanbrekend toestel. Helaas kregen de eerste types van dit toestel (de foto toont een latere versie) te kampen met slecht materiaal waardoor en veel ongelukken gebeurden.

RvB
22 december 2006, 23:09
De mijne heb ik in nijmegen gekocht, bij schreeven. Die hebben er wel een aantal op voorraad.
Ook in dordrecht (house of music) en den haag (maxguitar) hebben ze de london city's ook.

roelof66
22 december 2006, 23:14
ik ben verleden week nog bij de Groove Factory geweest en meende toch
London City's te hebben gezien
strats en tele
ik ga morgen terug (nee ,niet om een LC te kopen ,heb ik al) ik zal een kijken
hoeveel er hangen

van der Zwaag in Dokkum verkoopt ook London City
noordelijker kan niet,ha ha

E-J
23 december 2006, 11:41
Hoi!

Neem anders eens de moeite om naar Dordrecht af te reizen...maar The House Of Music (http://www.thehouseofmusic.nl/index.htm) !

Hele leuke kleine winkel, met zeer aardige werknemers...ik heb hier de LC's ontdekt.

almarvk
23 december 2006, 12:02
Kijk gewoon ff op www.jic.nl

Dat is de importeur van LC.

Snaar
23 december 2006, 20:49
Grappig dat deze topic van mij nu omhoog gehaald wordt; toevallig in de week dat ik eindelijk LC gitaren gekocht heb, haha.

Ik was laatst al een rijtje LC's tegengekomen bij Bob de Jong in Leeuwarden. Die gitaren bevielen al prima (al waren van eentje de snaren nog niet gespannen), maar m'n (uiterlijk) favo exemplaren stonden er niet tussen.
Bovendien zijn ze bij the Groove Factory in Drachten een stuk goedkoper.

Ik had al wat gemaild en gebeld met de Groove Factory en wist zodoende dat ze een hele tijd die gitaren in bestelling hadden. Ze hadden me ook verteld dat een aantal weken geleden er weer een nieuwe lading LC gitaren in Nederland was aangekomen en wanneer zij de gitaren binnen zouden hebben.

Dus toen ik afgelopen dinsdagochtend vrij was, ben ik naar Dr88 gegaan om die gitaren daar uit te proberen. Vorig weekend hadden ze daar de winkel geopend met allemaal acties, maar er waren toch nog 2 Spitfires en 2 Comets over.
Toen ik ze uitprobeerde, bleek er onderling weinig kwaliteitsverschil te zijn tussen de gitaren. Wat me wel opviel, was dat de vibratohendels niet zo ver gingen.
Uiteindelijk ben ik toen naar huis gegaan met de 2 modellen die ik na het bekijken van de JIC site al in gedachten had, haha:

http://i72.photobucket.com/albums/i163/Snaar/Comet%20en%20Spifire/IMG_0013.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i163/Snaar/Comet%20en%20Spifire/IMG_0018.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i163/Snaar/Comet%20en%20Spifire/IMG_0026.jpg

De service was daar trouwens prima! Vriendelijk personeel en ik kreeg ook nog een bakje koffie tijdens het testen!

Ik kreeg geen korting op de gitaren, maar dat vind ik ook heel logisch. De prijs/kwaliteit-verhouding vind ik al dikke prima bij LC gitaren. 'k Heb nog wel een gitaarrekje die eigenlijk €45 kostte voor €30 meegekregen, omdat 'ie in de winkel gebruikt was.
Verder heb ik nog 2 koffers voor die gitaren gekocht. Die hadden ze niet op voorraad, maar ik kon ze vandaag zo in mijn woonplaats afhalen.
Al met al een mooie deal dus!

vulvasonic
23 december 2006, 21:16
De mijne heb ik in nijmegen gekocht, bij schreeven. Die hebben er wel een aantal op voorraad.


Ik ben vandaag nog bij Schreeven geweest. En hoewel ik er niet echt naar op zoek was heb ik ze ook niet gezien.

De London City gitaren zijn erg in trek. En terecht!
Maar dat zou ook de reden kunnen zijn dat ze op dit moment eenvoudigweg niet aan de vraag kunnen voldoen. Als dat zo is, kunnen de huidige modellen straks net zo'n hype worden als de oude Tokai's. ZOU kunnen.

Als London City de productie moet verhogen om aan de vraag te kunnen voldoen zal dat ongetwijfeld consequenties hebben voor de kwaliteit.

Interessant...... :)

Lucluc
24 december 2006, 13:25
Ik ben vandaag nog bij Schreeven geweest. En hoewel ik er niet echt naar op zoek was heb ik ze ook niet gezien.

Toevallig ben ik ook nog bij Schreeven geweest en daar stonden toch echt twee Comets. :) Een boven en eentje in de kelder bij de versterkers.

vulvasonic
24 december 2006, 14:30
Toevallig ben ik ook nog bij Schreeven geweest en daar stonden toch echt twee Comets. :) Een boven en eentje in de kelder bij de versterkers.

Het was er druk. Het viel me op dat hun gebruikelijk grote verzameling Fenders voor een flink deel plaats heeft moeten maken voor een flink aantal goedkopere merken. Jammer.

Azrael
9 januari 2007, 02:12
Ik ga binnenkort eens voor zo'n London City Tele kijken. 'k Zoek nog een leuke Tele namelijk. Misschien update ik dan later wel de pickups.

Azrael
9 januari 2007, 20:23
Morgen ga ik eens rondbellen welke winkel d'r aardig wat op voorraad heeft. Ben benieuwt! Heb wel zin in een Telecaster!