PDA

View Full Version : YEAHHHHH Multitone II in da house



sregor
24 september 2006, 15:42
Nou het is gelukt hoor!!
Ik ben met mijn Pa naar Boekel gecrossed om bij juke-box een paar versterkers te testen.

Ik ben er helemaal blanco naar toe gereden en heb me laten verrassen!!
een korte bespreking:

Wij kwamen 11U binnen lopen en werden geweldig ontvangen met een kopje koffie! (das ook belangrijk!!) FF een gesprekje gehad over wat ik wil en wat niet en toen maar is de test ruimte in gegaan.

Verwacht van mij geen top analyses, Ik breng gewoon een impressie van wat ik heb beleefd:
Als eerste de Powertone van Koch aangeslingerd: Ik was meteen onder de indruk van het geweld dat dit ding produceerd, wat een beest is dat zeg. Ik vond hem heel direct en open klinken. Het crunch kanaal was ik ook erg blij mee. Kwam lekker bulderen door het midden en het lead boeit mij niet zo, maar ohohohoh die knalt! hehe. Deze had voor mij meteen de maatstaaf gezet Ik was benieuwd naar de rest.....

Soldano op de kast gezet (4x12 Koch)
Wat en geluid zeg..... de tering mooi echt dit geeft een heel brute sound, geheel eigen sound met geen andere te vergelijken die ik gehoord heb die dag.Maar spelen met mijn volume knop etc.... das niks voor mij, ik moet ook nog zingen live weet je!! De mogelijkheden(zij het door mijn onkunde) schoten voor mij in dit geval te kort.

Toen een orange top met buikkast neergepleurd.
Tja... het is brits, maar ik vond er geen zak aan. Veel te eenkleurig en te duidelijk een stempel er op. Kwam ook zeker door die kast, want op de Koch kast vond ik hem al weer een stukje opener en minder nasaal, maar nee. Deze viel meteen af. Laat die britse jongens hier maar lekker op beuken:)

Vervolgens de ENGL powerball:
Ik was erg onder de indruk van de vormgeving en het lichtspektakel op dit app. Ook het geluid was verrassend lekker, maar ging mij te ver. 2 kanalen lead die ik amper zou gebruiken, alleen als ik zin heb om te beuken, maar zonder band dus tja...en dan is toch crunch en clean voor mij doorslaggevend. Ik vond die Powerball daar beter in.

Daarna een brunettie gepakt: De nieuwe uitvoering 059.
Erg strakke design!! Op die orange kast aangesloten en dat klonk meteen weer nergens naar.....Orange kast is niet mijn ding!!!!!! Goed toen maar ff op die koch kast gehangen... kijk nu hebben we het ergens over. lekker op geragd maar mijn gezicht begon pas echt weer te lachen toen ik hem met de powerball vergeleek. Echt geeneen versterker was zo lekker en dynamisch en open als die ptII (ok die Soldano wel maar die miste de opties dus voor mij)

Als laatse nog ff de multitone 50W head aangesloten op de 4x12 want ach die moest ik ook maar eens proberen. :o teringgg dit is m!!!!
Waar ik eerlijk gezegd iets moest inleveren op direktheid en open geluid tov de PTII Kreeg ik ineens zoveel meer kleur en warmte terug in mijn geluid. Die buisjes gingen zo lekker voor mij werken damn ik was ver(KOCH)t.

FF een patatje gegeten om nog ff rustig na te denken, maar eigenlijk was dat meer nadenken over hoe ik hem mee moest nemen in de Auto :)

Toen om 15:00u nog ff een paar cabs proberen. Ik wilde eigenlijk een 2x12, maar het moest iig net zo goed of beter klinken als die 4x12 van Koch..

Bogner oversized aangeslingerd... nou sorry hoor.
Wat een over het paard getild dingetje is dat dan he, als het jouw smaak is sorry hoor, maar echt dat klonk helemaal nergens naar. het laag flubberde hij was wat te schel alle directheid weg......alsof de box ergens in een kelder stond te denderen........NEXT

Brunetti 2x12 met beamblockers!! Deze klonk erg goed naar mijn mening. dit is al een stuk beter, maartoch net niet zo goed als die koch 4x12 he................


Weet je wat meneer de verkoper doet u mij maar een MTII met TS4x12 SL dan reken ik wel ff af .Hele mooie prijs en goede service gekregen. tot de volgende keer...... en terug naar Utrecht met mijn schatje op de achterbank mijn eigen Koch YEAH baby yeah :blast:

stumpy
24 september 2006, 15:47
Mooi verhaal! Gefeliciteerd, lekkere amp!

AART
24 september 2006, 15:48
gefeliciflapstaart, je bent allen vergeten VHT's te testen :satisfie:

bluegate
24 september 2006, 15:52
gefeliciteerd, met je versterker & cab.

Jukebox is een leuke tent om je zaterdag door te brengen...

Dude
24 september 2006, 16:02
Geil he... ik had diezelfde ervaring ook ongeveer een maand of 3 geleden,

koch multitone 2 50 watt topje gescoord !

Hij bevalt me prima, het enige nadeel vind ik is dat het 3e kanaal lastig door de bandmix prikt zonder dat het allemaal te hard gaat.

Wanneer kanaal 1 en 2 lekker in de mix liggen (ietsje te hard al) en je trapt kanaal 3 in dan valt die behoorlijk weg. Waar dat nou aan ligt kom ik nog niet echt achter, ik heb het volume dan volluit staan en de gain op ongeveer 5 a 6, van kanaal 2 staat het volume dan op 80% en de gain ongeveer op 7 a 8...

Erg vreemd...

blijft een geile amp !


BTW, ik zie net op je site dat je ook op een gibson SG speelt haha, multitone II 50 watter + SG... ik doe het ook en het is sexy !

new deep
24 september 2006, 16:16
coole review! Veel plezier ermee iig.

Anders Destium
24 september 2006, 19:09
Gefeliciteerd!

Erg leuke review zo inderdaad :)

Ritch
24 september 2006, 19:28
Gefeliciteerd! Multitones ruleren!

Riffcrusher
24 september 2006, 20:43
gefeliciflapstaart, je bent allen vergeten VHT's te testen :satisfie:


En Bogners !
Hehe...

Gefeliciteerd met de aankoop !

sregor
24 september 2006, 21:13
Bogner wist ik zeker dat niet in mijn budget lag :)

Ik heb met mijn budget echt precies, dat waarvan ik niet wist dat ik het zocht!
Er zijn volgens mij nog zoveel meer merken die ik niet geprobeert heb. Behalve Marhall DSL die staat in onze oefenruimte en dat vind ik het eigenlijk ook niet helemaal.
Misschien kom ik er ooit achter dat dit het niet helemaal is, maar vooralsnog was dit het beste wat ik heb gehoord die dag en ik ben er blij mee. Volgende meeting ben ik er bij en wie weet hoor ik dan wel weer iets wat ik te gek vind......of niet!!

future2future
24 september 2006, 23:19
Te gek, gefeli. Leuke review idd

sregor
25 september 2006, 13:35
Dank je!

Uiteindelijk is het beste idd gewoon zelf luisteren, maar ik vind het stiekum ook altijd leuk om andermans bevindingen/ ervaringen te lezen. Zeer binnenkort verschijnen de pics ;)

Wicked Willy
25 september 2006, 13:53
Kanaal 2 van de Multitone op 80%???? Dat is echt godsgruwelijk hard man...... :rockon:

sregor
25 september 2006, 14:05
Ik kreeg ook de tip mee om kanaal 3 en twee eens om te gooien. Dat je dus de gain van kanaal 3 terug draait en de drive van kanaal 2 helemaal open. Als je dan: 1 clean, 2 lead en 3 crunch gebruikt mss lukt het je dan wel om door de mix te prikken!!??

Toaster
25 september 2006, 18:48
Wat ook leuk werkt en een totaal andere (lekkere) sound geeft is:

Bass + treble dicht. Mids op 10

sregor
25 september 2006, 19:12
Hier eerst de halfstack:)
http://i109.photobucket.com/albums/n41/0365955/halfstack.jpg

En dan hier met mijn twee schatjes er bij (ik had ze wel ff mogen oppoetsen maarja)
http://i109.photobucket.com/albums/n41/0365955/prsSGmultitone.jpg

Toaster
25 september 2006, 23:03
Hoeveel headroom heb je nu op die multitone met je humbuckers????

(ik bedoel op welk standje staat je kanaal 1 volume knop)

sregor
25 september 2006, 23:25
Ik ga hem woensdag pas echt gebruiken met het oefenen dus tot nu toe heb ik de volume knop op een half staan ofso:)

Ik heb met testen (in Boekel) wel al gemerkt dat als ik op kanaal1 vol rag dat ik of mijn gitaarvolume wat moet terug draaien of moet schakelen naar single coil split om hem helemaal clean te houden. Hij gaat door die humbuckers idd sneller over de kop, maar laat ik dat nou net heerlijk vinden klinken!! :)

Hopenlijk wordt ik er de komende tijd steeds wijzer mee en kan ik je wat meer vertellen. Voorlopig staat hij tot woensdag eigenlijk alleen maar mooi te weze:cooler:

Toaster
25 september 2006, 23:40
in principe is die oversturing op kanal 1 ook puurder buizen geluid dan op kanaal 2 en 3

schizo910
25 september 2006, 23:48
Gefeliciteerd man! Top versterker, doe de mijne noooooooit meer (vrijwillig) weg!

Bruce
26 september 2006, 00:34
Gefeliciteerd!
Ik heb zelf de Powertone II, en ben ook echt SUPER tevreden met mijn sound!
De "nieuwe" Koch's zijn gewoon geweldig!
Ik ben nogsteeds geen amp tegengekomen die mijn Koch overklast.
Nou zullen die er vast wel zijn (Hook ofzo?) maar zeker niet in dezelfde prijsklasse!

Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken aangezien je multitone alleen
maar beter en beter zal gaan klinken :-)

ateng
26 september 2006, 09:16
Ik ben nogsteeds geen amp tegengekomen die mijn Koch overklast.
Nou zullen die er vast wel zijn (Hook ofzo?) maar zeker niet in dezelfde prijsklasse!

Ik wel, kon kiezen tussen een Koch MultiTone, PowerTone, JCM 2000 DSL en een Laney VH100R. Vond de vervorming van Koch te korrelig, Marshall wel oke maar niet veelzijdig. Bij Laney was ik gelijk verkocht want die is wel veelzijdig maar wat nog belangerijker is, hij heeft TONE!

Maar heee, het blijft altijd een smaakkwestie wat tone betreft.
Trouwens, mijn versterker heb ik ook bij Jukebox gekocht. Toffe winkel en service is super.

Bruce
26 september 2006, 09:57
Ik wel, kon kiezen tussen een Koch MultiTone, PowerTone, JCM 2000 DSL en een Laney VH100R. Vond de vervorming van Koch te korrelig, Marshall wel oke maar niet veelzijdig. Bij Laney was ik gelijk verkocht want die is wel veelzijdig maar wat nog belangerijker is, hij heeft TONE!

Maar heee, het blijft altijd een smaakkwestie wat tone betreft.
Idd een kwestie van smaak, blijkbaar is die laney meer jou ding.
en wees er maar blij mee dat je jou amp gevonden hebt,
mijn zoektocht naar "THE" sound heeft me jaren gekost! :-)
maar dankzij de Powertone II is die zoektocht voorlopig ten einde!

Anders Destium
26 september 2006, 10:38
Ik vind het altijd mooi om te zien, er zijn mensen die Koch hemels vinden en mensen die er helemaal niets aan vinden. Er is niet echt een tussenweg :)

arjanb01
26 september 2006, 11:41
Ik vind het altijd mooi om te zien, er zijn mensen die Koch hemels vinden en mensen die er helemaal niets aan vinden. Er is niet echt een tussenweg :)

tsja, gek he ? Ik ben helemaal lijp van mijn Koch Studiotone (misschien doe ik er nog een 2x12 of 4x12 kastje onder). Ben ik helemaal flexibel, kan de combo dan in 1x12 en/of 2x12 of 4x12 meenemen.
Volgens mij komt het ook doordat de kochs een bepaald eigen karakter hebben wat OF mensen aanspreekt OF mensen helemaal niet aanspreekt. Ik vind het lekkere amps in ieder geval.
En de service is werelds. Je belt Dolf zelf op, stuurt de amp naar hen toe in binnen 2 weken is een reperatie klaar, top toch ? Niks gezeul van de amp naar een of andere importeur of in het ergste geval naar een ander land omdat de onderdelen er niet zijn.

Michael AE
26 september 2006, 12:25
Ik vind het altijd mooi om te zien, er zijn mensen die Koch hemels vinden en mensen die er helemaal niets aan vinden. Er is niet echt een tussenweg :)

Valt mij ook op. Overigens niet alleen bij Koch, maar ook Bogner of Custom Audio bijvoorbeeld.

sregor
29 september 2006, 17:28
Heb hem kunnen proberen afgelopen Woensdag en man...... ik ben een blij man. ik vind hem echt veel beter dan die DSL die daar standaard staat. Het enige wat ik idd raar vind is dat het lead kanaal wat weg valt. Ik moet hem iig een stuk harder zetten dan clean en crunch.. Weet iemand hoe dat dit komt??? Hij klinkt verder prima hoor dan, maar het volume staat bijn 2 keer zo hard.
MZZL

schizo910
29 september 2006, 17:43
Heb hem kunnen proberen afgelopen Woensdag en man...... ik ben een blij man. ik vind hem echt veel beter dan die DSL die daar standaard staat. Het enige wat ik idd raar vind is dat het lead kanaal wat weg valt. Ik moet hem iig een stuk harder zetten dan clean en crunch.. Weet iemand hoe dat dit komt??? Hij klinkt verder prima hoor dan, maar het volume staat bijn 2 keer zo hard.
MZZL


Klopt, het lead kanaal vergt het nodige tweaken om hem lekker door de mix heen te krijgen. Er is geen trucje voor, gewoon blijven tweaken... als je eenmaal de instelling hebt gevonden die bij je past.... HEMELS!

Toaster
29 september 2006, 18:07
Je moet eigenlijk anders gaan denken.

Dwz. master vééééél verder open zetten.

en dan per kanaal onafhankelijk de pre-amp volumes in gaan stellen.

Dude
29 september 2006, 18:11
Das een goeie tip !


ga meteen uitproberen zometeen, nadeel is dan wel dat je minder voorversterkeroversturing (leuk scrabble woordje) krijgt wil je het totaal volume een beetje redelijk houden...




@schizo, heb jij de multitone 1 en 2 wel eens naast elkaar gehad ? zo ja kan je verschil beschrijven ?

Negative K3 fan
29 september 2006, 18:17
ga meteen uitproberen zometeen, nadeel is dan wel dat je minder voorversterkeroversturing (leuk scrabble woordje) krijgt wil je het totaal volume een beetje redelijk houden...

dat valt wel mee, meestal zitten de master volumes en kanaal volumes technisch gezien op dezelfde plek. Ik heb het schema van de multitone nog niet gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat het anders is. Maar daar wordt de tip niet slechter van, want als je de master gewoon open zet en je het volume regelt met de kanaal volumes werkt het waarschijnlijk wel een stuk praktischer.

Toaster
29 september 2006, 18:31
[QUOTE=Dude]Das een goeie tip !


ga meteen uitproberen zometeen, nadeel is dan wel dat je minder voorversterkeroversturing (leuk scrabble woordje) krijgt wil je het totaal volume een beetje redelijk houden...


QUOTE]

Dacht ik eerst ook, maar.....

Heb je wel eens geprobeerd hoeveel voorversterking oversturing (lees overdrive) er op kanaal 2 en 3 zit als je alleen de pre-amp volumes gebruikt???? --> helemaal niks 0,0 crunch

Alleen kanaal 1 heeft dat, en veel mooier trouwens ook dan kanaal 2 en 3.

Maar kanaal 1 gebuik je alleen maar voor clean :)

schizo910
29 september 2006, 18:45
@schizo, heb jij de multitone 1 en 2 wel eens naast elkaar gehad ? zo ja kan je verschil beschrijven ?

Nee, heb ik niet. Maar ik zal het eens vragen...