PDA

View Full Version : Harley Benton/ Stratocaster??



gitaargirl
24 september 2006, 12:09
Hoi,
Graag had ik jullie mening gehad over wat jullie het beste merk vinden ..
een Harley Benton of een Stratocaster??

marter544
24 september 2006, 12:19
Dude.... Harley Benton is een (cheap) merk, en stratocaster (origineel van Fender, maar tegenwoordig bij 543534534 merken en b-merken te verkrijgen) een model.

iwamoto
24 september 2006, 12:19
hmmm, ik denk dat we hier te maken hebben met een vergissing, maar ik zal het wel even uitleggen

harley benton is een merk, die een aantl modellen maakt, een van die modellen zou goed het stratocaster model kunnen zijn, zie je, de stratocaster is echt al lang geleden uitgevonden, als ik er even wiki bijpak,

"The Stratocaster, often called the 'Strat', is a model of electric guitar designed by Leo Fender in the early 1950s"

maargoed, ik denk dat er op dit moment zeker 20 fabrikanten het stratocaster model maken, waaronder dus harley benton, persoonlijk zou ik eerder voor richwood, of nog iets beter london city gaan, dus de vragen zijn

- wat is je budget?
- heb je de mogelijkheid te testen?
- kan je iemand meenemen die een beetje verstand heeft?

alvast bedenkt, en welkom he :)

vibro
24 september 2006, 12:55
Harley-benton komt uit Vietnam.
Is geen slecht ding, maar het gebruikte hout heeft niet de eigenschappen die een Strat of Tele nodig heeft.
Een strat met een mahonie achtige body en hals zal nooit als een strat klinken al ziet het ding er toch echt net zo uit!