PDA

View Full Version : Mogelijk probleem met preamp tubes



Fox
24 september 2006, 01:29
Ik heb op dit moment een Peavey classic 30. Maar het probleem is dat er precies maar 2 van de 3 preamp tubes branden tijdens het spelen. Is dit normaal, of scheelt er toch ergens iets? Wat denken jullie?

Alvast bedankt,

Fox

kiem
24 september 2006, 03:45
volgens mij hoef je je buizen niet perse te zien branden... althans, dat vertelde ze mij altijd :P

merk je iets aan t geluid of niet??

Arnootje
25 september 2006, 17:11
Voor zover ik weet moeten al je buizen oplichten tijdens het spelen...
wat je kunt doen is even 2 buizen omwisselen... 1 in de socket die niet oplicht en die ene uit die socket in die van de andere.. licht ie dan wel op.. dan is die ene buis stuk.. en moet je nieuwe erin zetten

Mitch
25 september 2006, 17:36
Beste Tina,
ik ben 12 jaar en heb nog helemaal geen schaamhaar en de andere meisjes bij mij in de klas al wel.... wat is er mis met mij ?!?!??!
:nervous:






:D

De ene buis gloeit veel duidelijker dan de ander. Niet naar kijken en gewoon spelen ! Pas als je rare dingen gaat horen weer eens naar de buizen kijken ;)

Chris Winsemius
25 september 2006, 17:52
Beste Tina,
ik ben 12 jaar en heb nog helemaal geen schaamhaar en de andere meisjes bij mij in de klas al wel.... wat is er mis met mij ?!?!??!
:nervous:






:D

De ene buis gloeit veel duidelijker dan de ander. Niet naar kijken en gewoon spelen ! Pas als je rare dingen gaat horen weer eens naar de buizen kijken ;)

Mitch toch!!!
Dit is toch 'n forum voor mieterse jongelui die in dansgelegheden hun mieterse muziek laten horen zodat jongens en meisjes op minimaal 'n halve meter afstand aangenaam met elkaar kunnen dansen.....
:D
Sommige pre-amp-buizen gloeien wat minder duidelijk op dan anderen en/of op 'n lager fysiek punt in de buis zelf.