PDA

View Full Version : Meer volume nodig!



Kris Haex
24 september 2006, 00:17
Ik heb een Laboga amp, een metalzone pedaal, een line 6 reverb pedaal en een Jim Dunlop Cry Baby wah wah pedaal. Nu, als ik solo's speel en ik gebruik de distortion van de Laboga amp zelf, dan kan ik een ander kanaal gebruiken waar ik het volume hoger heb staan, dus dan zijn de solo's te horen. Mijn effectenpedalen heb ik in mijn effectsloop steken. Maar als ik over mijn metalzone speel en ik moet een solo spelen, dan heb ik geen extra volume. Dus dan zijn de solo's niet zo goed hoorbaar. Wat is een oplossing hiervoor, één of ander volumepedaal of booster of wat? Ik heb nog niet veel ervaring met losse pedaaltjes, ik heb altijd over een GT-6 gespeeld maar dat doe ik niet meer, losse pedalen vind ik beter klinken.

fullorder
24 september 2006, 03:29
De eerste stap die je moet doen is die metalzone lozen en er een goed pedaal voor in de plaats kopen (hoeft niet duur te zijn).
De tweede stap is de distortion (en de wah) voor de amp plaatsen en niet in de effectsloop. De reverb kan prima in de effectsloop.
Succes!

drap
24 september 2006, 10:05
Klopt, een distortion en een wah behoren normaal gesproken niet in de effectsloop, maar gewoon in je normale ingang. De reverb zou ik ook niet in de effectsloop doen, maar dat is een kwestie van smaak. Het kan wel.

Voor puur een volumekick voor de solo's zou ik een equaliser pedaaltje aanschaffen. Boss lijkt me daar wel een goeie optie voor. Zolang het maar geen Behringer is.

dacrow
24 september 2006, 15:02
De eerste stap die je moet doen is die metalzone lozen en er een goed pedaal voor in de plaats kopen (hoeft niet duur te zijn).


Fout, je kan de metalzone van Boss of pedalen zoals de BD-2 etc gebruiken om je volume te boosten, gewoon de gain bijna dichtdraaien en met de level control werken..

Kim Wilson
24 september 2006, 15:10
Ja, maar dan is de BD2 flexibeler. Die kun je ook gebruiken als overdrive. Met de MT2 kun je geen gain toevoegen of het wordt al te ongedefinieerd.

Kris Haex
24 september 2006, 19:48
Ik vond toch dat het via de effectsloop beter klonk. Maar ik zal het nog eens testen, maar meer volume is echt wel nodig voor die solo's.

fullorder
24 september 2006, 23:10
Fout, je kan de metalzone van Boss of pedalen zoals de BD-2 etc gebruiken om je volume te boosten, gewoon de gain bijna dichtdraaien en met de level control werken..

Er zijn eindeloos veel pedalen waarbij dit heel goed kan. Mijn OCD heeft ook zo'n setting, maar die is meteen een stuk duurder dan de gemiddelde Boss distortion of overdrive. Er zijn echter genoeg goedkopere alternatieven die echt een stuk beter klinken dan de metalzone (waaronder de BD-2) en die allemaal heel erg goed kunnen boosten. Ik ga ze niet opnoemen want dat wordt een lange lijst, ff geen zin in ;)